کد خبر: ۴۹۳۷|
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در همایش بزرگ انتخاب گام دومی‌ها که به همت جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت روز جوان و ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام، جوانان را امید آینده کشور دانست.

 

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا: دکتر محسن رضایی با بیان اینکه لازمه اداره هر جامعه وجود سه رکن است اظهار داشت: رکن اول سیاست ، رکن دوم قانون و رکن سوم اجرا است و جمهوری اسلامی عامل این ارکان را مردم قرار داده است.

 

وی ادامه داد: رکن سیاست که توسط رهبری هدایت می‌شود به واسطه مجلس خبرگان منتخب مردم تعیین می‌شود.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رکن قانون که ریل گذار و نقشه راه سیاست‌ها است هم از طریق مجلس منتخب مردم راهبری می‌شود و رکن سوم، یعنی اجرای قوانین هم توسط دولت منتخب مردم انجام می‌شود و اینگونه جمهوری اسلامی، سه‌گانه مردمی ارکان اداره جامعه را داراست، حال آنکه در دیگر کشورها دوگانه قانون و اجرا وجود دارد.

 

دکتر رضایی گفت: سه گانه مردمی-اسلامی، ابداع جمهوری اسلامی است که باعث از بین رفتن تعارض منافع می‌شود و هم سیاست، هم قانون و هم اجرا، کیفیت مردمی-اسلامی دارد و بنابراین مردم از صدر تا ذیل حکومت نقش دارند و بهترین ابزار این نقش‌آفرینی، انتخابات است.

 

وی با تاکید بر کارآمدی ارکان اداره جامعه بیان داشت: نخبگان و خبرگان سیاسی باید شاخص‌های شایستگی را برای مردم تبیین کنند و این از راه تشکیل احزاب یا جبهه‌ها و ایجاد شبکه‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها ممکن می‌شود.

 

دکتر محسن رضایی ادامه داد: رقابت و نقد آگاهی بخش برای معرفی شاخص‌های جدید ایرادی ندارد و مفید هم است، اما ایجاد جنگ‌های زرگری برای تخریب رقیب امری ناپسند و خطرناک است و از طرفی افرادی که بر موج احساسات و هیجان سوار می‌شوند منجر به انتخاب ناکارآمد خواهند شد.

تمام ارکان اداره جمهوری اسلامی ایران مردمی است

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تشریح وضعیت و جایگاه بین‌المللی کشور گفت: اکنون برهه بسیار مهم و حساسی در ابعاد جهانی و منطقه‌ای حکمفرما است و ایران می‌تواند ثمره ۴۵ سال مقاومت و جهاد را در این شرایط به دست بیاورد.

 

دکتر رضایی خاطرنشان کرد: دشمن نهایت خباثت‌ها و توطئه‌ای گری خود را در ۴۵ سال گذشته انجام داده است و اکنون به شکست در مقابل فداکاری بی نظیر مردم ایران معترف است و دیگر راهی به جز تحمل و پذیرش نقش مهم ایران اسلامی درمنطقه ندارد.

 

وی گفت: برگزاری یک انتخابات پرشور و نشاط هم اثر مثبت داخلی از جهت انتخاب خوب و کارآمد، و هم اثر مثبت خارجی از جهت ارسال پیام حمایت و همبستگی مردم با نظام و حکومت به دشمنان دارد و این پیام آن‌ها را به تنها راه باقیمانده در برابر ما، یعنی پذیرش قدرت و نقش ایران در حل مشکلات منطقه سوق خواهد داد.

 

رضایی در پایان تمام کننده حجت بر دشمنان را حضور پرشور و حداکثری در انتخابات دانست.

کلید واژه های مطلب: محسن رضایی ، انتخابات ، سخنرانی
ارسال نظر