کد خبر: ۵۰۵|
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر یک‌روزه خود به استان کرمانشاه در جمع دانشجویان دانشگاه رازی در خصوص تبدیل خدمت اجباری سربازی به خدمت حرفه ای توضیحاتی را ارائه دادند.
پاسخ دکتر رضایی به بعضی از ابهامات در خصوص تبدیل سربازی اجباری  به سربازی حرفه‌ای

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر یک‌روزه خود به استان کرمانشاه در جمع دانشجویان دانشگاه رازی گفت: تبدیل خدمت اجباری به حرفه‌ای و تقویت وام دانشجویی یکی از برنامه‌های من در صورت رسیدن به ریاست جمهوری است.

 وی در پاسخ به سئوال دانشجویی درباره اینکه تغییر مدل سربازی جزو اختیارات رئیس جمهور می‌باشد یا خیر، گفت: این سئوال بسیار خوبی است، رئیس جمهور رئیس شورای عالی امنیت ملی هم می‌باشد و در این شورا نمایندگان نیروهای نظامی و ستاد کل نیروهای مسلح حضور دارند.

رضایی ادامه داد: طرح تغییر مدل یا نحوه سربازی از طرف رئیس جمهور در شورای امنیت ملی قابل طرح است و پس از مباحث کارشناسی و تایید فرماندهی کل قوا قابل اجرا خواهد بود که پیگیری این موضوع از برنامه‌های من می‌باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص دیگر برنامه‌های خود، گفت: بین شش ماه تا یک‌سال قبل از فارغ‌التحصیلی برای جوانان، به انتخاب شغل خواهم پرداخت.

 

ارسال نظر