کد خبر: ۴۵۳۳|
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
دکتر محسن رضایی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: کاغذهایی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی نمایش داده و ادعا کرده اسناد هسته‌ای است، جعلی هستند.
دکتر محسن رضایی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: کاغذهایی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی نمایش داده و ادعا کرده اسناد هسته‌ای است، جعلی هستند. 

به گزارش rezaee.ir، به دلیل عدم انتشار کامل مصاحبه دکتر محسن رضایی سوءبرداشتهایی شد که اکنون با انتشار کامل مصاحبه ایشان متن مربوط به انفجار نطنز، منتشر می شود:

مهر: در مورد حادثه نطنز توئیتی از سوی شما منتشر شد که در آن بر ضرورت سالم‌سازی امنیتی تاکید کردید، هشدارهایی هم در مورد جاسوس‌های اقتصادی دادید، توضیحی در این زمینه می‌فرمایید که هشدارهایی که دادید خبر و بر اساس اطلاعات مستند است یا تحلیل شماست؟

دکتر رضایی: کشور به طور گسترده یک آلودگی امنیتی پیدا کرده است و نمونه آن این است که کمتر از یک سال سه رویداد امنیتی اتفاق افتاده است؛ دو انفجار و یک ترور. قبل از این، تلاش کردند بخشی از اسناد بکلی سری هسته‌ای را سرقت کنند. قبل از آن چند ریزپرنده مشکوک، آمدند و کارهایی انجام دادند. پس معلوم است آلودگی امنیتی پیدا کرده‌ایم و سالم سازی امنیتی باید یکی از برنامه‌های مهم دولت آینده باشد که آن را در تمام رده‌ها، وزارتخانه‌ها و جاهای حساس انجام دهد و این موارد مشکوکی که وجود دارد و منابع نفوذی احتمالی را پاکسازی کند. معمولاً در دنیا هم چنین قاعده‌ای وجود دارد که هر ده سال، بیست سال، کل سیستم را سالم‌سازی امنیتی می‌کنند. ما مدت‌ها است که اینکار را نکرده‌ایم و شاید سی سال گذشته است و این سالم‌سازی امنیتی به وجود نیامده است.

مهر: آیا منظور شما از اسناد طبقه‌بندی شده، همان اسنادی است که رژیم صهیونیستی ادعا کرده از فعالیت هسته‌ای ایران به دست آورده است؟

دکتر رضایی: خیر، کاغذهایی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی نمایش داده و ادعا کرده اسناد هسته‌ای است، جعلی هستند. موردی که اشاره کردم مربوط به فعالیت منابع نفوذی کشوری بودند که درحال خارج کردن آنها از کشور بودند که قبل از خروج از مرز، بازداشت شدند
ارسال نظر