کد خبر: ۴۹۳|
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۲
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع عده‌ای از شورایاران شهر تهران گفت: با ۳ ایده دولت مرکزی ،تشکیل فدرالیزم اقتصادی و مدیریت محلی می‌توان به سمت اداره و حکمرانی مطلوب در کشور پیش رفت.
۳ ایده دکتر رضایی برای اداره مطلوب کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در جمع گروهی از شورایاران شهر تهران با اشاره به نقش شورایاری‌ها در اداره شهرها، اظهارداشت: شورایاری‌ها می‌توانند ضمن کمک به زندگی مردم در بعد اقتصادی و فرهنگی و با به کارگیری فرهنگسازان و کارآفرینان برای دولت آینده موثر باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه به دنبال به دست آوردن قدرت نیستیم بلکه می‌خواهیم قدرت به مردم واگذار شود، تصریح‌کرد: صرف تشکیل دولت نباید به وظایف آن اکتفا و از دیگران بی‌اعتنا باشیم و باید خدمات دولت در یک جا به صورت محلی متمرکز شود؛ در واقع خدمات دولتی از قبیل انرژی، آب، گاز، بهداشت و درمان و غیره به مدیریت محلی واگذار شود.

وی افزود: مقصود از مدیریت محلی تشکیل دولت جدید کوچکتر و غیرفعال نیست بلکه مسئله اداره کردن است که این موضوع در قانون اساسی ذکر شده البته ابهام‌هایی دارد که باید برطرف شود تا اداره شهرها متمرکز بر محله‌ها باشد و شورایاران بر شوراها و شهرداری‌ها نظارت کند.

رضایی با تاکید بر استفاده از پتانسیل هنرمندان، نخبگان و حتی زنان خانه‌دار محله‌ها برای مدیریت و اعمال سلیقه شهروندی در محله خودشان، افزود: معماری شهری بر تربیت روان و آرامش انسان‌ها تاثیر‌گذار است و معماری شهرهایی چون اصفهان و تهران با شهری مثل پاریس متفاوت و مطابق با معیارهای جمهوری اسلامی ایران باشد نه خشونت‌زا و متلاشی‌کننده خانواده.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیریت مردمی را بهترین مدل اداره شهرها عنوان کرد و افزود: معتمدینی که مردم از بین خود به عنوان شورایار انتخاب کرده‌اند می‌توانند در انتخاب شهرداری منطقه خود نظر دهند تا این انتخاب را کمتر سیاسی کنند و نظر مردم از طریق شورایاری به شهرداران برسد.

وی با اشاره به وجود صنایع، کشاورزی و تولید‌های گوناگون خارج از شهر گفت: اگر اتفاقی در این حوزه رخ دهد بی‌صاحب خواهد بود و ما به اقتصاد فدرالی معتقدیم تا با تشکیل گروه‌های اقتصادی در سطح استان‌ها و مشخص شدن صاحبان اقتصادی در کشور پاسخگوی اتفاقات اقتصادی به مردم، دولت و مجلس باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نقص بهترین مدیریت محلی را نبود صاحبان اقتصادی خواند و ادامه داد: با وجود صاحبان اقتصادی مشخص دیگر اجازه شهرک‌سازی و حاشیه‌نشینی داده نمی‌شود تا مجبور شویم 40 الی 50 سال آینده را صرف رفع معضل‌های ناشی از آن کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولت مرکزی، تشکیل فدرالیزم اقتصادی و مدیریت محلی را سه ایده دولت خود دانست و گفت: با این 3 ایده می‌توان به سمت اداره و حکمرانی مطلوب در کشور پیش رفت.

رضایی با اشاره به اینکه کمبود و کاستی‌های کشور را با دلار‌های ذخیره‌ شده برطرف کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: 4 سال آینده جزء سخت‌ترین سال‌ها خواهد بود که هیچ دوره‌ای به این اندازه سختی نبوده، مسائل کشور را باید جدی گرفته و مسئولانه برخورد کرد که کوچکترین نفع شخصی، گروهی و جناحی در این زمینه آسیب زننده خواهد بود.

وی با توصیه به دوری و عدم انجام کارهایی که منجر به شماتت می‌شود، افزود: تاریخ درباره تک تک رفتار ما قضاوت خواهد کرد و این مطالب را شخصی به شما می‌گوید که خود در خنثی کردن کودتاها 8 سال دفاع مقدس و منازعات سیاسی پس از جنگ را تجربه کرده و نسبت به اوضاع اقتصادی، صنعتی، سیاسی و کشاورزی کشور آشنایی دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: می‌توانم با اطمینان بگویم با شناسایی جوانان، مردان و زنان مسئولیت‌پذیر امروزی و پتانسیل‌های فراوان کشور، علی‌رغم دشواری‌ها همه تحریم‌ها را خنثی کرده و با عبور از شرایط سخت اقتصاد کشور را شکوفا خواهیم کرد.

رضایی در پایان با اشاره به نداشتن لیست قطعی از شورای شهر تهران تاکنون، از حامیان و شورایاران حاضر در جلسه خواست با مشورت، افراد را معرفی و ضمن ارزیابی و انتخاب آنها، مدل انتخاب مردمی را مورد آزمایش قرار دهند.

همچنین پیش از سخنرانی محسن رضایی، حجت الاسلام نوربخش عضو فعال جنبش تکلیف‌گرایان، اصغر قدیمی دبیر ائتلاف فراگیر معتمدین شهر تهران و مهدی جمشیدی دبیر ستاد انتخابات شورای شهر محسن رضایی در تهران ،سخنان کوتاهی را ایراد کردند.

ارسال نظر