کد خبر: ۵۱۳۲|
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس در یادواره ۳۸ شهید منطقه کفشگر کلا بزرگ در شهرستان قائم‌شهر حضور یافت.

سردار سرلشکر محسن رضایی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و نثار درود به روح پرفتوح امام و شهدا، از خدای متعال خواهان سلامتی جانبازان و خصوصا جانبازان شیمیایی شد.

وی با اشاره به سبقه باستانی چند هزار ساله قائم‌شهر و مردم انقلابی این شهرستان گفت: مردم عزیز قائم‌شهر همواره وطن و اسلام را دوست داشته‌اند.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه یکی از حوادث مهم کشور ما که درسی از گذشته و افقی به آینده است، واقعه بزرگ دفاع مقدس است، اظهار داشت: این واقعه اسامی گوناگونی از جمله جنگ ایران و عراق، جنگ تحمیلی، دفاع مقدس و جنگ حق علیه باطل دارد و این نشان‌دهنده غنای این حادثه است.

دکتر رضایی با طرح این پرسش که چرا به این جنگ تحمیلی می‌گویند، تصریح کرد: این جنگ تحمیلی است زیرا ما قصد جنگ نداشتیم، نه‌تنها با صدام بلکه با حامیان او نیز قصد جنگ نداشتیم اما صدام و حامیانش این جنگ را به ما تحمیل کردند.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند شروع جنگ در ۳۱ شهریور ۵۹ است حال آنکه اینطور نیست و در نیمه اول سال ۱۳۵۹ حدود ۶۰۰ شهید و ۲۰۰۰ زخمی داشتیم، حتی این برهه نیز تاریخ دقیق آغاز جنگ نیست بلکه در مرداد ۱۳۵۷ صدام با دریافت تماس از آمریکا، در کنار شاه و آمریکا قرار گرفت و در اولین اقدام امام (ره) را از عراق اخراج و اینگونه خصومت علیه ایران را آغاز کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به راه‌اندازی جنگ اقتصادی توسط آمریکا و متحدانش علیه ایران گفت: آن‌ها پس از شکست توطئه‌هایشان علیه انقلاب و سپس نظام جمهوری اسلامی ایران، اینبار متوسل به جنگ اقتصادی برای از پا در آوردن جمهوری اسلامی ایران شدند.

دکتر محسن رضایی  با اشاره به حوادث ابتدای انقلاب و جنگ، یادآور شد: در سال ۱۳۶۰ در حالی که ۵ استان ما در اشغال عراق بود، منافقین دست به اسلحه بردند و از پشت به ایران خنجر زدند و امروز هم در جنگ اقتصادی همین‌گونه است و باید مانند دوران دفاع مقدس در این میدان هم، با تمام قوا در مقابل دشمنان خارجی و بدخواهان و نفوذی‌های داخلی ایستادگی کنیم. 

وی با تشریح چرایی این توطئه‌ها، توضیح داد: ایران گنج و در عین حال شمشیری است که قدرت‌های جهانی معتقدند تسلط بر آن معادل تسلط بر ۵۰۰ میلیون نفر در منطقه است و از اینکه این گنج در اختیار خود ایرانی‌ها باشد منافع آنها از بین می رود و ایضاً صلح و امنیت در منطقه مستقر می شود ولذا از این اتفاق تنشان می‌لرزد و هرگاه ملت ایران خواسته در طول ۳۰۰ سال اخیر خودشان این گنج را بدست بگیرند کودتا کردند و یا جنگ درست کردند و مانع شدند.

چند سال پیش کلینتون از کودتای ۲۸ مرداد عذرخواهی کرد و رهبر انقلاب با اشاره به این موضوع فرمودند: خیلی دیر به یاد این موضوع افتادید.

دفاع مقدس درسی از گذشته و افقی به آینده است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس با توصیه به جوانان جهت خواندن تاریخ انقلاب و دفاع مقدس گفت: پدران و مادران شما دیگر اجازه شکست‌ و تکرار از دست رفتن دستاوردهایی چون مشروطه و ملی شدن صنعت نفت و ۱۵ خرداد را ندادند و نه‌تنها انقلاب به پیروزی رسید بلکه در دفاع مقدس نیز حماسه‌ساز و پیروز شدند.

دکتر رضایی با تشریح وضعیت نظامی کشور در هنگامه شروع جنگ یادآور شد: ارتش که تقریبا از هم پاشیده شده بود و سپاه هم امکاناتی نداشت و ورود اسلحه و مهمات هم نداشتیم و صدام در ابتدای حمله گفت: مصاحبه دوم من هفته دیگر در اهواز خواهد بود، اما به واقع چه اتفاقی افتاد؟ پس از جنگ سپاه دارای سازمان رزم و تیپ و لشکر بود، ۷۰ هزار عراقی را به اسارت و چندصد قبضه توپ از دشمن غنیمت گرفتیم و حالا به پیشرفت‌های شگرف نظامی همچون حوزه موشکی و پهپادی رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه دشمنان دریافتند که کم‌کم اثر تحریم‌ها در حال بی‌خاصیت شدن است فلذا فتنه نتانیاهو را علم کرده‌اند، گفت:  ما به غربی‌ها هشدار می‌دهیم که این مماشات می‌تواند مانند مماشات در برابر هیتلر، آتش جنگ جهانی را روشن کند.

دکتر محسن رضایی در پایان با اشاره به برگزاری یادواره‌های متعدد در استان مازندران گفت: با همت شما مردم غیور به امید خدای متعال قله‌های پیشرفت را فتح خواهیم کرد و پرچم انقلاب را به دست مبارک حضرت ولی(عج) خواهیم داد.

ارسال نظر