کد خبر: ۵۰۱|
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۳
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیستم اداری در ایران دو سفره‌ای است یک سفره برای دولت‌مردان و حکومتی‌ها و یک سفره برای مردم است.
دکتر رضایی: باید سفره حکومت و مردم یکی ‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مردم کهنوج اظهار داشت : خوشحال هستم که خودم را در جمع شما در شهرستان پر افتخار و مردم نجیب کهنوج می‌بینم.

وی افزود: کهنوج در دوران قبل از انقلاب و هم در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس و در دوران امنیت نقش بالنده‌ای در تاریخ ایران اسلامی داشته است.

رضایی ابراز داشت: فداکاری شما هیچ‌گاه در تاریخ ایران از یاد نمی‌رود و من شاید فردی باشم که بیش از دیگران با فداکاری‌های شما آشنا باشد در دوران انقلاب و هم در دوران جنگ و حتی بعد از جنگ که ناامنی‌هایی در اطراف جنوب کرمان به‌وجود آمد من شاهد بودم که شما با چه فداکاری و وفاداری و چه نجیبانه از کشور، ناموس و انقلابتان دفاع کردید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت‌: طوایفی که در کهنوج و جنوب کرمان وجود دارد از وفادارترین طوایف ایرانی هستند و نجابت یکی از ویژگی‌های مردم کهنوج هستند و تاریخ ایران هیچ‌گاه زحمات شما را فراموش نمی‌کند و خود ویژگی نجابت علامتی از ایمان یک طایفه، یک قوم و یک شهر می‌تواند بیان کند و شما همچون شهید شهسواری از این ایمان برخوردارید.

رضایی تصریح کرد: امروز هم وضعیتی در کشور است که به کمک شما نیاز داریم که به کشور، خودتان، ملت ایران و هم اینکه به نظام جمهوری اسلامی کمک کنید و اکنون وضع ما چنین است که اقتصاد ایران و زندگی مردم با امنیت گره خورده و امنیت هم با زندگی مردم گره خورده یعنی ما را تحریم اقتصادی کردند تا زندگی مردم تحت فشار قرار بگیرد و مردم روبروی نظام بایستند و یک درگیری بین نظام و مردم به‌وجود بیاورند و این توطئه است.

وی تصریح کرد: اگر این تحریم‌های اقتصادی که می‌خواهند، جمهوری اسلامی را تضعیف کنند را خنثی کنیم هم زندگی مردم بهبود پیدا می‌کند و بیکاری درست می‌شود و هم مسئله نظام جمهوری اسلامی بهبود پیدا می‌کند.

رضایی بیان داشت: اینکه سوال می‌کنند شما برای چه می‌خواهی بیایی در انتخابات، من برای همین می‌خواهم بیایم ما که به دنبال ریاست نیستیم، ما دنبال یک جهادی هستیم که هم اقتصاد و زندگی مردم را درست کند و هم امنیت را و این تحریم‌های اقتصادی  که می‌خواهند به ملت ایران آسیب بزنند، می‌خواهیم با دست این ملت این تحریم‌ها را  خنثی کنیم، پس شرایط خیلی حساس است.

وی عنوان کرد:‌ از چند عدد که در ذهن بسپاریم، می‌فهمیم 45 هزار تومان امروز برابر 15 هزار تومان اردیبهشت سال گذشته است یعنی شما با 15 هزار تومان در سال گذشته چقد جنس  و کالا می‌خریدید، حالا باید 45 هزار تومان بدهید تا همان جنس و کالا را  بخرید، معنای این حرف این است که اسمش 45 هزار تومان است، اما خاصیت 15 هزار تومان را دارد و باید جلو سقوط پول ملی و جلو کاهش ارزش پول ملی را بگیریم.

رضایی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه کهنوج یک منطقه کشاورزی است و چهار فصل را هم می‌توان کشت کرد، شما بیکاری را در نظر بگیرید در این منطق بیکار کم وجود ندارد، چقدر لیسانس و فوق‌لیسانس در این جا بیکار است، بیکاری و گرانی چیزی نیست که نباید گفت خطر نیستند، اینها خطر هستند اما قابل حل هم هستند.

این کاندیدای ریاست جمهوری ابراز داشت: ما برای اینکه گرانی و بیکاری را در ایران برطرف بکنیم چه می‌خواهیم که ایران ندارد، ما همه چیز داریم، آب، زمین و کارشناس داریم و در چنین شرایطی باید مدیریت کشور را طوری درست کنیم که بتواند از این  مشکلات عبور کند و از این منابع استفاده شود.

رضایی اظهار داشت: با این سیستم اداری فعلی کشور ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم در این سیستم اداری دو سفره است یک سفره دولتمردان و حکومتی‌ها است و یک سفره مردم است، یعنی اگر یک سفره بود و همه سر یک سفره غذا می‌خوردیم تا مشکلی برای مردم به‌ وجود می‌آمد آنها هم که دولتی و حکومتی بودند، بلافاصله غذای آنها هم کم می‌شد.

وی بیان کرد: در حقیقت اگر آفتی بیاید، محصولات کهنوج، رودان، میناب و جنوب کرمان را نابود کند، نباید پنج سال بعد افرادی که در تهران هستند، بفهمند که چنین آفتی آمده است و هنوز یک بسیج جدی برای آفت‌زدایی از لیموهای جنوب ایران صورت نگرفته در حالی که به راحتی می‌توان این کار را کرد.

رضایی تصریح کرد: ما در حال حاضر سلول‌های بنیادی تولید می‌کنیم چطور نمی‌توانیم این آفت را از بین ببریم، اگر علمی که در ایران وجود دارد و دانشگاه‌های ما اگر بسیج شوند سه ماهه این معضل را حل می‌کنند، ‌اگر توجه شود، برطرف می‌شود، اما توجه نمی‌شود.

وی افزود: شهرستان کهنوج و جنوب ایران یک قطب کشاورزی است و ثروتش هم در همین است، اما نه با این وضع، با این وضع سنتی کشاورزی ما غیراقتصادی در دنیا تلقی می‌شود در این منطقه نه کارخانجات تبدیلی دارید، نه سردخانه دارید، نه پژوهشگاه‌های گسترده آفت‌زدایی و نه سیستم مکانیزه دارید، یعنی چیزی که امروز کشاورزی دنیا را سرپا نگه داشته و ما می‌توانیم داشته باشیم را نداریم و وقتی نداریم بیکاری پیش می‌آید.

این کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: پس بیکاری و گرانی قابل برطرف شدن است، مشروط بر اینکه سفره حکومت و مردم را یکی بکنیم و دولت هم به کمک مردم بیاید، زیرا اگر دولت به کمک مردم نیاید، نانی نیاید سر سفره که دوتایی بخورند، پس دولت باید بیاید به کمک مردم و ما می‌خواهیم این کار را بکنیم که ابتدا سفره مردم و دولت را یکی بکنیم، سپس باید برویم دنبال اینکه مردم تولید ثروت بکنند تا این سفره رنگین شود وگرنه اقتصاد دولتی اقتصادی است که همه چیزش را بستند دیگر ما به نتیجه رسیدیم، کشاورزی ایران به این صورت قابل برطرف شدن نیست و باید یک یارانه‌ای را که اسمش را یارانه سبز گذاشتیم، برای مناطق کشاورزی ایران ازجمله کهنوج تعریف کنیم.

به گزارش فارس، محسن رضایی در بدو ورود به کهنوج به دیدار امام جمعه این شهر رفت و بعد از آن در منطقه حسین‌آباد این شهر در جمعی دوستانه با روسای طوایف دیدار کرد و سپس در مسجد شهدای کهنوج به ایراد سخنانی پرداخت.

ارسال نظر