کد خبر: ۴۹۵۵|
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در شصت و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان غربی که با حضور فعالان اقتصادی استان آذربایجان غربی و اعضای اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد حضور یافت.

دکتر محسن رضایی از فعالان اقتصادی استان آذربایجان غربی تشکر کرد و گفت: شما افسران اقتصادی هستید و با وجود فشارهای اقتصادی در کشور، مجاهدانه در راستای چرخیدن چرخ اقتصاد تلاش می‌کنید.

 

وی با اشاره به تاثیر بیشتر تحریم داخلی نسبت به تحریم‌های خارجی اظهار داشت: تحریم داخلی به دلیل تصدی‌گری دولت ها در اقتصاد است و ریشه آن به زمان پهلوی بر‌می‌گردد، مخصوصا زمانی که پول فراوان حاصل از فروش نفت دولت وارد اقتصاد شد و البته تحریم داخلی با تحریم‌های خارجی توامان شده و مشکلات اقتصادی را بوجود آورده است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز ما میراثدار ۱۰۰ سال مشکلات اقتصادی انباشته شده هستیم و حل آن مستلزم تلاش و همکاری فراوان است و این میراث صدساله ، عامل کندی پیشرفت اقتصاد کشور نیز شده است و دولت سیزدهم به جد قصد حل این مشکل را دارد.

لزوم توجه بیشتر به بنگاه‌های اقتصادی خانگی

دکتر رضایی با اشاره به تجربه جهانی در خصوص ایجاد بنگاه‌های اقتصادی در منازل تصریح کرد: پیوستگی تولید بخش های اقتصادی و اتصال بنگاه‌های بزرگ به کسب و کارهای کوچک و خانگی مردم، یکی از بهترین راه‌های ساماندهی به اقتصاد است و اینگونه همه مردم درگیر اقتصاد خواهند شد.

 

وی افزود: چالش دیگر اقتصاد کشور، عدم وجود زنجیره ارزش علیرغم تعداد بسیار صنایع است و این صنایع فراوان بدون زنجیره‌های ارزش نمی‌توانند کشور را وارد فاز صنعتی کنند.

 

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پایان گفت: اقتصاد ایران یک ظرفیت خالی بزرگ دارد و اگر اختیارات استان‌ها در حوزه اقتصادی افزایش پیدا کند تحول بزرگی رخ خواهد داد؛ تشکیل ایالت‌های اقتصادي و واگذاری اختیارات اجرائی تنها راه مردمی کردن اقتصاد است.

کلید واژه های مطلب: محسن رضایی ، اقتصادی ، ارومیه
ارسال نظر