دکتر رضایی:
کد خبر: ۴۳۳|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ استمرار وضعیت اقتصادی فعلی علاوه بر فشار بر مردم تهدیدی برای نظام خواهد بود و برای از بین بردن کشمکش بین قوا هماهنگ‌ترین دولت را با مقام معظم رهبری تشکیل خواهم داد.
هماهنگ‌ترین دولت را با مقام معظم رهبری خواهم داشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  یکشنبه پس از نماز مغرب و عشا در مسجد امام خمینی (ره) قزوین اظهار داشت: ایلات و عشایر نقش تعیین‌کننده‌ای در تاریخ ایران و اسلام داشته‌اند و حضور هموطنان کرد و لر در قزوین، لوشان و سیاهکل به صورت زنجیره‌وار به 200 تا 300 سال قبل باز می‌گردد.

وی افزود:‌ زمانی که روس‌ها به کشور ما تجاوز کرده بودند هموطنان‌مان از سراسر ایران به این مناطق آمدند تا با دلاوری و غیرت از تمامیت ارضی کشور دفاع کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:‌ در دفاع مقدس نیز مردم کشورمان از سراسر ایران اسلامی خود را به خوزستان و غرب کشور رساندند تا از تمامیت ارضی کشور دفاع کنند و امروز نیز ایلات و عشایری که بازماندگان همان غیورمردان 200 سال قبل هستند، در کنار دیگر اقوام در قزوین هستند.

وی یادآور شد: چهار سال آینده از سخت‌ترین دوران کشورمان خواهد بود اما نه از نظر نظامی بلکه از نظر اقتصادی و شرایطی که به واسطه تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی به وجود می‌آید.

رضایی عنوان کرد:‌ همه مشکلات کشور به خاطر تحریم نیست بلکه سوء مدیریت نیز بر تحریم‌های اقتصادی اضافه شده و مشکلات را دو چندان کرده، به طوری که فشار بر زندگی مردم نیز افزایش یافته است.

وی سومین عامل برای افزایش مشکلات اقتصادی کشور را طوفان کالاهای چینی دانست و ابراز داشت: طوفان کالاهای چینی امروز در کشور ما بازارها را تحت کنترل خود قرار داده و با اینکه این کالاها کیفیت بدی دارند ولی به خاطر قیمت پایین‌شان توانسته‌اند مشکلات اقتصادی کشور را افزایش دهند و موجب تورم و بیکاری در کشور شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد:‌ ساختمان اقتصادی ایران با 77 میلیون نفر جمعیت مشکل اساسی به نام اقتصاد تک پایه‌ایی دارد که نتیجه آن نیز اقتصاد تک محصولی است.

رضایی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز کشور ایران دچار اقتصاد تک‌محصولی است در صورتی که دیگر در جهان اقتصاد تک محصولی وجود ندارد و آخرین کشورهایی که این نوع اقتصاد را داشتند برزیل و آرژانتین بودند که آنها نیز از اقتصاد تک محصولی خارج شده‌اند.

وی با بیان این مطلب که استمرار شرایط فعلی علاوه بر افزایش بر مردم نظام را نیز تهدید می‌کند، ابراز داشت: وضع فعلی اقتصاد و مشکلات کشور قابل رفع است ولی احتیاج به تلاش و مدیریت عقلانی دارد و با شعار به جایی نمی‌توان رسید.

وی با اشاره به حضور خود در جمع مردم بوئین‌زهرا ابراز داشت:‌ امروز خرید و فروش در کشور به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، کاهش یافته و نتیجه آن نیز افزایش بیکاری، تورم و فساد در جامعه است که با استمرار وضعیت فعلی این شرایط نیز بدتر خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به راهبرد سال که توسط مقام معظم رهبری حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی عنوان شده است، یادآور شد:‌ اگر خطری در کار نبود بی‌تردید مقام معظم رهبری عنوان حماسه را برای امسال انتخاب نمی‌کردند و ما نیز باید نگذاریم که این مرحله خطر گسترش یابد.

رضایی در تعریف حماسه اقتصادی بیان داشت:‌ حماسه اقتصادی یعنی دولت قدرتمندی که دغدغه‌اش مبارزه با همین مشکلات اقتصادی باشد و این به معنای ایجاد جبهه جدیدی به نام جبهه اقتصادی است که در آن باید دست به جهاد اقتصادی زد.

وی عنوان کرد:‌ همانطور که بیرون کردن استبداد و رژیم شاه از کشور یک حماسه بود امروز نیز بیرون کردن فقر، گرانی و فساد حماسه‌ایی عظیم است که باید در کشور تحقق یابد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ابزار حماسه اقتصادی متفاوت با حماسه نظامی است، ابراز داشت: باید سرمایه‌گذاری در کشور منجر به تولید کالاهای داخلی برای تصاحب بازار باشد تا فشار بر مردم نیز کاهش یابد.

رضایی عنوان کرد:‌ پول ما امروز بی‌خاصیت شده و آمریکایی‌ها می‌خواهند هزار تومانی که امروز برابر 300 تومان دیروز است را به 100 تومان تبدیل کنند اما با شعار نمی‌توان در برابر این توطئه‌ خطرناک ایستاد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ظرفیت های کشور و همچنین امکانات موجود برای خلق حماسه اقتصادی عنوان کرد: قصد آمریکایی‌ها این است تا مذاکرات را طولانی کنند تا تحریم‌ها اثرگذاری بیشتری داشته باشد چرا که می‌خواهند با جمهوری اسلامی ایران از موضع بالا برخورد کنند اگر غیر از این بود باید مذاکرات آلماتی نیز که بیشترین همکاری را از جانب جمهوری اسلامی ایران شاهد بودیم نتیجه لازم را در پی می‌داشت.

وی نخبگان، نیروی انسانی، عامل جغرافیایی،‌ معادن و ثروت عظیمی که در کشورمان وجود دارد را از ظرفیت‌های میهن اسلامی برای توسعه و پیشرفت برشمرد و تأکید کرد: همه اینها به خودی خود کافی نیست بلکه مدیریت صحیح می‌تواند این ظرفیت‌ها را به درستی حمایت کند اما متأسفانه امروز هیچ‌کس در جای خودش قرار ندارد و اگر این امر محقق شود ظرفیت‌ها 50 درصد افزایش خواهد یافت.

رضایی با تأکید بر این مطلب که باید برای همه شهرهای کشور برنامه‌ایی خاص داشت، یادآور شد: جوان دانشجو باید شش ماه قبل از فارغ‌التحصیلی شغلش مشخص باشد اما متأسفانه امروز با اقتصاد دولتی این امر محقق نیست چرا که نباید شعار می‌دادیم نفت را بر سر سفره مردم می‌آوریم بلکه صحیح این بود تا سفره دولت و مردم یکی می‌شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از شیوه پرداخت یارانه‌ها مطرح کرد: 45 هزار تومان فعلی یارانه‌ها در آینده نیز پرداخت می‌شود ولی 65 هزار تومان مابقی به نحوه‌ای به مردم پرداخت می‌شود تا تورم را پایین آورده و کشور را به سمت تولید ببریم.

وی ادامه داد: در کشور ما 5 میلیون نفر با سوءسابقه وجود دارند که حتی یک مغازه نیز نمی‌توانند برپا کنند و همچنین 200 هزار نابینا در کنار ما زندگی می‌کنند که می‌توان از ظرفیت‌های خاص آنان در کارهای خاص بهره برد.

رضایی با بیان این مطلب که اسلام تأکید دارد که نباید هیچ مسلمانی فقیر باشد، ابراز داشت: در جمهوری اسلامی حتی نباید یک فقیر هم وجود داشته باشد، مسئولان به جای دعوا و کشمکش‌های سیاسی باید به فکر اقتصاد و معیشت مردم باشند.

وی با اشاره به دیدارش با مقام معظم رهبری اظهار داشت:‌در دیدار اخیرم با معظم‌له عنوان کردم که هماهنگ‌ترین دولت را با ایشان خواهیم داشت و قصد دارم تا به جای دامن زدن به اختلاف بین قوا به فکر مشکلات مردم باشم چرا که مردم دیگر تحمل این اختلافات و کشمکش‌ها را ندارند.

رضایی تصریح کرد:‌ بسیاری از بهترین‌ها در دوران دفاع مقدس ساخته شدند ولی امروز متأسفانه الگویی برای تربیت مدیران از نسل جوان وجود ندارد که باید به این مسئله نگاه جدی شود چرا که آماده‌سازی جوانان برای اداره اقتصاد، صنعت و کشاورزی آینده ایران اسلامی برنامه مهمی است که نباید مغفول بماند.

گفتنی است رضایی در خاتمه با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و سلحشوری‌های ایلات و عشایر در مرزهای کشورمان سخنرانی خود را به پایان رساند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم‌اکنون جهت سخنرانی در روستای آقابابای قزوین زادگاه سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عازم این منطقه است.

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
Djampatuan
|
Russian Federation
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
0
0
God, I feel like I shuold be takin notes! Great work