کد خبر: ۴۸۱۰|
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
معاون اقتصادی رییس جمهور پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهر دیباج دامغان در مراسم یادواره شهدای این شهر حضور یافت.

محسن رضایی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید در وصف شهدا گفت: شهدا نزد خداوند متعال و بر خوان نعمت او مرزوق هستند؛ هرجا دشمنان خواستند انقلاب و اسلام را نابود کنند دستی آمد و مانع شد و این از برکت خون پاک شهداست.

وی با اشاره به مصادف شدن یادواره شهدای دیباج با شب سالگرد رحلت امام خمینی(ره) گفت: عظمت امام در اهداف، راه و سیر و سلوک ایشان بود؛ شهدا، رزمندگان و فرماندهان ما نیز همواره اهداف و راه و سیر و سلوک امام را پیشه کردند.  

رضایی افزود: یکی از اهداف امام رساندن ملت ایران به جایگاه واقعی خود پس از ۲۰۰ سال سیر نزولی و ذلالت بار تحمیلی بود و شهدا در این عزت بخشی نقش اساسی برعهده داشتند و امروز بسیاری از کشورهای قدرتمند مانند چین واسطه ارتباط ایران با سایر کشورها می‌شود.

معاون اقتصادی رییس جمهور ادامه داد: امروز بعضی از کشورها می‌خواهند از موضع بالا با ملت ایران حرف بزنند اما باید بدانند مردم ایران بزرگ و عزتمند و قوی است و کسی حق ندارد اینگونه با آن‌ها حرف بزند و اگر قصد ارتباط با ایران را دارند حقوق و احترام ملت ایران را رعایت کنند.

رضایی با یادآوری روزهای سخت دفاع مقدس بیان داشت: روزی برای تقسیم موشک‌های آر پی جی ۷ بین لشگرها و یگان‌های مختلف ارتش و سپاه به دلیل کمبود شدید مهمات مشکل داشتیم؛ موشک‌هایی که فقط دو درصد آن‌ها پس از برخورد با هدف موثر بود و شهدا اینگونه با دست خالی عزت را به ایران برگرداندند و امروز بزرگترین قدرت‌های نظامی جهان آرزومند پهپادها،موشکها و تجهيزات نظاامی ایران هستند.

وی با اشاره به بازدیدش از کارخانه مونتاژ خودرو گفت: باید مانند روزی که از مونتاژ چند موشک دریافتی از کره شمالی و لیبی به یکی از بزرگترین قدرت‌های موشکی تبدیل شدیم، صنعت خودرو و سایر صنایع را به حدی برسانیم که کشورهای دیگر آرزوی محصولات ما را داشته باشند؛ در صنایع نظامی که شدیدترین تحریمها را داشتیم به این حد از پیشرفت رسیده ایم فلذا باید در صنایع خودروسازی و کشاورزی و .... که دستیابی به تکنولوژی ها آسانتر و محدودیتهای کمتری دارند تحول بزرگ ایجاد کنیم و روزی برسد که کالاهایمان در جهان مانند سلاح‌ها و ادوات نظامی ما قادر به رقابت با بزرگترین قدرت‌های صنعتی باشند.

دبیر شورایعالی اقتصادی با یادآوری شجاعت و توکل امام(ره) خاطرنشان کرد: شهدا با تاسی از راه امام که شجاعت و ایستادگی در برابر باطل بود با دست خالی جلو انبوهی از تجهیزات و امکانات تامین شده از شرق و غرب جهان ایستادند و سیر و سلوک امام، از اخلاق و تواضع و توجهش به مستضعفین، تا عبادت و توسلات ایشان، رهروان و پیروانش که شهدا بودند را به وجد آورد.

محسن رضایی در پایان گفت: امروز وظیمه ما نگهداری و رهروی از این راه مقدس است و کار ما بسیار سخت است و فردای قیامت باید به امام و شهدای عزیز پاسخگو باشیم و یکی شدن مردم و دولت با تاسی از سیر و سلوک امام و راه شهدا اتفاق می افتد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از خانواده شهدای شهر دیباج تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر