کد خبر: ۵۴۷|
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از قصد خود برای ماندن در انتخابات تا آخرین لحظه خبر داد و گفت: نوبت دیگران است که به نفع من کنار بروند.
دکتر رضایی: سیاست و زندگی باید توأمان باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از تسنیم، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دانشجویان دانشکده صدا و سیمای قم، از عزم خود برای ماندن در انتخابات و کنار نرفتن به نفع هیچ کس، خبر داد.

محسن رضایی با تاکید بر اینکه باید به دنبال جامعه آرمانی برویم، گفت: هدف جمهوری اسلامی، آفرینش جامعه آرمانی در همه جوانب زندگی و سیاست است. دو بال سیاست و زندگی باید توأمان باشند و در این راستا، باید به عقب ماندگی‌مان اعتراف کنیم تا راه پیشرفت باز شود.

رضایی ایستادگی سوریه به پشتیبانی قدرت انقلاب اسلامی را نمونه ای از عزت و اقتدار جمهوری اسلامی دانست و گفت: پس از حدود 30 سال در ایران نظام اسلامی با انقلاب به ظهور رسید تا عزت و اقتدار را به ملت ایران ارزانی کند و به پشتیبانی این قدرت است که سوریه با وجود 2 سال فشار همه جانبه، سر پا ایستاده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر الگو پذیری جهانی از ایران در زمینه سیاست، مقاومت، امنیت، دفاع، مبارزه با ظلم و حمایت از جهان اسلام، تصریح کرد: ایران قدرت بزرگ و تاثیرگذاری در سطح جهان است و یکی از دغدغه‌ها و شاید تنها دغدغه آمریکایی ها به حساب می آید؛ اما همین قدرت جهانی، نتوانسته به الگویی مناسب در فرهنگ و اقتصاد تبدیل شود که جای سئوال دارد.

در ادامه این جلسه،  رضایی به پرسش‌های دانشجویان پاسخ گفت. وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که چرا اصولگراها به قائده منطقی و واحدی نمی رسند، گفت: من پیشنهاد مجمع 400 نفره از نخبگان سیاسی، اقتصادی، نمایندگان مجلس و اساتید حوزه را دادم که اصولگرایان باید در جمع این نخبگان که از هر گروه 100 نفر خواهند بود، به سئوالات نخبگان پاسخ  دهند ، نمره بگیرند و منتخب نخبگان محور بشود. این پیشنهاد برای جلوگیری از هزینه کردن  نظام جمهوری اسلامی برای موضوع مهمی مثل  انتخابات ریاست جمهوری اهمیت دارد.
وی درباره احتمال کناره‌گیری‌اش از انتخابات، گفت: این دوره من به نفع هیچ کس کنار نمی روم و نوبت دیگران است که به نفع من کنار روند.

رضایی در پاسخ به پرسشی دیگر، تولید ملی را آسیب پذیر خواند و گفت: ساختار اقتصادی کشور با 77 میلیون جمعیت بر نفت استوار است. لازم است اقتصاد را از تک محصولی بودن که در سطح جهانی کارایی ندارد عبور دهیم و یک نوسازی کامل اقتصادی را صورت دهیم. یکی از راهکارهای این نوسازی، مردمی شدن با نظارت و حمایت دولت از اقتصاد است که باید آن را جدی بگیریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح برنامه‌های خود در حوزه فرهنگ، تصریح کرد: فرهنگی شدن اخلاق سیاستمداران، سپردن کارهای فرهنگی به دست اهالی فرهنگ و نظارت و حمایت دولت از آنها و همچنین جلوگیری از سیاست زده شدن فرهنگ مهمترین برنامه های من در صورت رئیس جمهور شدن است.

محسن رضایی با تاکید بر کاهش ارزش پول ملی در یک سال اخیر، خاطرنشان کرد: 45 هزار تومان امروز با 15 هزار تومان اردیبهشت سال گذشته برابر است، ماشین اقتصاد در سرازیری قرار گرفته است و گرانی‌ها، ترمز بریده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیکاری و تحریم ها را از جمله علل مشکلات اقتصادی در یک سال و نیم گذشته دانست و گفت: دشمنان به فشارهای خود ادامه می دهند تا اقتصاد ما را فلج کنند، ولی باید دانست که تنها 30 درصد مشکلات مربوط به تحریم هاست و 70 درصد مشکلات به دلیل سوء مدیریت، خودزنی ها و خود تحریمی های داخلی است.

ارسال نظر