کد خبر: ۶۲۴|
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
محسن رضایی گفت: در این دو انتخابات حضورم را لازم دانستم و این به این معنا نیست که ما به دنبال ریاست هستیم بلکه برای احساس تکلیف در میدان حضور یافته‌ایم.
رضایی: دنبال پست ریاست نیستم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس، محسن رضایی سه‌شنبه شب در جمع مردم شهرستان قرچک که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد، شرایط امروز را شرایطی خاص توصیف کرد و گفت: امروز از یک‌سو در بخش اقتصادی عقب ماندگی از گذشته داریم و از سوی دیگر شاهد فشارهای دشمن در این زمینه هستیم.

وی افزود: طبیعت دشمن این است که با بررسی نقاط آسیب‌پذیر ایران اسلامی در بخش‌های اقتصاد و فرهنگ از همان ناحیه به مقابله با ایران بپردازد.

این کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ادامه عنوان کرد: ما از سویی دچار عقب‌ماندگی در حوزه اقتصاد هستیم و از سوی دیگر دشمنان نظام از همان نقاط به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران هستند، در این بخش ما زحماتی را از سوی خودمان و دیگری را از سوی دشمنان شاهد هستیم.

رضایی با تاکید بر اینکه در این ایام تحولی در اقتصاد صورت نگرفته است، گفت: علی‌رغم اینکه در سه دولت پس از جنگ تحمیلی کارهایی صورت گرفته است و ما نمی‌توانیم منکر این زحمات باشیم اما ما می‌گوییم باید در این راستا تحولی صورت می‌گرفت که نشد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تحولی که باید در بخش صنعت، کشاورزی و ... صورت می‌گرفت، خاطرنشان کرد: نمی‌گوییم که کاری نکردند اما تحولی که باید صورت می‌گرفت نگرفته است.

وی در ادامه سرگذشت کشور چین را مورد اشاره قرار داد و گفت: 30 سال پیش کشور چین یکی از فقیرترین کشورهای جهان بود اما امروز پیشرفت خوبی داشته است و فقیری در این کشور وجود ندارد و این نشان از این دارد که این کشور طی سه برنامه 10 ساله تحولی در این کشور ایجاد کرد و با جمعیت بیش از یک میلیارد و 360 میلیون نفری مشکلات خود را مرتفع کرده است و چگونه ما نمی‌توانیم این مشکلات را مرتفع کنیم. البته ناگفته نماند که در این شرایط عده‌ای نیز سوء استفاده می‌کنند.

رضایی جامعه را به یک پرنده تشبیه کرد و افزود: هر جامعه مثل یک پرنده است، یک بال آن سیاست و امنیت و بال دیگر زندگی، اقتصاد و ... است و هر کشوری باید با دو بال قدرت و سیاست و زندگی پرواز کنند.

این کاندیدا با تاکید بر اینکه ملتی که با دو بال راه خود را پیش ببرد به پیشرفت می‌رسد،‌ تصریح کرد: کشوری مثل شوروی سابق که بال سیاست قوی داشته باشد اما بال زندگی آن ضعیف باشد از همان طرف سقوط می‌کند و همچنین کشوری مانند ژاپن که بال زندگی آن قوی است اما در بال سیاست دچار ضعف هستند نیز دچار مشکل می‌شوند اگر چه وابستگی ژاپن از سقوط آن جلوگیری می‌کند اما این اتفاق هم با وابستگی آن صورت نگرفته است و گرنه قطعاً دچار مشکل جدی می‌شدند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های ایران اسلامی تاکید کرد: جای خرسندی است که ایران اسلامی بدون وابستگی در طول دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بال سیاست را با اقتدار ایجاد کرده و امروز در این عرصه نیز بسیار سربلند است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ایران قدرتمند در زمینه اقتصاد با ضعف‌هایی همراه است، عنوان کرد: همان‌گونه که در بخش سیاسی کشور تحول عظیمی صورت گرفته است باید بخش اقتصاد نیز با تحولی همراه باشد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تورم یک سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و گفت: 45 هزار تومان امروز برابر 15 هزار تومان سال گذشته است، درست است که 45 هزار تومان است اما خاصیت 15 هزار تومان سال گذشته را دارد. امروز 1000 تومان خاصیت 300 تومان سال گذشته را دارد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: سقوط ارزش پول ملی کمتر از سقوط خرمشهر نیست.

رضایی علت حضور در بین کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را مورد اشاره قرار داد و گفت: بعضاً می‌گویند چرا در عرصه انتخابات حضور یافتی، باید پاسخ داد که به این دلیل در این عرصه حضور یافتیم که نمی‌خواهیم شرایط این‌گونه پیش برود.

محسن رضایی با اشاره به دو دوره حضورخود در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده در طول 30 انتخابات گذشته فقط در دو انتخابات حضور یافتم علی‌رغم اینکه من از قبل از جنگ تحمیلی نیز کار سیاسی می‌کردم و می‌توانستم از همان زمان به میدان بیایم اما در این دو انتخابات حضورم را لازم دانستم و این به این معنا نیست که ما به دنبال ریاست هستیم بلکه برای احساس تکلیف در میدان حضور یافته‌ایم.

ارسال نظر
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
احسان
|
-
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
0
0
حيف که قدر امثال شما دانسته نمي شود و ايران فقط شده حزب گرايي.کاش مردم روزنه ي اميد را ببينند نه سرابي از توهمات.زنده باشيد دکتر
سيد امير حسين حسيني
|
-
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
0
0
آقا محسن تا آخرش کنارت هستيم
پايداري را از شما ياد گرفتيم
عبدالرضا جليلي
|
-
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
0
0
بسيار عالي به اميدپيروزي 24 خرداد
موفق وپيروز باشيد
نان
|
-
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
0
0
خوشم مياد مقاوم و صبوري- با عجله کار درست نميشه و شما خوب ميري- خدا قوت