کد خبر: ۴۶۹۸|
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری در زمینه روند بازار سرمایه گفت: در دولت گذشته یک کار شتاب زده‌ای صورت گرفت و بورس فراتر از توانش زیربار هزینه‌های مردم رفت و مردم پول هایشان را آوردند در حقیقت روی یک خودرویی سوار کردند که این خودرو توانایی لازم را برای تحمل آن را نداشت هم اکنون شاخص بورس روی پله یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی قرار دارد.

اصلاحات قابل توجهی در بورس انجام می‌شود

رضایی بیان کرد: از اینجا به بعد ما این خودرو را تقویت می‌کنیم که بتواند بار بزرگتری را از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی و آرام آرام در ارتفاع بالاتری حمل کند؛ این مورد در دستورکار ماست. بزودی اصلاحات قابل توجهی در بورس انجام خواهیم داد.

صادرات باعث شده است که مصرف داخلی هم تقویت شود، چون وقتی تولیدات صادرات محور خواهد بود، نخستین کاری که صورت می‌گیرد صادرات خارجی باعث می‌شود که بازار‌های داخلی اشباع شوند.

رضایی گفت: یعنی یک صادرات درست بعد از اشباء بازارداخلی صورت می‌گیرد چراکه، چون صادراتی که قدرت فتح بازار‌های بیرون را داشته باشد. صادرات ایران جزیره‌ای شده است و باید در اصلاح ساختار تجارت بررسی شود. در همین ۶ ماه درآمد‌های ارزی ما جهش قابل توجهی پیدا کرده است.

این مقام مسئول گفت: دو اتفاق ضایع آفرین در اقتصاد ایران یکی خام فروشی است مواد پتروشیمی را هم خام می‌فروشیم در حالی که می‌تواند تبدیل به مواد مورد استفاده شوند. می‌روند بافناوری کره و چین تبدیل به مواد مصرفی می‌شود همان را به ما با قیمت زیادی به ما می‌فروشند. دانش و فناوری‌هایی که از کشور خارج می‌شوند اگر به تبدیل مواد خام به مواد مصرفی کمک کند اوضاع بهتر می‌شود.

۱۰ برنامه کوتاه مدت دولت برای تقویت بورس

معاون اقتصادی رئیس جمهور بیان کرد: این ۱۰ تصمیم برنامه کوتاه مدت ما برای تقویت بورس است، ولی جلسات ما ادامه دارد که بتوانیم به صورت اساسی بازار بورس را یک اصلاح بنیادین کنیم، چون در دولت گذشته یک کار شتاب زده‌ای صورت گرفت و بورس فراتر از توانش زیربار هزینه‌های مردم رفت و مردم پول هایشان را آوردند در حقیقت روی یک خودرویی سوار کردند که این خودرو توانایی لازم را برای تحمل آن را نداشت هم اکنون شاخص بورس روی پله یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی قرار دارد.

ارسال نظر