کد خبر: ۴۲۸۰|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
دکتر رضایی گفت: ماجرای کمک خیرخواهانه شما به هموطنان بازتاب خوبی در رسانه ها و داخلی و خارج کشور پیدا کرده و مردم جهان را بار دیگر متوجه همبستگی...
دکتر محسن رضایی در دیدار با «حسین اسدی» معلم نیکوکاری که فعالیت داوطلبانه و مردمی به منظور تهیه تبلت و گوشی برای دانش آموزان محروم جهت استفاده بهینه از شبکه آموزشی دانش آموزی «شاد» را به راه انداخته، گفت: عدالت آموزشی، زمینه ساز جامعه سالم و شاد است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با استقبال صمیمانه از حسین اسدی، از غیرت، دانش و همدلی این معلم نیکوکار در کمک به دانش آموزان محروم، قدردانی کرد.

دکتر رضایی: عدالت آموزشی، زمینه ساز جامعه سالم و شاد است

دکتر رضایی ضمن شنیدن جزئیات داستان همدلی این معلم نیکوکار و چگونگی آغاز این روند نیکوکارانه، گفت: ماجرای کمک خیرخواهانه شما به هموطنان که از دانش، صفا و غیرت شما و فرهنگ ناب و زلال عشایری و اصالت پیامبرگونه شغل معلمی سرچشمه گرفته، بازتاب خوبی در رسانه ها و داخلی و خارج کشور پیدا کرده و مردم جهان را بار دیگر متوجه همبستگی و مهربانی ایرانیان نموده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: توسعه آموزش مجازی در سایه شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان تسریع شده و در کشور ما نیز می تواند یک گام رو به جلو باشد و ما باید دست به دست هم بدهیم و زمینه های اجتماعی و اقتصادی را فراهم کنیم که هیچ دانش آموزی ناشاد نباشد. توسعه آموزش مجازی و تحقق عدالت آموزشی باید به طور همزمان دنبال شود. زیرا عدالت آموزشی، زمینه ساز جامعه سالم و شاد است. 

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس، رفتار مردم شهرستان اندیمشک در تاریخ معاصر بویژه دفاع مقدس را نمونه روشنی از همبستگی، خیرخواهی و مقاومت دانست و گفت: همدلی که بین مردم ایران وجود دارد یک سرمایه اجتماعی بی نظیر و عامل پایداری این سرزمین و زنده ماندن نام ایران عزیز در طول چند هزار سال بوده و این همدلی ایرانیان مهمتر از چاههای نفت است. هر جا مردم در صحنه بودند کشور در امان ماند و هر گاه مردم از حکومت یا حکومت از مردم فاصله گرفت، منافع ملی لطمه خورده است. 

حسین اسدی در این دیدار ضمن قدردانی از توجه دکتر محسن رضایی به او و جامعه خیرین کشور گفت: ما به شما افتخار می کنیم. شما مایه فخر و افتخار هر ایرانی بویژه مردمان زاگرس نشین هستید. من به عنوان یک معلم از شما که مرزهای کشورم را نگه داشتید و مکتب مدیریت مردمی ایرانیان را در دفاع مقدس به جهانیان معرفی کردید، تشکر می کنم.

این معلم نیکوکار گفت: هدف من دفاع از عدالت آموزشی بود همانطور که هدف شما دفاع از تمامیت ارضی کشور و دفاع از مرزها بود. اگر شما و همرزمان شما وارد عرصه دفاع نمی شدید، معلوم نبود، چه بر سر خاک سرزمین مان می آمد. حتی حوادثی مثل بمباران ۱۰۵ دقیقه ای اندیمشک توسط بعثی ها باعث نشد همبستگی مردم از بین برود و من امروز سلام مردم این شهر و پهنه زاگرس را به شما می رسانم و از شما و همه مسئولان دلسوز می خواهم که پیشقدم شوند تا با توانمندسازی محرومان، فقر را از ایران اسلامی محو کنیم.

گفتنی است حسین اسدی معلم نیکوکار با سابقه ۲۸ سال خدمت در آموزش و پرورش، راهبر آموزشی مناطق روستایی در‌ شهرستان اندیمشک است. حرکت خیرخواهانه این معلم نیکوکار از اهدای یک گوشی تلفن آغاز شد و تاکنون با فعال کردن ظرفیت همدلی ایرانیان توانسته هزاران گوشی را در اختیار دانش آموزان محروم قرار دهد تا از شبکه آموزشی دانش آموزی در شرایط پاندمی کرونا به طرز بهینه و عادلانه استفاده کنند.
ارسال نظر