کد خبر: ۵۱۴۵|
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
سردار سرلشکر محسن رضایی در سفر به استان فارس در اجلاسیه شهدای لشکر همیشه پیروز ۱۹ فجر فارس که در جوار حرم مطهر شاهچراغ(ع) در مسجد جامع عتیق شهر شیراز برگزار شد، شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا: فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطر امام خمینی (ره) و شهدای دفاع مقدس و خصوصا شهدای لشکر ۱۹ فجر فارس گفت: سرزمین فارس قدمتی به ژرفای قدمت ایران دارد و هرجا سخن از تاریخ ایران است نام فارس هم‌ردیف آن می‌آید و اینجا سرزمین زنان و مردان با غیرت است. سرزمینی که ۱۵ هزار شهید ، ۴۵ هزار جانباز و بیش از ۲هزار آزاده دارد. 

دکتر محسن رضایی خاطرنشان کرد: استان فارس دارای گردان‌های ویژه و نیروهای مخصوص در سپاه و ارتش و دو لشکر ۱۹ فجر و لشکر ۳۳ المهدی که نشان از استعداد عظیم این استان است، می‌باشد؛ لشکر ۱۹ فجر در اکثر عملیات‌ها از جمله والفجر۸، کربلای ۴ و ۵ ، خیبر، بدر و … حضور داشت اما از افتخارات بزرگ این لشکر شکستن طلسم شلمچه بود.

وی ضمن توضیح کار بزرگ لشکر ۱۹ فجر در باز کردن معبر شلمچه در جنگ تحمیلی، تصریح کرد: از معبر شلمچه تا بصره فاصله کمی بود و به همین دلیل ارتش عراق قوی‌ترین استحکامات جنگ را در این قسمت ایجاد کرده بود که حتی در جنگ جهانی هم، چنین استحکاماتی مشاهده نشده بود و ایران ۶ بار به این محور یورش برد و اما موفق نبود.

سرلشکر رضایی ادامه داد: در عملیات کربلای ۴ جایی که فکرش را نمی‌کردیم لشکر ۱۹ فجر این معبر طلسم شده را شکست و ۱۴ روز پس از آن با تمام قدرت از همین معبر عبور کردیم و این افتخار بزرگی برای لشکر ۱۹ فجر است.

از دیگر ویژگی‌های لشکرهای ۱۹ فجر و ۳۳ المهدی وجود رزمندگان عارف مسلکی همچون شهید سپاسی است و هنگامیکه وصیت‌نامه آن‌ها را می‌خوانیم حقیقتا رشک برانگیز هستند.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به سوال عده ای مبنی بر اینکه چرا جنگ رخ داد، بیان داشت: ایران پس از ۳۰۰ سال شکست و تحقیر، توسط امام خمینی به عزت و استقلال رسید و این برای سلطه‌گران غیرقابل تحمل بود، ایران کشوریست که هم گنج دارد و هم شمشیر؛ گنج آن منابع خدادادی فراوانش و شمشیر آن موقعیت فوق العاده حساس ژئوپلیتیکی کشورمان است که غربی‌ها به آن پل پیروزی می‌گویند.

دکتر محسن رضایی افزود: پس از آنکه نظام سلطه نتوانست جلو انقلاب را بگیرد سعی در مقابله با نظام جمهوری اسلامی داشت و جنگ تحمیلی در جهت همین مقابله بود، اما اینبار ملت ایران تصمیم به ایستادگی و مقاومت تا پای جان گرفت و نگذاشت اتفاقاتی چون نهضت مشروطه و جنبش‌های مردمی دیگر که شکست خوردند تکرار شوند‌. ملت بزرگ ایران نه با توپ و تانک و تکنولوژی نظامی و تجهیزات، که با غیرت و شرف ایستاد و پیروز جنگ شد.

وی اظهار داشت: امروز دشمنان تحمل دیدن عزت ایران اسلامی را ندارند و شدیدترین تحریم‌های تاریخ را بر علیه مردم ایران به کار بستند و چون به هدفشان نرسیدند لذا متوسل به فتنه ای بزرگ در غزه شده‌اند که به لبنان و پس از آن به ایران برسد و بدانید که به اینها قانع نیستند و حتی به حرمین شریفین هم چشم طمع دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نتانیاهو آنچنان وقیح شده که حتی در پاسخ به رییس جمهور فرانسه که می‌گوید به قوانین سازمان ملل که شما را به رسمیت شناخته احترام بگذارید؛ می‌گوید: حرفت را پس بگیر، چراکه ما با جنگ به رسمیت رسیدیم و نه توسط سازمان ملل.

دکتر رضایی بیان داشت: امروز در آمریکا علاوه بر دولت رسمی بایدن دولتی غیر رسمی که توسط پمپئو و کوشنر هدایت می‌شود و به آن‌ها نئوکان‌ها می‌گویند با تمام قوا و بدون محدودیت از این رژیم خبیث صهیونیستی حمایت می‌کنند و این فتنه ای بزرگ است.

وی با طرح این سوال که چرا جهان اسلام در برابر رژیمی که از همه مقامات کشورهای عرب و اسلامی جاسوسی می‌کند و یک جاسوسخانه بزرگ است، رژیمی که از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کند و ۴۵ هزار زن و کودک را به خاک و خون کشیده است و علنا در حال نسل‌کشی است، سکوت کرده است، افزود: این توطئه نه فقط علیه ایران بلکه چشم طمعشان به تمام غرب آسیا و از نیل تا فرات است.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نمی‌خواهد جنگ گسترش یابد و شاهد به خاک و خون افتادن زنان و کودکان و مردم بی‌گناه باشد.

دشمنان ناراحتند که چرا ایرانیان می‌خواهند صاحب منابع خود باشند و در جهان صاحب نام گردند، حال آنکه این دستاورد عقبه ای ۱۵۰ ساله دارد و حاصل مبارزه‌های فداکارانه این ملت است.

دکتر رضایی در‌ پایان گفت: انشاالله روزی خواهد رسید که همه زمینه‌های ظهور حضرت ولی‌عصر را ملت بزرگ ایران فراهم آورد و به امید خدا زیر سایه رهبر حکیم و باتدبیر انقلاب اسلامی از این فتنه بزرگ عبور خواهیم کرد.

 

کلید واژه های مطلب: یادواره شهدا
ارسال نظر