کد خبر: ۶۷۳|
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
دکتر سید مصطفی صفاری، استاد دانشگاه با تاکید بر این مساله که بهتر است گروه های هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری در زمینه های مختلف با یکدیگر مناظره داشته باشند، گفت: محسن رضایی در میان دیگر نامزدها در مناظره عصر روز جمعه اطلاعات جامعی درباره مباحث اقتصادی داشت.
دکتر صفاری: محسن رضایی در اطلاعات جامعی  درباره مباحث اقتصادی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، دکتر سیدمصطفی صفاری، استاد دانشگاه در گفتگو با پایگاه خبری ایران من سلام در پاسخ به این سوال که در برنامه مناظره کدام یک از نامزدها برنامه محورتر بودند؟ گفت: طبیعی بود که محسن رضایی به دلیل تحصیلات اش در حوزه اقتصاد اشراف خوبی نسبت به مسائل اقتصادی داشته باشد. دانش و تجربه او در حوزه اقتصاد باعث شد تا در این باره اطلاعات جامع به مردم ارائه کند.
وی در ادامه افزود: محسن رضایی تفاوت منحنی فیلیپس، رابطه تورم و ... را می داند. طبیعی است در چنین مناظره ای دکتر غرضی اطلاعاتی درباره حوزه اقتصاد نداشته باشد. از سوی دیگر وقتی مردم پای یک برنامه مناظره می نشینند، کمترین توقع شان این است که بتوانند به شکل کامل با برنامه های نامزدها آشنا شوند اما نحوه مناظره عصر جمعه این فرصت را فراهم نکرد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: مردم علاقمند بودند تا ببینند کدام یک ازنامزدها برنامه محورتر بودند اما فقط محسن رضایی به دلیل داشتن دکترای اقتصاد نسبت به مباحث آگاهی داشت اما شاهد بودیم که دیگر نامزدها اولویت مناسب در زمینه برنامه های اقتصادی نداشتند.
صفاری اشاره کرد: البته در مناظره های بعدی مباحث دیگری به غیر از اقتصاد مورد بحث قرار می گیرد. مسلماً باید نامزدهای ریاست جمهوری در زمینه سیاست های خارجی، اصلاح نظام گمرک، تولید، قانون کار و ... برنامه هایشان را ارائه کنند. طبیعی است که یک نفر نمی تواند نسبت به همه حوزه ها شناخت کاملی داشته باشد.
وی عنوان کرد: پس بهتر است گروه های هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری در بخش های مختلف با یکدیگر مناظره داشته باشند. در این صورت مردم بیشتر با برنامه های هر یک از نامزدها آشنا می شوند و جواب روشن دریافت می کنند.
این استاد دانشگاه با انتقاد از نحوه اجرای مناظره گفت: مناظره عصر روز جمعه بیشتر شبیه جوک بود تا یک مناظره علمی که مخاطبان تلویزیون نسبت به برنامه های هر یک از نامزدها شناخت پیدا کنند. به هر حال مردم باید با استدلال برنامه نامزد را بپذیرنند.
صفاری ادامه داد: همانطور که گفتم و باز هم تاکید می کنم بهتر است گروه های مختلف هر یک از نامزدها با یکدیگر در مناظره ها شرکت کنند.
وی با اشاره به صحبت های رضایی مبنی بر هدفمند کردن یارانه ها گفت: ایشان یارانه سبز را مطرح کردند که در راستای توسعه کشاورزی است. این بحث همان هدفمند کردن یارانه اما به شکلی واقعی است. به نظرم تکمیل کردن بحث یارانه با یارانه سبز می تواند منجر به اتفاقات مثبت باشد.
این استاد دانشگاه در پایان افزود: امیدوارم رئیس جمهور منتخب به دنبال بر طرف کردن طرح های نیمه تمام باشد. البته با این شرط که باید نواقص بر طرف شود، چون در این صورت نتایج درست دریافت نمی شود.
 

ارسال نظر
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
نبي
|
-
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
0
0
انصافا حرف هاي خوبي زد. نشون داد واقعا برنامه داره و ميتونه اقتصاد ايران رو بهبود بده
يا ابو الفضل
هموطن
|
-
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
0
0
اميدوارم مردم خوب فكر كنن وتحقيق كنن كه بايد به كي راي بدنودرود بر محسن رضايي