کد خبر: ۵۰۴|
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت آینده باید به فکر تشکیل یک مشاوره ملی در ایران و بهره گیری از اصول کارشناسی در حل و فصل مسائل باشد.
تشکیل مشاوره ملی و بهره گیری از اصول کارشناسی در دولت آینده ضروری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از مهر، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر یک‌روزه خود به استان کرمانشاه در جمع دانشجویان دانشگاه رازی استان به شرایط تعیین کننده دولت آینده اشاره کرد و گفت: دولت آینده باید دولتی باشد که شرایط روز را سنجیده و ساماندهی مسائلی چون تحریم، بیکاری و گرانی، بی ثباتی در بازار ارز و همچنین امنیت منطقه را مد نظر داشته باشد.

وی افزود: هم اکنون این سه مسئله از جمله مباحث مهم در بحث اداره مملکت است که باید توسط رئیس جمهور آینده توجه ویژه ای به آن شود.

رضایی افزود: بخشی از مسائل که مربوط به امنیت ملی است نیز در حوزه کاری رئیس جمهور بوده و رئیس جمهور باید بتواند با استفاده از اختیارات خود این مسائل را حل و فصل نماید.

وی همچنین توجه ویژه به مباحث گرانی، اشتغال، تحریم و مذاکرات سیاسی را از مهمترین وظایف رئیس جمهور منتخب در دولت بعدی عنوان کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هم اکنون دولت در شرایط سختی قرار داشته و باید با بهره گیری از توان و اختیارات خود به حل مشکلات چون مسائل اقتصادی، امنیت و تحریم ها بپردازد.

وی دولت را تعیین کننده سیاست خارجی دانست و گفت: البته تعیین کلان سیاست خارجی از جمله اختیارات مقام معظم رهبری بوده و دولت تنها دیپلماسی آن را تعیین می کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دولت آینده باید شاخص ها و ضریب امنیتی را افزایش دهد، تحریم ها را حل و فصل و راهکاری جهت رفع مشکلات اقتصادی ارائه دهد همچنین یک گروه مشاوره ملی باید در ایران شکل گیرد و با بهره گیری از اقدامات کارشناسی تمام مسائل موجود حل شود.

رضایی در بخش دیگر به حضور کاندیداها و کنار کشیدن برخی به نفع دیگری اشاره کرد و گفت: کنار کشیدن همیشه به نفع نبوده و گاهی باعث آسیب می شود.

وی افزود: کسانی که بخواهند منازعه سیاسی و سراب انتخاباتی ایجاد کنند باعث ضربه زدن به اصل انتخابات خواهند شد.

رضایی تصریح کرد: در واقع ما نیازمند یک تصمیم گیری ملی برای تعیین دولت آینده هستیم و دولتی باید تعیین شود که به همه مسائل اشراف داشته و از تعامل همه گروه ها شکل گرفته باشد و ما نباید آینده را فدای امروز کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بحث مدیریت و سپردن آن به جوانان و نخبگان تحصیل کرده جامعه اشاره کرد و گفت: در نسل سوم و چهارم انقلاب متاسفانه مدیریت پروری صورت نگرفته و سه دولت گذشته نتوانستد مدیرپروری کنند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری ادامه داد: هم اکنون انقلاب تنها 10 سال فرصت دارد که فعالیت های جدید را به نسل آینده منتقل و آن را تحویل دهد. این به معنی آن است که دولت باید از سالها پیش آینده سازی می کرد و نسل سوم و چهارم را آماده مدیریت در پست های کلیدی می کرد.

وی افزود: دولت فعلی و دولتی که می خواهد سر کار بیاید باید دو مسئله را مد نظر داشته باشد و سپردن مدیریت به جوانان و ایجاد امنیت و عبور از تحریم ها دو مسئله شاخص برای دولت فعلی و آینده دانست.

رضایی در پایان گفت: ما باید در جهت تربیت مدیران موفق برای آینده پیش رویم و مدیرانی را که منافع ملی ایران در آینده را تامین خواهند کرد، به کار گیریم.

ارسال نظر