دکتر رضایی در دیدار رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها؛
کد خبر: ۴۴۹۳|
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
سید حمیدرضا کاظمی رئیس هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد.
سید حمیدرضا کاظمی رئیس هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد.

شوراها می توانند زمینه ساز شکوفایی و مردمسالاری اقتصادی باشند

به گزارش rezaee.ir، دکتر رضایی در این دیدار پس از دریافت گزارشی از عملکرد هیات مرکزی نظارت، گفت: این روزها شاهد آغاز مقدمات برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم. اگرچه تلخکامی هایی در برخی شوراها وجود داشته ولی نیازمند ایمان به تجربه جمعی و اعتماد به مردم برای تمدن سازی و تحقق کامل مردمسالاری دینی هستیم.

دکتر رضایی تاکید کرد: اصل ۱۰۱ قانون اساسی یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب بود که هنوز به درستی اجرا نشده است. اصل‏ ۱۰۱ قانون اساسی بر ۳ هدف مشخص تاکید دارد: ۱- «جلوگیری‏ از تبعیض‏» [بین استانها و شهرستانها]، ۲- «جلب‏ همکاری‏ در تهیه‏ برنامه‏ های‏ عمرانی‏ و رفاهی‏ استانها»، ۳- «نظارت‏ بر اجرای‏ هماهنگ‏ آنها» توسط شورای عالی استانها که متشکل از نمایندگان‏ شوراهای‏ استانهاست.

وی افزود: آیا این ۳ هدف موردنظر قانون اساسی محقق شده اند؟ به نظر می رسد نیازمند اصلاح و بروزرسانی قوانین مربوطه و اجرای قاطع قانون شوراها و اعتماد و اتکا به اختیارات شوراها و توانمندسازی شوراها هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر اصل ۱۰۱ قانون اساسی درباره شوراها بطور کامل و صحیح اجرا شود و راه نفوذ رانتخواران مسدود شود، شاهد تحقق مردمسالاری اقتصادی، حاکمیت مردم بر اقتصاد و شکوفایی اقتصاد رقابتی در یک منظومه رقابتی اقتصادی - هویتی خواهیم بود.

دکتر رضایی گفت: پیشنهاد شوراهای اسلامی شهرهای مختلف کشور که در این چند روز مطرح کردند، این است که فرصت نام نویسی ۴۸ ساعت تمدید شود زیرا به خاطر کرونا و مسائل دیگر، برخی از داوطلبان نتوانسته‌اند مدارک خود را برای نام‌نویسی تکمیل کنند.

در این دیدار، دکتر سید حمیدرضا کاظمی، رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور با قدردانی از پیشنهادات دکتر رضایی و تاکید ایشان بر اهمیت شوراها، با ارائه گزارشی از روند تشکیل هیئت های نظارات در سراسر کشور گفت: سیاست هیئت نظارت ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، عمل به قانون به معنی تامّ آن است و به مردم این اطمینان را می دهیم که در امانتداری انتخابات که امانت مردم نزد ما است، هیچ ملاحظه ای نخواهیم داشت. کاظمی بر تلاش شبانه روزی همه اعضای هیئت های نظارت در سراسر کشور برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات تاکید کرد.
ارسال نظر