کد خبر: ۵۱۲۲|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا جمعه ۳۰ شهریور در سفر به خوزستان وارد شهر مسجد سلیمان شد و با حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهر، از تندیس شهید حاج قاسم سلیمانی در ورودی شهر مسجد سلیمان رونمایی کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا: دکتر رضایی سپس با حضور در خیریه احمد و مریم رضایی با فرزندان بی‌سرپرست تحت پوشش این خیریه و کارکنان موسسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

 وی در ادامه این سفر با حضور در جمع بزرگان و نمایندگان طوایف ایل بختیاری به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و همچنین میلاد رئیس مذهب، امام صادق (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس و ابراز خوشحالی از دیدار با همشهریان مسجدسلیمانی خود با اشاره به رونمایی از تندیس حاج قاسم در ورودی شهر مسجد سلیمان گفت: شاید برای کسی که وارد شهر مسجد سلیمان می‌شود ضمن خوشحالی از دیدن تندیس شهید قاسم سلیمانی سوال شود که چه رمز و رازی در نصب تندیس شهید سلیمانی در ورودی شهر است؟ 

 

دکتر محسن رضایی ادامه داد: دلیل اول اینکه اجداد حاج قاسم سال ها پیش، از این مکان به کرمان مهاجرت کردند و او اصالتا بختیاری است. از سوی دیگر شهرستان مسجد سلیمان که بارها مورد حملات و بمباران رژیم بعث در دوران دفاع مقدس قرار گرفت و چندصد شهید و جانباز تقدیم کشور نمود، نمادی از مقاومت و مجاهدت است. 

 

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به دوران سیاه قاجار و پهلوی یادآور شد: پدران و اجداد ما ۳۰۰ سال کم‌کاری کردند و همه بار این رکود ۳۰۰ ساله دوران قاجار و پهلوی بر دوش ما افتاده است.

مسجد سلیمان

دکتر رضایی با اشاره به پیشرفت‌های علمی و تراز مثبت تجاری و اقتدار ایران در دوران صفویه خاطرنشان کرد: کار در دوران قاجار به حدی از فاجعه رسید که حدود ۱۲ هزار قزاق روسی وابسته به تزار، مسئول امنیت ایران شدند و پس از آن رضاشاه با راه اندازی معرکه‌ای ادعای ارتش نوین با ۱۷۰ هزار نیرو را داشت؛ اما همین لشکر به اصطلاح نوین و مدرن طی چند روز در جنگ جهانی دوم با حمله تنها ۲ لشکر انگلیس نابود شد و تمام خاک ایران به اشغال درآمد و اما در زمان حمله صدام به ایران او با حمایت تمام قدرت‌های جهان و با چندين لشکر تا بن دندان مسلح از همان مسیری که انگلیس چند روزه ایران را اشغال کرد حمله سراسری کرد و اما حتی به اهواز هم نرسید و در نهایت هم بدون اشغال حتی یک سانتیمتر از ایران جنگ را با شکست به پایان رساند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: صدام در شش ماهه نخست سال ۱۳۵۹ چندین بار به مواضع مرزی ما حمله وخسارت وارد کرد و چند صد شهید و مجروح به ما تحمیل کرد فلذا آغاز جنگ در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ نبوده است؛ حال کار آن زمان صدام را اکنون نتانیاهو در حال انجام دادن است و برای کشاندن ما به جنگ تمام عیار با آمریکا، مدام در حال تحریک ایران و انجام اقدامات تروریستی همچون حمله به سفارتخانه و ترور شهید هنیه است و آن‌ها نمی‌خواهند ایران در مسیر پیشرفت باشد.

 

دکتر محسن رضایی با یادآوری مماشات اروپا و آمریکا در مقابل هیتلر و ضمیمه شدن اتریش به آلمان که منجر به جنگ جهانی دوم شد خاطرنشان کرد: امروز نیز بایدن و سران اروپا در قبال جنایات نتانیاهو در غزه و لبنان مماشات می کنند و ادامه این روند پیامدهای دردناکی برای آنها خواهد داشت.

مسجد سلیمان

وی با اشاره به توطئه های آمریکا علیه کشورمان بیان داشت: از ابتدای جریان انقلاب آمریکایی ها ۳ بار علیه ایران ائتلاف کردند؛ 

ائتلاف اول بین صدام، شاه و آمریکا بود که برای جلوگیری از پیروزی انقلاب بود.

ائتلاف دوم ائتلاف برای عدم تاسیس نظام سیاسی بود که شوروی هم در این ائتلاف حضور بعمل آورد و یکی از دلایل تسریع انتخابات و تعیین تکلیف نظام حاکم و رفراندوم قانون اساسی که امام روی آن تاکید داشت مقابله با همین ائتلاف بود؛

سومین ائتلاف بعد از دفاع مقدس و بخصوص در دهه اخیر بود که آمریکا ائتلافی برای جنگ اقتصادی با ما تشکیل داده است و ما باید از تجربه دفاع مقدس برای مقابله با این جنگ استفاده کنیم.

 

دکتر رضایی گفت: البته که قسمتی از مشکلات اقتصادی ناشی از محاصره و جنگ اقتصادی علیه کشورمان است، اما قسمتی دیگر نیز مربوط به اهمال‌کاری‌ها و نالایقی‌های داخلی است.

 

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با مقایسه دوران سیاه ضعف و وابستگی قاجار و پهلوی با اقتدار جمهوری اسلامی یادآور شد: امروز ما در نقطه ای ایستاده‌ایم که سربازان متجاوز آمریکایی و انگلیسی به مرزهایمان را به اسارت در می‌آوریم و آن قدرت‌ها برای آزادیشان به ما التماس می‌کنند.

مسجد سلیمان

سردار رضایی با تشریح پیشرفت‌های شگرف نظامی کشورمان و مقایسه با روزهایی که حتی سیم خاردار هم جزو تحریم‌های نظامی کشور بود، تصریح کرد: در اقتصاد نیز باید همینگونه باشد و البته نه فقط دولت بلکه مردم هم باید دست به کار شوند و همه دست در دست یکدیگر موجبات این پیشرفت را فراهم آوریم.

 

 وی در پایان گفت: زمانی که جنگ آغاز شد و فرماندهی را به من سپردند نه توپ و تانک در اختیارمان گذاشتند و نه تجهیزات آنچنانی و تیپ و لشکر و نظام انسانی، اما با تربیت فرماندهان با استعداد، جنگ را با پیروزی به پایان رساندیم و ۷۰ هزار عراقی را به اسارت درآوردیم.

 

گفتنیست دکتر محسن رضایی در پایان سفر یکروزه خود به شهر مسجدسلیمان در جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) که با حضور اقشار مختلف در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد، شرکت کرد.

 

کلید واژه های مطلب: خوزستان ، سفر ، مسجد سلیمان
ارسال نظر