سخنرانی دکتر رضایی در هفتمین همایش ملی مدیریت جهادی؛
کد خبر: ۴۴۷۵|
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
در حاشیه همایش ملی مدیریت جهادی، از خانواده بزرگوار سه پرستار مدافع سلامت شهید کیانا نخعی، شهید نرجس خانعلیزاده و شهید مریم رحیمی تجلیل و تقدیر شد. همچنین با حضور دکتر رضایی از جمع زیادی از مدیران نمونه جهادی کشور تقدیر به عمل آمد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در هفتمین همایش ملی مدیریت جهادی که با شعار «مدیریت جهادی لازمه توسعه و پیشرفت کشور» برگزار شد، گفت: پیشرفت کشور نیازمند کار تیمی و جمعی است.

به گزارش rezaee.ir، دکتر محسن رضایی، عصر روز دوشنبه 18 اسفندماه در هفتمین همایش ملی مدیریت جهادی گفت: از عزیزانی که تلاش می کنند مدیریت جهادی در ایران مظلوم نماند و به صورت نمادین از فعالان این بخش تجلیل شود، قدردانی می کنم.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: اگر از من سوال کنند که مهمترین دستاورد دفاع مقدس چه بود؟ آیا آزادسازی خرمشهر یا دستاوردهای دانش دفاعی مثل ساخت موشک و پهپاد مهمترین دستاورد دفاع مقدس بوده است، می گویم مهمترین دستاورد دفاع مقدس، پیدایش و کشف الگوی مدیریت بومی با اتکا به آموزه های اسلامی و ایرانی بوده است؛ آن هم توسط نسل جوان و فرزندان ملت عزیز و پرافتخاری که دشمنان در دویست سال اخیر اعتماد به نفسش را بمباران کرده بودند. فرزندان ملت در دفاع مقدس روی پای خود ایستادند و راه پیشرفت کشور را گشودند و به پیروزی دست یافتند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشورمان به دست بیگانه بیافتد. 

دکتر رضایی افزود: در انقلاب و دفاع مقدس بود که ملت بیش از پیش به این باور ایمان آورد که ملت ایران می تواند راه ویژه و منحصربفرد خود را برای پیشرفت بپیماید. ایران، امروز در دهه پنجم، در عرصه اقتصاد هم می تواند راه خود را باز کند و جلو برود. کارهای مثبت و پروژه های خوبی در کشور به صورت جزیره های پراکنده وجود دارد و انجام می شوند، که باید به صورت یکپارچه و برخوردار از یک نظم مکمل انجام شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به نمونه هایی از فعالیت های جهادی صورت گرفته در کشور اشاره کرد و گفت: انجام پروژه های پالایشگاهی با تکنولوژی بومی، یک کار جهادی پرافتخار بود که جوانان انقلاب آن را به بهترین شکل و بالاترین راندمان انجام دادند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت جهادی برای کشور ما یک ضرورت است، افزود: کشور ما تجربه و دانش این الگوی مدیریتی را دارد. البته شایسته است که این الگو در همه امور و با نگان کلان و به هم پیوسته اجرا شود اما هرجا به صورت خُرد عمل شده نیز موفق بوده است.

دکتر رضایی گفت: اولین ویژگی مدیریت جهادی، پیش بینی حوادث و رویدادها است. اگر مدیریت اجرایی کشور از توان علمی خوب برای پیش بینی برخوردار بود، نباید این حجم از حاشیه نشینی در شهرهای کشورمان ایجاد می شد. متاسفانه شاهد هستیم مدیریت کشور دچار روزمرگی و نگاه های کوتاه مدت و انفعالی شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مدیریت جهادی، دانش رویارویی با رویدادهای زندگی است. تمام زندگی، رویداد است و باید به بهترین شکل با آنها مواجه شد و پیامدها را پیش بینی کرد.

دکتر رضایی گفت: مدیریت جهادی پشت هیچ مشکل و مانعی متوقف نمی شود و با خلاقیت و نوآوری جلو می رود. در عملیات خیبر، 14 کیلومتر پل شناور را در شرایط خاص و پیچیده احداث کردیم. نسل اول پهپادهایی که کشورمان امروز با بهترین کیفیت تولید می کند، در جنگ و برای شناسایی ساخته شد. هواپیمای کنترلی مهاجر در دوران دفاع مقدس ساخته شد.
 
استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: مساله بعد، کار جمعی و تیمی است. کار کردن جمعی با محوریت فرهنگِ برادری، یک ویژگی مدیریت جهادی است. قاسم سلیمانی در غم احمد کاظمی اشک می ریخت. این اشک، نمودی از انس دو برادر از دو استان و دو گویش بود. مدیریت جهادی بر پایه برادری پیش می رفت. یک دانشجو که شهید می شد، همرزمانش برگه های مرخصی خود را پاره می کردند تا در جبهه بمانند و از آرمان او دفاع کنند. 

دکتر رضایی گفت: به رغم وجود مشکلات اقتصادی، ظرفیتهای عظیم و قابل توجهی در کشور وجود دارد که مدیریت جهادی می تواند این پتانسلها را آزاد کند تا پیشرفت و شتاب پیشرفت کشور بیشتر شود. کشور نیازمند این سبک مدیریتی است.

در ابتدای این برنامه سردار محمدحسین سپهر، رئیس هیئت مدیره انجمن مدیریت جهادی کشور، گزارشی از فعالیت های این انجمن را ارائه کرد و گفت: جوانان و مدیران جهادی کشورمان ثابت کرده اند که ما می توانیم.

در ادامه این مراسم از خانواده بزرگوار سه پرستار مدافع سلامت شهید کیانا نخعی، شهید نرجس خانعلیزاده و شهید مریم رحیمی تجلیل و تقدیر شد. همچنین با حضور دکتر رضایی از جمع زیادی از مدیران نمونه جهادی کشور تقدیر به عمل آمد.
ارسال نظر