دکتر رضایی در زنجان:
کد خبر: ۴۳۴|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بخش کشاورزی ایران سیلی بزرگی خورده است، گفت: به دلیل واردات بسیار غیرمنطقی گندم و سایر محصولات کشاورزی طی چند سال اخیر مشکلاتی در حوزه کشاورزی در کشور ایجاد شده است.
سیلی بزرگ به بخش کشاورزی با واردات بی رویه/ کشور بار دیگر نیاز به حماسه و ایثار دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از مهر، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  قبل از ظهر دوشنبه در جمع مردم شهرستان ابهر در محل مسجد جامع این شهر با یادآوری اینکه ملت ایران طی 8 سال دفاع مقدس با ایثار و فداکاری در جبهه های جنگ و همچنین عرصه های مختلف فداکاری های فراوان کردند، افزود: امروز باید با اقتصاد ناکارآمد، فقر، بیکاری و مشکلات متعدد جنگ کنیم.

وی استراتژی دشمن در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران را تحریم و تحمیل و جنگ عنوان کرد و با تحلیل آنچه در پی 34 سال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته، ادامه داد: دشمن امروزه با محاصره اقتصادی مدرن وارد جنگ با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده و این امر در عدم بیمه کردن کشتی های نفتکش که با ایران تعامل دارند صورت می گیرد، همچنین پول هایی که در خارج از کشور بلوکه شده است موجب بروز بسیاری از مشکلات شده است.

رضایی بخش دیگر مشکلات جامعه را در بحث سوء مدیریت و اداره غلط اقتصاد کشور مورد تاکید قرارداد و افزود: سوء مدیریت و اداره غلط اقتصاد کشور کمتر از تحریم ها نیست و یک تصمیم غلط موجب شده در بسیاری از بخش های اقتصادی و همچنین سایر حوزه ها با مشکلات بزرگ مواجه باشیم.

وی با بیان اینکه ورود کالاهای چینی همانند طوفانی بزرگ و سهمگین موجب از بین رفتن اقتصاد و صنعت کشور شده است، افزود: ورود کالای چینی به داخل کشور و در کنار آن تولید برخی کالاهای بی کیفیت در داخل کشور موجب شده است کالاهای چینی با کیفیتی نازل تر از کالای داخلی به فروش برسد و این امر موجب شده کارخانه دار و صاحب صنعت نتواند کارهای خود را به فروش برساند و در زمینه بازگرداندن وام های دریافتی و پرداخت حقوق کارکنان با مشکل مواجه شده و ورشکست شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه وضعیت حال حاضر بخش کشاورزی ایران را یادآور شد و با بیان اینکه بخش کشاورزی ایران سیلی بزرگی خورده است، گفت: به دلیل واردات بسیار غیرمنطقی گندم و سایر محصولات کشاورزی طی چند سال اخیر مشکلاتی در حوزه کشاورزی در کشور ایجاد شده است.

وی با تاکید بر این که بحث عدم کار کردن و فعالیت دولت نیست، افزود: متاسفانه در کشور برخی واقعیت ها را نمی بینیم که عدم دیدن این واقعیت ها خود موجب بروز بسیاری از مشکلات شده است.

رضایی در ادامه با اشاره به بحث هدفمند کردن یارانه ها و پرداخت 45 هزار تومان یارانه نقدی به مردم افزود: در حال حاضر با 45 هزار تومان به اندازه 15 هزار تومان سال گذشته می توان خرید کرد و این یعنی پایین آمدن قدرت خرید مرد و ارزش پول کم شده است.

وی در ادامه بحث مذاکرات هسته ای و موضع 1+5 در خصوص فعالیت صلح آمیز کشورمان یادآور شد و افزود: تلاش غرب طولانی کردن پروسه مذاکرات است تا با این حربه بتواند به آنچه که می خواهد برسد.

وی افزود: ملت ایران خواهند توانست با حماسه اقتصادی در مقابل تحریم ها و توطئه های دشمنان ایستادگی کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه هرگز غرب و آمریکا نخواهند توانست به آنچه که مد نظرشان در مورد ملت ایران است برسند افزود: رویاهای آمریکا را در شهرستان ابهر دفن خواهیم کرد.

رضایی با تاکید بر لزوم توجه به تولید ملی، تنها راه برون رفت از مشکلات و معضلات موجود را جهش دادن تولید ملی عنوان کرد و افزود: باید به تولید و کالای داخلی اهمیت داده و راه را برای ورود کالاهای بی کیفیت خارجی ببندیم.

وی اداره اقتصاد کشور بر پایه یک محصول را مردود دانست و افزود: این نوع اداره کشور که امروز با تحریم نفت مشکلات متعددی برای کشور ایجاد می شود غیرمنطقی است و توجه داشته باشیم که باید کشور را از اقتصاد تک محصولی رهایی داده و آن را با 10 محصول بزرگ اداره کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم خروج از اقتصاد دولتی و حرکت به سوی اقتصاد مردمی افزود: اقتصاد مردمی در کشور محقق شود و سفره مردم با دولت یکی باشد، دولت بلافاصله در صورت وقوع مشکل از مشکلات و چالش های ایجاد شده مطلع شده و برای رفع آن چاره اندیشی می کند.

رضایی تاکید کرد: اگر اقتصاد مردمی شود دولت محتاج مردم شده و در راستای اعتلا و توسعه اقتصاد کلان کشور تلاش می کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران کشوری برخوردار از همه پتانسیل ها و نعمات خدادادی است، افزود: برای حل گرانی و بیکاری در کشور همه پتانسیل ها را داریم از نیروی انسانی متخصص گرفته تا زمین های مستعد کشاورزی.

وی افزود: مشکل عدم بهره برداری مناسب از منابع است که به خصوص در شرایط موجود تحریم ها، باید توجه ویژه به برخورداری و اهمیت دادن به منابع و پتانسیل ها داشته باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به وضعیت حال حاضر شهرستان ابهر، پتانسیل این شهرستان را در بخش کشاورزی و صنعت یادآور شد و افزود: در برنامه ای که داریم با پرداخت یارانه سبز به بخش کشاورزی این بخش را از رکود و مشکلات موجود رها کنیم.

رضایی قول داد: امسال خرید گندم کیلویی 900 تومان از کشاورزان اجرا شود.

وی رفتن به سمت کشاورزی و دامداری مدرن و برون رفت از کشاورزی سنتی را یادآور شد و افزود: اقتضای شرایط فعلی ایجاب می کند که به بخش کشاورزی مدرن توجه ویژه صورت بگیرد.

وی گفت: اولین برنامه ریزی بنده برای امسال غلبه بر گرانی و حل معضل بیکاری طی سال جاری است و سعی خواهیم کرد با مدیریت مناسب و کارآمد نسبت به رفع مشکل گرانی و بیکاری تلاش کنیم و طی سال های آینده سایر مشکلات را حل کنیم.

ارسال نظر