کد خبر: ۴۸۳|
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲
دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز با یوهانگ یانگ، سفیر کشور چین در جمهوری اسلامی ایران، پیرامون توسعه روابط فیمابین، بحث و تبادل‌نظر کرد.
دکتر رضایی:روابط ایران و چین باید در راستای پیشرفت و درآمد برای مردم باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در این دیدار با اشاره به مشترکات فراوان تاریخی و فرهنگی که بین ملت های دو کشور وجود دارد، پیشرفت‌های دهه های اخیر چین در امور مختلف به ویژه صنعتی، اقتصادی و کشاورزی را قابل توجه دانست و آن را زمینه مناسبی برای توسعه همه‌جانبه روابط دو کشور بیان کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بخش های کشاورزی، صنعت، معدن و نفت را از جمله حوزه هایی دانست که می تواند عامل مؤثری در ایجاد تحولات بنیادی در روابط دو کشور گردد.

وی با تأکید بر ضرورت ترسیم چشم‌انداز مناسب برای ارتقای روابط فیمابین گفت: دو کشور امروز نیازمند یک برنامه هوشمند و دقیق در خصوص مسائل مطرح شده هستند که تصمیمات متخذه باید در راستای آرامش ، اشتغال و کار و درآمد برای مردم ایران باشد.

دکتر رضایی، با اشاره به جایگاه مهم ایران در منطقه افزود: ایران همواره به چین به عنوان یک متحد استراتژیک نگاه کرده و با توجه به مشکلات موجود در بازارهای جهانی، بازار امن دو کشور می تواند مزایایی برای کشورهای منطقه نیز در برداشته باشد و دلایل مختلف ایجاب می‌کند تا طرفین، به منظور تبادل اطلاعات، ملاقات‌های دائمی خود در سطح کارشناسی را ارتقا دهند.
در این دیدار آقای یوهانگ یانگ، سفیر کشور چین، با اشاره به توسعه روابط دو کشور در سال های اخیر گفت: پکن و تهران امروز از رابطه مستحکمی که ماحصل روابطی با قدمت بیش از 2000 سال است، راضی بوده ولی قانع نیستم و خواستار عمیق‌تر شدن روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

سفیر چین از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک دوست استراتژیک و راهبردی نام برد و با استقبال از پیشنهادات دکتر رضایی، ترسیم یک چشم‌انداز و استراتژی درازمدت برای روابط دو کشور را ضروری دانست.

 

ارسال نظر