دکتر رضایی در یادداشتی به مناسبت ۲ اردیبهشت؛
کد خبر: ۴۵۴۳|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
نویسنده: دکتر محسن رضایی / به مناسبت ۲ اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در آغازین روزهای پیروزی نهضت اسلامی به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شد، حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را سرلوحه ماموریت‌های خویش قرار داد و حقیقتاً در این مسیر، سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) را بعنوان الگویی مبارک برگزید و شاید به همین دلیل است که روز میلاد حضرت سید الشهدا(ع) روز پاسدار نامگذاری شده است.
 
سپاه برای ایفای نقش تاریخی خود در نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، با داشتن پشتوانه عظیم اعتقادی و مکتبی و نیز برخورداری از گنج پایان ناپذیر سرمایه انسانی مخلص، فداکار و آگاه، در عرصه های گوناگون درخشیده است.

رهبر معظم انقلاب در مورد سپاه می فرمایند: «ما سپاه را با همان چشمی نگاه می‌کنیم که امام عزیزمان نگاه می‌کرد: به عنوان بازوی قدرتمند نظام و به عنوان گام استوار در مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی».

این بیان حکیمانه مقام معظم رهبری، یادآور سخن تاریخی امام خمینی(ره) است که فرمودند: «من از سپاه راضی هستم، و به هیچ وجه نظرم برنمی‌گردد. اگر سپاه نبود، کشور هم نبود».

دوم اردیبهشت، فرصت مغتنمی است که  نقش آفرینی های مخلصانه فرزندان ملت و سربازان ولایت در سپاه را مورد توجه قرار دهیم.

سپاه مولود انقلاب است و پاسداران، فرزندان انقلابی ملت ایرانند که ماموریتهای گوناگون از جمله استقرار آرامش در کشور، حفظ تمامیت ارضی در دوران دفاع مقدس، برقراری امنیت پروازها و... را با سرافرازی پشت سر گذاشته اند.

سپاه همچنین با حضور پررنگ در عرصه سازندگی کشور و تلاش صادقانه و متواضعانه در کمک به مردم در حوادث غیرمترقبه همچون زلزله، سیل و مصائبی نظیر بیماری کرونا (از جمله اجرای طرح شهید سلیمانی و...) نشان داده که با استفاده از همه ظرفیتها و به بهترین نحو، فداکارانه و مخلصانه در خدمت به ملت، کشور و انقلاب عمل کرده است.

در سال های اخیر که شاهد شکل گیری توطئه های منطقه ای علیه ملت ایران و محور مقاومت و علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بودیم، سپاه، سینه سپر کرد و با حضور شجاعانه و هوشمندانه در صحنه های پرخطر ایستاد و از امنیت و اقتدار ملی و عزت و استقلال کشور، جانانه دفاع کرد. 

حقیقتاً عنایت خاص امامین انقلاب نسبت به سپاه و رسالت عظیم این نهاد ِ برخاسته از متن مردم، بیانگر اهمیت نقش آفرینی این مجموعه مبارک و تاثیرگذار است.

دیگر بار به روح تابناک قاطبه شهیدان بویژه شهدای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درود می فرستیم و روز تاسیس این نهاد تاریخ ساز را گرامی می داریم.
ارسال نظر