کد خبر: ۵۰۶|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۴
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز روز فدا شدن گروه‌های سیاسی و جناح‌ها به نفع ایران و ملت ایران است و اگر بنا بر ائتلاف باشد، ترجیح می‌دهم با ۷۵ میلیون مردم ائتلاف کنم.
اگر برنامه نباشد و فقط افراد جابجا شوند، کشور وارد خطر جدی میشود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از «تابناک»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با تشریح برنامه‌های خود اظهار کرد: امروز وضعیت کنونی کشور ‌مشکلاتی دارد که تنها منوط به دولت وقت نبوده و بلکه‌ همه دولت‌ها مؤثر بوده‌اند، که باید فکر کنیم چگونه می‌توان از این مشکلات به در آمد.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها مربوط به همه دولت‌ها بوده است، افزود: اما امروز بحث نباید میزان پیشرفت‌ها و ضعف‌ها باشد، زیرا فضای کشور نیازمند وحدت است و امروز راهی به جز این برای گذشتن وضعیت موجود نداریم.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات بخش اقتصادی، بیکاری، گرانی، بی‌ثباتی در حوزه‌های اصلی اقتصاد ایران مثل پول، ارز، صادرات و واردات خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی امروز به اندازه شدیدی رسیده که می‌تواند خطرساز شود.

وی مشکلات فرهنگی را از دیگر مشکلات امروز کشور دانست و گفت: نشاط، شادابی و اخلاق همه آسیب دیده، در حالی که جامعه ما باید بانشاط ‌بوده و آرامش و امید داشته باشد.

* روزمرگی وقت بسیاری از فعالان سیاسی را می‌گیرد

رضایی با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی از یک سو و مدیریت کشور از سوی دیگر به مشکلات کشور دامن زده است، گفت: مشکلاتی مربوط به آینده هم داریم، به طوری که کشور دیر به فکر آینده افتاد و روزمرگی وقت بسیاری از دولتمردان و فعالان سیاسی را گرفت.

وی با اشاره به اینکه در ده سال آینده نسل اول و دوم سنی بالای هفتاد سال خواهند داشت، افزود: چهره‌های شاخص نیز بالای نود سال خواهند بود و ما ده سال وقت داریم که نسل سوم و چهارم برای آینده کشور آماده شوید هر چند که این وقت کم است.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه در عمل برنامه‌ای برای مواجهه با آینده کشور دیده نشده است، افزود: برای رفع این مشکلات نیاز به نوسازی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی داریم.

* نیازمند نوسازی هستیم

وی با تأکید بر اینکه ما بدون نوسازی قادر به حل مشکلات کنونی کشور نیستیم، یادآور شد: اگر برنامه جدی، اساسی و بنیادین برای آینده نداشته باشیم، قول می‌دهم نه تنها اتفاقی نمی‌افتد بلکه وضعیت بد‌تر هم شود و تغییر افراد در این میان نیز مؤثر نخواهد بود.
رضایی ادامه روند فعلی را منجر به سقوط به پرتگاه دانست و گفت: اگر برنامه اساسی نباشد و فقط به افراد نگاه کنیم، و تنها آدم‌ها جابه‌جا شوند، کشور ما وارد خطر جدی خواهد شد که همه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

* اقتصاد کشور پوسیده است

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد ما اقتصاد پوسیده‌ای است، اظهار کرد: اقتصاد ما از کشاورزی تا صنعت پوسیده و سایر بخش‌ها نیز مانند یک پیکان قراضه‌ای است که بیش از هفتاد سال از عمر آن گذشته و حتی در اتوبان نیز خوب راه نمی‌رود و تحریم نیز بر آن افزوده است.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه این اقتصاد در بازار‌ها و زیربنا‌ها نیازمند ‌نوسازی اساسی است، اظهار کرد: باید به شکل جدی اقتصاد ایران ‌نوسازی شود.

* فرهنگ کشور التقاطی است

وی در بخش دیگری از سخنانش به فرهنگ ایران اشاره کرد و افزود: ما فرهنگ خالصی نداریم و فرهنگ ما التقاطی است، به گونه‌ای که فرهنگ ما برگرفته از فرهنگ کمونیستی، لیبرالی و ارتجاعی بوده است.

رضایی افزود: در فرهنگ ایرانی ما عناصر ارتجاعی در فرهنگ زیاد داریم، به گونه‌ای که تعریفی که از زهد و عدالت می‌شود با روح اسلام سازگار نیست و زهد و عدالتی که در جامعه ما تزریق می‌کنند یا تفسیر مارکسیستی، یا سوسیالیستی یا لیبرالی و یا متهجرانه است.

وی فرهنگ ایرانی را التقاطی و استعمارزده دانست و افزود: هنوز آثار دویست سال استعمار غرب در فرهنگ ما کاملاً دیده می‌شود و بیش از سی سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و هنوز هنر اسلامی و ایرانی در ایران شکل نگرفته است.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با انتقاد از عدم شکل‌گیری معماری اسلامی در کشور یادآور شد: معماری‌هایی که در شهرهای بزرگ ما پدید می‌آورند بیشتر تولید خشونت می‌کنند و بیشتر نظام خانواده را متلاشی می‌کند.

وی بیان داشت: امروز ویلاهای مدرن اما با روح غیر اسلامی در شهرهای ما طراحی و ساخته می‌شود و دیگر شهر اسلامی و ایرانی نیست و شهری نیست که تربیت و آرامش را در جامعه ما گسترش دهد.

رضایی تصریح کرد: امروز سی سال از این انقلاب می‌گذرد اما ما هنوز نمی‌توانیم موسیقی، شعر، فیلم و معماری کشورمان را درست دربیاوریم و معلوم است که هنوز روی ریل فرهنگی ـ ملی قرار نگرفته و فرهنگ استعماری و التقاطی به ارث رسیده و تحول زیادی صورت نگرفته است.

* شورای انقلاب فرهنگی کار اساسی برای فرهنگ انجام نداده است

وی با اشاره به اینکه شورای انقلاب فرهنگی با این همه اختیارات هیچ کار اساسی برای فرهنگ انجام نداده است، افزود: کاش شورای انقلاب فرهنگی نبود. در آن صورت شاید فکری می‌شد و نخبگان کشور فکری برای فرهنگ ملی ما می‌کردند؛ اما اگر بخواهیم هم‌اکنون فرهنگ را نوسازی کنیم، اقتصاد ملی را نیز باید نوسازی کنیم که آیا با رفتار دولت، امکانات و منابع موجود امکان‌پذیر است؟ بلکه باید کل دولت نوسازی شود.

* دولت نیازمند تعمیرات اساسی است

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اضافه کرد: کل اختیارات باید به مناطق واگذار شود تا اینکه رفتارهای دولتمردان را تحت تأثیر قرار دهند و ساختار مسئولیت‌ها بازسازی شود و در این راستا خود دولت را باید به تعمیرگاه برد و تعمیر جدی را انجام داد.

وی گفتمان دولت خود را نوسازی اقتصاد، فرهنگ و دولت عنوان کرد و گفت: برای این تحولات سیاست خارجی، ما نیز باید متناسب با آن‌ها نوسازی کنیم. ما در سیاست خارجی افراط و تفریط داشتیم که نیازمند نوسازی است و نوسازی مقوم این مسأله است.

رضایی دو محور بهبود زندگی مردم و شتاب گرفتن پیشرفت کشور را مهم دانست و افزود: تمام نوسازی که می‌خواهد شکل گیرد، بر این دو پایه است. با توجه به اینکه در پیشرفت کشور عقب هستیم اگر ‌دیگر کشور‌ها از ما سبقت بگیرند، باید جلوی این‌ها گرفته شود تا مشکلات کاهش یابد.

وی با اشاره به مشکلات کنونی مردم بیان داشت: 45 هزار تومان امروز، برابر پانزده هزار تومان اردیبهشت ماه سال قبل است، زیرا تورم بالا رفته و معلوم است که مردم زیر فشار هستند.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری، معضل بیکاری در کنار کاهش قدرت خرید مردم را از دیگر مشکلات مردم دانست و افزود: امروز بسیاری از فارغ‌التحصیلان مشکل بیکاری دارند، و زندگی آرمانی که قول داده شده بود، شکل نگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه نوسازی برای جمع کردن فعالان سیاسی دور هم نیست، ابراز داشت: امروز روز فدا شدن گروه‌های سیاسی و جناح‌ها به نفع ایران و ملت ایران است و اگر بنا بر ائتلاف باشد، ترجیح می‌دهم با 75 میلیون مردم ائتلاف کنم، چرا که هم‌اکنون وقت مردم است و باید به زندگی مردم رسید و عقب‌ماندگی جمهوری اسلامی را جبران کنیم.

ارسال نظر