دکتر رضایی با اشاره به تفاوت سفره دولت و ملت
کد خبر: ۴۴۸|
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۲
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به لزوم عمل گرایی در حل مشکلات کشور گفت: مشکلات با شعار حل نمی شود و باید برای آن نسخه نوشت.
به جای آوردن پول نفت سر سفره،سفره مردم و دولت را یکی می کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از  «تابناک»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  پیش از ظهر جمعه در سفر خود به استان گلستان گفت: برای همه شهرها و استان ها باید برنامه نوشته شود.وی افزود: گلستان چهره ای سبز دارد اما زیر این سبزی چهره فقری عظیم وجود دارد. مهمترین کار یک تحول بزرگ در کشاورزی، باغداری، شیلات و خاویار از طریق پرداخت یارانه سبز است.

وی اذعان داشت: این یارانه به هشت مورد از جمله تبدیل کشت سنتی به مکانیزه، اصلاح خاک، بذر و دام، صنایع تبدیلی، خرید تضمینی محصولات کشاورزی و بیمه کشاورزان و در کنار دیگر یارانه ها پرداخت می شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: انبوهی از امکانات در کشور ما هست اما به آن دسترسی نداریم این ثروت باید به دست مردم برسد.

رضایی در ادامه گفت: طرح بعدی من که طی چهار سال در کشور اجرا می شود ایجاد 10 شهرک کشاورزی کامل و مدرن شامل دانشگاه، آزمایشگاه، پژوهشگاه اصلاح بذر، خاک و دام، صنایع و تجهیزات پزشکی کشاورزی و دامپزشکی خواهد بو تا کشاورزی فعال  شود.

وی تصریح کرد: با شعار مشکلات حل نمی شود بلکه باید برای تمام استان ها و شهرها نسخه و برنامه ویژه نوشت تا کشاورزی و صنعت در هر شهر به جا مبنا قرار گیرد و مکمل یکدیگر باشد.

رضایی خاطرنشان کرد: سفره ملت و دولت فرق دارد سفره دولت با اقتصاد نفت فعال است و مردم با کشاورزی و صنایع کوچک ارتزاق می کنند. ای کاش به جای آوردن نفت بر سر سفره مردم، سفره مردم و دولت یکی می شد تا با هر اتفاق کوچک دولت سریع متوجه شود. این جدایی بین مردم و دولت شکاف انداخته است.

اقتصاد باید توسط نسل سوم و چهارم درست شود

محسن رضایی همچنین روز گذشته در شاهرود با طرح این موضوع که اقتصاد ملی ما امروز با مشکلاتی روبرو است، خطاب به دانشجویان اظهار داشت: سلیقه هایمان را نمی توانیم تحمیل کنیم، چرا که این نسل سوم و چهارم هستند که باید اقتصاد را درست کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تصریح بر اینکه امروز حماسه ها از نوک قلم ها بیرون می آیند، خاطرنشان کرد: برای اینکه برنامه های اقتصادی را درست کنیم باید فرهنگ نوسازی شود و ما دنبال بازسازی و نوسازی ملی که شامل یک مجموعه فعالیت های اقتصادی و سیاسی است هستیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد ملی ایران را صرفا نمی شود با فعالیت های اقتصادی درست کرد افزود: باید فعالیت های فرهنگی، روابط و مناسبت اجتماعی را درست کنیم.

اقتصاد ایران باید آسیب شناسی شود

رضایی همچنین در مقابل سوال پیرامون اینکه در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری کدام یک از سیاست های دولت فعلی را ادامه می دهید گفت: نگاه من یک نگاه منصفانه است و هر کار اشتباهی که بوده ازش جلوگیری می کنیم و اجازه تکرارش را نمی دهیم ما تجارب ذی قیمت ولی به بهای سنگین داشتیم، اقتصاد ایران بعد از 30 سال باید آسیب شناسی شود.

وی به ادامه دادن طرح های مسکن مهر، سهام عدالت، هدفمند سازی یارانه ها و سفر به شهرستانها اشاره کرد و اظهار داشت: برای مسکن مهر منابع دیگری را جایگزین می کنیم و هدفمند سازی یارانه ها را به شیوه دیگر ادامه می دهیم.

گرانی ها کنترل می شود

رضایی در خصوص برنامه های خود برای رفع تورم نیز گفت: گرانی از نظر من یک اژدهای پنج سر است و ما باید با هم این ها را مهار کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام این مطلب که یارانه ها را سامان می دهیم تصریح کرد: محاسبات ما کاملا قابل دفاع است پس یارانه ها ادامه پیدا می کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه بحث اقتصادی را با استفاده از عقل و منطق جلو می اندازیم گفت: با مهار کردن این اژدهای پنج سر، گرانی ها را کنترل می کنیم.

یارانه سبز، کشاورزی سنتی و غیر اقتصادی ایران را سامان می دهد

رضایی با بیان اینکه هیچ موضوعی به اندازه کشاورزی در موردش شعار داده نشده است افزود: یارانه سبز را به چند دلیل به کشاورزان و پژوهشگران کشاورزی می دهیم تا کشاورزی ایران که بسیار سنتی و غیر اقتصادی است را سامان دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه همیشه کشاورزی به نفع مشاغل کاذب در حال کوچک شدن است گفت: یکی از دلایل آن، این است که فرایند تولید تا بازار بهم ریخته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ما در فضای سیاسی کشور الان در یک بلا تکلیفی هستیم افزود: این فضا در زمان هاشمی بسیار بسته بود و در زمان خاتمی بسیار باز شد.

رضایی ضمن تاکید بر اینکه باید با شجاعت تمام فضای دانشگاه را باز بگذاریم، اظهار داشت: به فرمان رهبر انقلاب باید آزاد اندیش باشیم چرا که پیامدهایش کمتر از خودش نیست، که همان افراط و تفریط است.

وی تصریح کرد: مسئله آزادخواهی را جدی می گیرم و یک دقیقه از عمر ملت ایران را به بطالت نخواهیم گذراند.

دولت موثرترین نهاد در آزاد اندیشی است

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نهاد دولت را موثرترین نهاد در آزاد اندیشی دانست و افزود: البته من با افراط و تفریط مخالفم چرا که ما در کشوری زندگی می کنیم که دین داریم و باید بین عدالت و دین و آزادی هم زیستی کنیم.

رضایی با تاکید بر اینکه بدون فرهنگ سازی به تمدن نمی رسیم گفت: من معماری ها را قبول ندارم، داریم با این کار نظام خانواده را تخریب می کنیم، ما باید برای تمدن سازی برنامه داشته باشیم.

ارسال نظر