دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با سیمای استان بوشهر؛
کد خبر: ۴۴۹۹|
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگوی زنده با سیمای بوشهر گفت: وظیفه تامین خدمات سلامت و ورزش همگانی در استان های جنوبی، باید برعهده شرکت نفت و شرکت های بزرگ دولتی باشد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگوی زنده با سیمای بوشهر گفت: وظیفه تامین خدمات سلامت، نشاط اجتماعی و ورزش در استان های جنوبی، باید برعهده شرکت نفت و شرکت های بزرگ دولتی باشد.

خدمات سلامت و ورزش در استانهای جنوبی باید برعهده شرکت نفت باشد
( تصویر: دکتر رضایی در گفتگو با سیمای بوشهر، اسفند 99)

به گزارش rezaee.ir، دکتر رضایی چهارشنبه شب 27 اسفندماه 99 در سیمای بوشهر، با تبریک اعیاد شعبانیه به مردم استان بوشهر و گرامیداشت روزهای پاسدار و جانباز گفت: خوشحالم که در این ایام، در برنامه شما با مردم استان دارالحماسه بوشهر گفتگو می کنم. 

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: خوزستان که زادگاه من است، اشتراکات زیادی با بوشهر دارد، به نحوی که خودم را با مردم بوشهر، یکی می دانم. ما جنوبی ها در بسیاری از ویژگی ها با هم اشتراکات زیادی داریم. سال 52 شعبه ای از گروه مبارزاتی ما (منصورون) در بوشهر و برازجان بود و من زیاد به استان بوشهر می آمدم و با روحیه حماسی مردم بوشهر آشنا هستم. مقاومت رئیسعلی دلواری و شهید مهدوی و یارانش نشان می دهد که انگلیس و آمریکا در مقابل بوشهری ها کم آوردند. جنوبیها خونگرم اند و طرفدار جنگ نیستند اما وقتی جنگ می شود، ما جنوبی ها حماسه می آفرینیم. انگلیس در بوشهر نیروی نظامی پیاده کرد ولی نتوانست آن را از ایران جدا کند و جنوب به سرنوشت سمرقند و بخارا و نخجوان دچار نشد و از دست نرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بوشهری ها در متوقف کردن انگلیس، نه یک بار بلکه چندین بار حماسه آفریدند. در ماجرای ناو بریجتون انگلیس در دوران دفاع مقدس، بوشهری ها دوباره انگلیس را به عقب راندند. قایق هایی که از بوشهر به سمت ناو بریجتون رفته بود، پیام ملت ایران را به جهان دادند. این پیام ایران مخابره شد که اگر صادرات نفت ما قطع می شود، صادرات نفت صدام و دیگر کشورهای منطقه هم قطع می شود.

دکتر رضایی گفت: از مردم دشتستان و سایر شهرهای استان عذرخواهی می کنم که امروز فرصت نشد خدمتشان برسم. ان شا الله در سفرهای بعدی، به سایر شهرهای استان بوشهر خواهم آمد. امروز در جلسه با استاندار و شورای اقتصادی استان و در جلسه جداگانه با آیت الله صفایی بوشهری، گزارش های دقیقی از اقتصاد استان گرفتم. بوشهر ثروت فراوانی دارد ولی بهره کمی به مردمش می رسد. بوشهر باید یک استان قوی اقتصادی یا یک ایالت اقتصادی باشد، تا مالیات بسیاری از فعالیت های بومی در این استان بماند و سپرده های مردم استان شما باید در همین استان، برای آبادانی استان بوشهر هزینه شود. شاید در هر سال بیش از ده هزار میلیارد تومان از سپرده های بانکی مردم بوشهر و عوارض شرکتهای بزرگ و دیگر درآمدها که باید صرف توسعه استان بوشهر شود، در اینجا صرف نمی شود و به مرکز می رود.

وی گفت: اقتصاد مرکزنشین نباید اقتصادهای بومی استان ها را محدود کند یا استثمار کند. آبادانی مرکز و آبادانی اقتصاد ملی باید از آبادانی استانها بگذرد. در سیاست و امنیت، تمرکز پسندیده است اما در اقتصاد باید حرکت از پایین به بالا باشد. تا بوشهر آباد نشود، بانکها در تهران نباید سرمایه ها را ببلعند و سپرده های مردم بوشهر را به تهران ببرند. راه آهن بوشهر سالهاست راه اندازی نشده و باید راه اندازی شود. شیلات و آبزی پروری و خرمای بوشهر باید با صنایع تبدیلی، ارزش افزوده تولید کنند. صنعت نفت و پتروشیمی ها باید حمایت های اجتماعی را ادامه بدهند. تیم های ورزشی ایران جوان و شاهین باید با همین منابع پیشرفت کنند. در ایران، پنجاه نخبه جوان شناسایی شده، سه نفرش در استان شما پرورش یافته است. اگر از جوانان و مردم حمایت بشود، کارهای بزرگی را خود مردم صورت خواهند داد.

دکتر رضایی گفت: قانونی که مانع حمایت پتروشیمی ها و صنعت نفت از تیم های ورزشی و فوتبال می شود، باید اصلاح شود. این حداقل وظیفه شرکت نفت است که ورزش و سلامت و نشاط اجتماعی را در مناطق نفتخیز دنبال کند. وظیفه تامین خدمات سلامت و ورزش در استان های جنوبی باید برعهده شرکت نفت و شرکت های بزرگ دولتی باشد. تبعیض ها در نقاط مختلف کشور بویژه تبعیضهایی که مردم دامنه های شمالی و جنوبی زاگرس را رج می دهد، باید رفع شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به خاطر دارید که سال 92 به مردم گفتم که در مورد ارزش پول ملی باید فکری کنیم. الان سفره های مردم کوچک شده و دغدغه ما برگرداندن برکت به سفره های مردم است. نباید وضعیت اقتصادی به گونه ای باشد که مجلس درباره مرغ جلسه بگذارد یا دولت نتواند مشکل صف ها را رفع کند. اینگونه، کشور به جلو حرکت نمی کند. باید ایران بزرگ اقصادی را در کنار ایران بزرگ سیاسی و دفاعی ایجاد کنیم و برکت را به سفره های مردم برگردانیم.
ارسال نظر