در یادداشت دکتر رضایی به مناسبت ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار مطرح شد؛
کد خبر: ۴۵۰۰|
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
دکتر رضایی با انتشار یادداشتی، میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار را تبریک گفت و تاکید کرد: امام حسین(ع) نماد جهاد فی سبیل الله است و جهاد ایشان فقط نظامی نیست؛ کمک های مؤمنانه و حل مشکل مردم جزو مرام امام حسین (ع) بود.
دکتر رضایی با انتشار یادداشتی، میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار را تبریک گفت و تاکید کرد: امام حسین(ع) نماد جهاد فی سبیل الله است و جهاد ایشان فقط نظامی نیست؛ کمک های مؤمنانه و حل مشکل مردم جزو مرام امام حسین (ع) بود.

به گزارش rezaee.ir، دکتر رضایی در یادداشتی به مناسبت ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: ولادت ِ بزرگ پاسدار اسلام، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار را تبریک عرض می کنم. امام حسین(ع) نماد جهاد فی سبیل الله است و جهاد ایشان فقط نظامی نیست؛ کمک های مؤمنانه و حل مشکل مردم جزو مرام امام حسین (ع) بود. اگرچه جهاد نظامی امام حسین(ع) آبروی آزادیخواهان و عدالتخواهان تاریخ است، لیکن جهاد از نگاه ایشان مفهوم وسیع تری دارد؛ خدمت به همنوع و گره گشایی از کار مردم و کمک به خانواده ها نیز نوعی جهاد اقتصادی است.

رضایی افزود: امام حسین(ع) فرموده اند: «بدانید که نیازمندی‌های مردم به شما از نعمت‌های الهی بر شماست؛ پس، از این نعمت‌ها خسته نشوید که هر آینه به سوی دیگران سوق یابد».
در منابع ثبت شده است که شخصی برای حل مشكل خود به امام حسین(ع) مراجعه کرد. آن‌ مرد هنوز لب به سخن باز نکرده بود كه امام حسین (ع) به وی فرمود: «ای برادر، خواسته‏ ات را به صورت شفاهی مطرح نكن. خواسته خود را در كاغذی بنويس تا انشاءالله من با انجام دادن آن، موجبات خوشحالی تو را فراهم آورم».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرده است: مسئولان کشور، نباید از نامه های مردم و مراجعات مردم گریزان باشند و باید ارتباط مستقیم با مردم را در قالب سفر استانی و دیدار مردمی و رسیدگی به نامه های مردمی حفظ کنند و به درگاه خداوند متعال شکرگزار باشند که مردم برای حل یک مشکل یا طرح یک‌ انتقاد یا پیشنهاد سازنده به آنها مراجعه می کنند. مردم به مسئولان‌ می گویند درها را باز کنید؛ ما ملت امام حسین (ع) ایم، مسئولان اجرایی کشور با مردم یکدل شوند، کشور باید امام حسینی (ع) باشد.

حل مشکل مردم، جزء مرام امام حسین (ع) بود

ارسال نظر