سخنان نماینده سلسله و دلفان در مصلی شهرستان الشتر؛
کد خبر: ۴۴۷۷|
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴
دکتر یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کشور به مدیریت شجاع نیاز دارد. مردم واقعاً در تنگنا هستند و از دکتر رضایی که از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار دارد، تشکر می کنیم که صدای ملت است.
دکتر یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کشور به مدیریت شجاع نیاز دارد. مردم واقعاً در تنگنا هستند و از دکتر رضایی که از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار دارد، تشکر می کنیم که صدای ملت است.
 
به گزارش rezaee.ir، دکتر یحیی ابراهیمی نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی گام دوم انقلاب مورخ یکشنبه 17 اسفند 99 که با حضور دکتر رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و اقشار مختلف مردم و مسئولان شهرستان در مصلی شهر الشتر استان لرستان برگزار شد، گفت: این جلسه با دعوت رسمی بنده به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان تشکیل شده و سردار پرافتخار اسلام و ایران به استان تشریف آوردند که از نزدیک مظلومیت، وضعیت و ظرفیت های استان را ببینند تا ان شاء الله بتوانیم برنامه ریزی صحیحی داشته باشیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، افزود: از حضور باشکوه مردم عزیز و شریف شهرستان و روحاینت معظّم، خانواده شهدا و مسئولان محترم که در جلسه شرف حضور دارند، تقدیر و تشکر می کنم. به نمایندگی از مردم مقاوم و صبور و مظلوم این شهرستان به جناب آقای دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خیرمقدم می گویم و به خاطر بازدیدشان از استان لرستان و شهرستان های دلفان و سلسله و همراهی همیشگی شان با این خطه تشکر می کنم.

ابراهیمی افزود: جناب آقای دکتر رضایی که در دوران دفاع مقدس فرماندهی کل سپاه را برعهده داشتند، به خوبی می دانند که الشتر، شهر گردان کمیل لشکر 57 حضرت ابوالفضل (ع) است. الشتری ها شجاع هستند و در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور کم نگذاشتند ولی مسئولان برای اقتصاد الشتر و اشتغال جوانهای این شهر چه کردند؟

دکتر ابراهیمی افزود: در ایامی که اقتصاد دولتی بود، به بهانه اینکه استان لرستان جزو استان هایی است که در تیررس دشمن قرار دارد، سرمایه گذاری دولتی انجام نشد. بعد از دوران جنگ که فرصت برای سرمایه گذاری دولتی فراهم بود، باز براساس تفسیری که از اصل 44 ارائه شد و اقتصاد خصوصی شد، لرستان از هرگونه سرمایه گذاری دولتی و خصوصی محروم شد. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به علت بودجه بندی ظالمانه ای که در اکثر ادوار مجلس اتفاق می افتد و بخشی نگری بر بودجه حاکم می شود، استانهایی از کشور پررنگ دیده شد ولی انگار استان لرستان جزو جغرافیای ایران نبود و محرومیت و مظلومیت لرستان را الان شاهد هستید که به عنوان فلاکت بارترین استان کشور معرفی می شود، در حالی که از نظر منابع جزو چهار استان اول این کشور هستیم. منابع طبیعی که خداوند به استان لرستان داده، در رتبه سوم یا چهارم است ولی نتیجه عملکرد مسئولان اجرایی کشور این بوده که لرستان از نظر اشتغال و رفاه در قعر جدول قرار گرفته است.

ابراهیمی افزود: در هر خانواده لرستانی، سه نفر چهار نفر افراد تحصیلکرده، فارغ التحصیل مقطع فوق لیسانس و دکترا وجود دارد ولی از نظر بیکاری رتبه اول کشور را داریم. لرستان بعد از استان های گیلان و مازندران، پرباران ترین استان کشور است ولی در بخش کشاورزی مشکلات فراوان داریم و 25 درصد از اراضی ما کشت آبی است و 75 درصد از اراضی ما هنوز دیم است. 

دکتر ابراهیمی گفت: دکتر رضایی خود فرزند زاگرس است و بهتر از هر کس می داند که ظرفیت گرشگری در این منطقه بسیار جدی است. بیش از پنج هزار آثار باستانی و تاریخی در استان لرستان وجود دارد که می تواند این استان را به عنوان قطب گردشگری معرفی کند ولی متاسفانه در این حوزه اقدامی اساسی انجام نشده است. نتیجه این بی توجهی باعث شده است که استان لرستان از گردونه توسعه خارج شده و مشکلات اساسی در حوزه های مختلف دارد. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از شما دکتر رضایی به عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و به عنوان یک اقتصاددان و به عنوان کسی که فرمانده رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بوده اید و به عنوان باقیمانده شهدا و به عنوان باقیمانده عزیزانی که با خون خودشان در مقابل هجوم گسترده و تمام عیار دشمنان ایستادند، می خواهیم فریاد و فریادرس لرستان باشید. 

ابراهیمی گفت: یکی از مهمترین ویژگی های لازم برای مدیریت، شجاعت است. رزمندگان ما شجاع بودند. اگر کشورمان امروز در مقابل آمریکا حرفی برای گفتن دارد، به خاطر رشادت های همان عزیزان بوده است. انتظار داریم با یک شجاعت دشمن شکن، به مشکلات اقتصادی رسیدگی شود. 

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی خطاب به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز شما به استان لرستان سفر کرده اید که از نزدیک پروژه های نیمه تمام و پروژه هایی که وعده داده شد ولی اصلاً شروع نشد را در لرستان بازدید کنید.

دکتر یحیی ابراهیمی با اشاره به مشکلات مردم و استقبال پرشور مردم از دیدار با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، خطاب به رضایی گفت: انتظار ما از حضرتعالی این است که این مظلومیت، این محرومیت و این گرفتاری های استان لرستان را به گوش مقام معظم رهبری برسانید و به ایشان بفرمایید که واقعاً مردم لرستان در تنگنا هستند. اکثر جوانانی که در این جلسه هم اندیشی گام دوم انقلاب در شهرستان دلفان می بینید، از بی عدالتی، از مشکلات معیشتی، از مشکلات اشتغال نالان هستند. 

ابراهیمی در پایان افزود: از طرف مردم از حضرتعالی تقدیر و تشکر می کنم که در بحث پروژه تونل اسپژ که آرزوی پنجاه ساله مردم بود، با کمک حضرتعالی توانستیم این پروژه را در پیوست بودجه سال 1400 تصویب کنیم و از این بابت تشکر صمیمانه مردم را از تلاش و پیگیری دلسوزانه و صادقانه حضرتعالی تقدیم می کنیم. ان شاء الله امیدواریم با سفر حضرتعالی و پیگیری های حضرتعالی، بخش دیگری از مشکلات مردم سلسله و دلفان هم برطرف شود و همانطور که همیشه یار و یاور لرستان بودید این بار نیز کنار مردم باشید تا با راهنمایی جنابعالی، درد مردم کاسته شود. 
ارسال نظر