کد خبر: ۴۹۰۷|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در آیین رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت محمدنبی رودکی، فرمانده لشکر ۱۹ فجر در دوران دفاع مقدس شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا؛ محسن رضایی ضمن تشکر از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بابت روایتگری حادثه بزرگ دفاع مقدس گفت: این کتاب روایتگر دلاوری های مردم استان فارس و همچنین قهرمانان جنگ و همچنین نمایانگر جوانترین ارتش تاریخ دنیا یعنی سپاه پاسداران است که نمونه آن سردار رودکی بود که در ۲۱ سالگی به فرماندهی لشکر رسید و این کتاب گنجی از باز تولید هویت ایرانیان است.


فرمانده سپاه پاسداران در دفاع مقدس گفت: سلطه گران جهان ۲۰۰ سال ما را تضعیف و تحقیر کردند و دهه اول انقلاب دهه بازیابی هویت ملی ایرانیان پس از این ۲۰۰ سال بود که هزاران کتاب هم نمی تواند عظمت این حادثه بزرگ را بیان کند و جوانان، امروز می‌توانند این میراث گرانبها را مطالعه کنند.


محسن رضایی ادامه داد: وقتی پس از عملیات فتح المبین قرار به افزایش تیپ های سپاه از ۳ به ۱۱ تیپ شد به اتفاق سردار رشید و شهید باقری به دنبال جوانان گمنامی رفتیم که تبدیل به قله هایی چون شهید همت و متوسلیان و سلیمانی شدند و سردار رودکی هم از همان جوانان بود و ایشان به حق خستگی ناپذیر جهاد کردند.

جنگ امروز جنگ روایت‌هاست


وی با یادآوری عملیات کربلای ۵ خاطرنشان کرد: پس از شکست عملیات کربلای ۴ متوجه پیشروی لشکر ۱۹ فجر فارس و لشکر ابوالفضل لرستان در محور شلمچه شدیم و این در حالی بود که این محور را ۶ بار مورد تهاجم قرار داده بودیم و گشایشی حاصل نشده بود و این پیشروی در ادامه منجر به عملیات کربلای ۵ و شکست این طلسم شد.


دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به لزوم جهاد حتی پس از جنگ گفت: امروز جهاد ادامه دارد و اما جنگ، جنگ روایت‌هاست و باید مجاهدت‌ها ادامه پیدا کند.


محسن رضایی در پایان با تشریح جنگ غزه توضیح داد: امروز صهیونیست‌ها می‌گویند حماس به شیوه ایرانی‌ها می‌جنگد و البته این جنگ تبلیغاتی برای وانمود کردن دخالت ایران در این جنگ است و حال آنکه ایران مداخله‌ای نکرده است و این منش و روش جهادی ایران است که در فلسطین، لبنان، یمن، عراق و محور مقاومت ظهور و بروز کرده است و اربابان نتانیاهوی جنایتکار به او گفته اند که با دم شیر بازی نکند.

ارسال نظر