دکتر رضایی در گفتگو با فارس تشریح کرد:
کد خبر: ۵۵|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۳
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مهم‌ترین مانع سر راه اقتصادی مقاومتی، خودتحریمی‌های داخلی است که باید آنها را برطرف کنیم و در این راستا مسئولان کشور نیز در شرایط کنونی باید به راهکاریی رسیده و همکاری ها را بیشتر کنند تا بتوانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم.
مهم ترین موانع اقتصاد مقاومتی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو اختصاصی با فارس، در ارتباط با راهکارهای ثبات و حل نوسانات ارزی اظهار کرد: مهم‌ترین کاری که باید انجام داد، مردمی کردن اقتصاد است؛ در میان مردم، امکانات و سرمایه‌های بسیار زیادی وجود دارد و از طرفی بسیاری از مردم افرادی هوشمند، با استعداد و مبتکر هستند که می‌توانند با خلاقیت و ابتکار تحریم‌ها را پشت سر گذاشته و خنثی کنند.

وی افزود: در این راستا باید فضایی درست کنیم که همه توانایی های مردم به صحنه آمده و در اداره کشور مردم نقش پیدا کنند.

آمریکایی‌ها باید خود نخستین گام را بر دارند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت در ادامه با اشاره به برخی صحبت‌ها در مورد رابطه مجدد با آمریکا گفت: ایران دیپلماسی فعال و موثری در دنیا با حفظ ارزش‌های خود می‌خواهد؛ در شرایط کنونی مهم‌ترین مسئله‌ای که برای ما حائز اهمیت است، خنثی کردن تحریم‌های اقتصادی است که در آن صورت فضای بین‌المللی هم برای ما مناسب می‌شود.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها به واقع با تحریم‌های اقتصادی طرحی ظالمانه را علیه ایران به اجرا در آوردند که همین عامل شکاف و فاصله بین ایران و آمریکا شد و بنابراین باید در این مسیر آمریکایی‌ها خود نخستین گام را بردارند.

مهم‌ترین مانع سر راه اقتصادی مقاومتی، خودتحریمی‌های داخلی است

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مانع سر راه اقتصادی مقاومتی، خودتحریمی‌های داخلی است که باید آنها را برطرف کنیم و در این راستا مسئولان کشور نیز در شرایط کنونی باید به راهکاریی رسیده و همکاری ها را بیشتر کنند تا بتوانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم.

وی افزود: مردمی کردن اقتصاد و مشارکت جدی و واقعی مردم در اداره کشور دیگر راهکار محسوب شده و در رفع موانع نیز بسیار تاثیرگذار است.

رضایی یادآور شد: امروز باید از کارآفرینان و افراد صاحب ابتکار و خلاقیت حمایت کنیم نه اینکه به تشویق ناشایسته‌ ها بپردازیم بنابراین باید حمایتی بیش از پیش از افراد صاحب فکر و خلاق و کارآفرین داشته و آنها را تشویق کنیم.
ارسال نظر