کد خبر: ۴۷۶۳|
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
راوی شهید سلیمانی در عملیات کربلای ۵ در دفترچه خود مینویسد: ساعاتی قبل از عملیات کربلای ۵(که در ۱۹ دیماه ۱۳۶۵ با رمز یا زهرا(س) آغاز شد) فرمانده لشگر ۴۱ثارالله(شهید سلیمانی) در نامه ای به فرمانده قرارگاه کربلا، مطالبی را مطرح و کسب تکلیف میکند.

پاسخ محسن رضایی به نامه شهید قاسم سلیمانی در عملیات کربلای 5

 راوی شهید سلیمانی در عملیات کربلای 5 در دفترچه خود مینویسد: ساعاتی قبل از عملیات کربلای 5(که در 19 دیماه 1365 با رمز یا زهرا(س) آغاز شد) فرمانده لشگر 41ثارالله(شهید سلیمانی) در نامه ای به فرمانده قرارگاه کربلا، مطالبی را مطرح و کسب تکلیف میکند.

حاج قاسم سلیمانی در ساعت 7:30 دقیقه بعد از ظهر هجدهم دی ماه 1365 به سردار غلامپور می نویسد:

بسمه تعالی

برادر غلامپور سلام علیکم

خدا قوت

لازم است مطالبی را خدمتتان عرض کنم، با توجه به این مطالب جواب را محبت بفرمایید:

  1. مهتاب بقدری روشن است که دژ دشمن از دژ خودمان نمایان است و با دوربین دید در شب … براحتی همه چیز قابل رویت است.
  2. دشمن دو رگبار کاتیوشا داخل حوضچه ریخت که تعدادی مجروح و شهید به همراه داشت و  چهار فروند قایق سوخت. برادران ما کنار سیل بند نشسته و آماده اند، زمان حرکت از خط خودی را ساعت 10 قرار داده ایم. در مورد مهتاب حتما نیاز است یک بازنگری شود و شما تکلیف را بگویید؛ برای ما دفاع است.

برادرتان قاسم

جواب را کتبا مرقوم بفرمایید

بلافاصله، آقای غلامپور نامه شهید سلیمانی را برای محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارسال می کند. محسن رضایی نیز با توجه به اهمیت و فوریت موضوع، در ساعت 8:45 دقیقه شب، در پاسخ به شهید سلیمانی مینویسد: 

بسمه تعالی

برادر قاسم؛

 با توکل به خداوند متعال، خواب را بر دشمن حرام و قصاص شهدای مظلوم شهرهای بی دفاع کشور را بگیرید و با قدرت و بدون تردید به دشمن یورش ببرید. نفرات غواص بایستی در موقع تاریکی از سیم های خاردار و موانع رد شوند و لذا تا فاصله 2 کیلومتری و 1500 متری صبر کنند که هوا که رو به تاریکی رفت همان حدود ساعت 2 تک را شروع کنند.

محسن رضایی

با تجدید خاطره عملیات غرور آفرین کربلای 5 و نکوداشت یاد شهیدان پرافتخار آن، قسمتی از مکالمه بیسیم بین شهید سلیمانی و محسن رضایی در این عملیات را میشنویم.

ارسال نظر