کد خبر: ۴۳۲|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هم اکنون طوفان کالاهای چینی اقتصاد کشور را دچار چالش کرده و این مساله بیش از هر چیز به معیشت مردم ضربه می‌زند.
حمایت از تولید ایرانی در برابر طوفان تولیدات چینی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس،دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از اقامه نماز جماعت صبح و عصر در بوئین زهرا به همراه اهالی این شهر اظهار داشت: انقلاب اسلامی برای تحقق دو مطلب مهم تأمین رفاه مردم و افزایش معنویت و دین تشکیل شده که این دو مؤلفه باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: امروز مردم از ناحیه گرانی، فقر، تحریم و بیکاری تهدید می‌شوند و جمهوری اسلامی نیز باید در این شرایطی که در جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم، بیش از پیش به تأمین معیشت مردم بپردازد و در این راستا تلاش کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور امروزش در بازار شهر بوئین‌زهرا و گفت‌وگو با مردم عنوان کرد: طی بازدیدی که امروز از بازار شهر بوئین‌زهرا داشتم، از نزدیک با مشکلات مردم این شهر آشنا شدم که بیشتر فروشندگان به کاهش فروش و همچنین افزایش قیمت کاهش قدرت خرید مردم اذعان داشتند.

رضایی تصریح کرد: جنگ امروز، جنگی اقتصادی است و ابعاد آن کمتر از جنگ هشت ساله با عراق نیست، به طوریکه امروز 50 درصد از نفت ما را نمی‌خرند و تحریمی که در آن قرار داریم به واقع عین جنگ تمام عیار است.

وی بیان داشت: امروز اینکه نفت جمهوری اسلامی را نمی‌خرند و بیمه کشتی‌ها را قطع کردند نشان از جنگی تمام عیار است، اما موج کالاهای چینی که با عنوان طوفان کالاهای چینی اقتصاد کشور را دچار چالش کرده، بیش از هر چیز به معیشت مردم ضربه می‌زند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: نباید شرایط صوری باشد که گندم را کیلویی 500 تومان از کشاورز بخرند و دامدار نیز برای اینکه گندم 500 تومانی از علوفه ارزان‌تر است، گندم را به خورد دام بدهد و نتیجه آن نیز کمبود گندم و به تبع آن و همچنین خرید گندم 900 تومانی از برزیل است.

رضایی یادآور شد: نمونه مسائلی که مطرح شد هیچ ربطی به تحریم ندارد و تنها نشانه سوء مدیریت در کشور است.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران ساختاری ناقص و کج دارد، چرا که بر روی نفت بنا نهاده شده است و امروز دشمنان به راحتی با تحریم نفتی ایران اقتصاد ما را دچار مشکل کرده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: سوء مدیریت، تحریم، طوفان کالاهای چینی و ساختار مریض اقتصادی از جمله مشکلات اصلی کشور است که نه در تهران بلکه از همین شهرستان‌ها باید درست شود.

این مسئول ادامه داد: باید کاری کرد تا درآمد زارع پنج برابر شود همانطور که در اردبیل اعلام کردم در آینده هر زارعی که کشتش را مکانیزه و یا از صنایع تبدیلی کشاورزی و صنعتی نوین استفاده کند، می‌تواند از یارانه سبز بهره ببرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: در دولت آینده ابتکارات، نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید در خصوص کشاورزی و دامداری و صنعت نیز مشمول یارانه می‌شود.

رضایی خاطرنشان کرد: یارانه 65 هزار تومانی مرحله دوم نیز در دولت آینده پرداخت می‌شود که با احتساب یارانه فعلی 110 هزار تومان خواهد شد، اما ارائه و پرداخت این یارانه به صورتی نخواهد بود که کشور دچار تورم، گرانی و کاهش تولید و اشتغال شود، بلکه یارانه باید با هدف تولید، اشتغال و تولید ثروت توزیع شود.

رضایی تأکید کرد: امروز تحریم‌ها در بازار همین شهرها و شهرستان‌های کوچک قابل مشاهده است و گرانی و بیکاری را می‌توان با تلاش در همین شهرستان‌ها و شهرها برطرف کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: با پیشرفته شدن کشت در شهرستان‌هایی مانند بوئین‌زهرا می‌توان با رونق کشاورزی دامداری شاهد شکوفایی پیشرفت بوده و از هدر رفتن ظرفیت‌ها جلوگیری کرد.

وی اذعان داشت: غربی‌ها با تغییر شیوه سنتی کشاورزی از آب کم و زمین‌های محدود چند برابر استفاده بهینه را می‌برند و ما می‌توانیم در کشورمان با عبور از کشاورزی سنتی شاهد پیشرفت کشورمان در این زمینه باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: امروز کمک به مردم بزرگترین تودهنی به تحریم‌های دشمنان است و هدف بنده نیز از گذشته‌ها همین مهم بوده تا بتوانم به مردم کمک کنم.

رضایی عنوان کرد: همه دولت‌های گذشته نیز زحمت کشیده‌اند و این درست نیست که هر دولتی به روی کار بیاید دولت‌های قبلی را تخریب کند، ولی باید اشتباهات این دولت‌ها را کنار گذاشت و از نقاط قوت آن‌ها نهایت استفاده را برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات برد.

وی ادامه داد: با اطمینان می‌گویم که گرانی، بیکاری و مشکل اشتغال را می‌توانم به راحتی برطرف کنم، چرا که سرزمین ما با این ظرفیت‌ها می‌تواند 500 میلیون نفر جمعیت را تأمین کند.

رضایی در خاتمه بیان داشت: ملت ایران دوباره مانند دوران دفاع مقدس شکست‌ناپذیری خود را ثابت می‌کند و در بین مردم غیور بوئین زهرا اعلام می‌کنم که رمز انتخاباتی بنده در انتخابات ریاست جمهوری همانند دوران شکوهمند دفاع مقدس یا ابالفضل، یا ابالفضل، یا ابالفضل است.

ارسال نظر