کد خبر: ۶۷۷|
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۶
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اولین کاری که در دولتم انجام خواهم داد تشکیل شورای عالی اقتصاد ملی ایران است تا اگر کوچک‌ترین حادثه‎ای در کشور رخ دهد شورای مذکور آن را بررسی و رسیدگی کند.
شورای عالی اقتصاد ملی تشکیل می‎دهم/بیرون کردن بیکاری و گرانی از کشور مقدس است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، به نقل از فارس محسن رضایی عصر امروز در میان استقبال پرشور مردم استان گلستان اظهار داشت: برخی به بنده گفتند آقای رضایی شما برنامه‎های خوبی دارید و چیزهای رویایی می‎گویید چه ضمانتی برای آن وجود دارد که در جواب گفتم ضمانتش این است که من حاضرم تمام این مناطق سرسبز، معادن، نفت را بدهم، فقط جوانان ایران را به دست من بدهند آنوقت کویر را به بهشت تبدیل می‎کنم.

وی تصریح کرد: خدا را شاهد می‎گیرم کسی نمی‎داند در دل جوانان ایران چه گنج عظیمی و انرژی بزرگی نهفته است، ما جوانان با استعداد، غیرتمند، تحصیلکرده و باشعوری داریم که اگر آنان را وارد صحنه آوریم نشان خواهند داد که ایران با این همه منابع، نفت و گاز می‎تواند به ثروتمندترین کشور منطقه تبدیل شود و بر بالای برج منطقه خاورمیانه قرار بگیرد.

با فریاد الله‎اکبر ایران پر از فتح و پیروزی شد

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ضمانت اجرایی بنده همین جوانان هستند، خاطرنشان کرد: تا به حال دو بار در زندگی خودم، جوانان را امتحان کردم یکی در حوادث انقلاب 1357 در حالی که 17 سال بیشتر سن نداشتم و ساواک مرا دستگیر کرد در حالی که هنوز دبیرستان را تمام نکرده بودم و اولین فشارهای سنگین سیاسی را پشت‎سر گذاشتم.

رضایی افزود: بزرگان سیاسی آنجا بودند و می‎گفتند که 40 یا 50 سال دیگر رژیم شاه پابرجاست اما بنده گفتم اینطور نیست، تعجب کردند و دیدیم که رژیم شاه خیلی زود سقوط کرد، اینها به خاطر حضور جوانانی است که پشت‎سر امام حرکت کردند و سراسر ایران اسلامی با فریاد الله‎اکبر پر از فتح و پیروزی شد.

وی دومین ضمانت اجرایی جوانان را حضور در دفاع مقدس عنوان کرد و یادآور شد: در دفاع‎مقدس پنج استان ایران را گرفتند و بنده لباس سیاست را درآوردم و لباس رزم را به دستور امام (ره) بر تن کردم در حالی که 27 سال بیشتر سن نداشتم و وسط میدان رفتم آن دوران همه سرمایه‎های ایران جوانان بودند.

مسئولان باید با تمام قدرت و توان‎شان مشکلات مردم را حل کنند

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مردمسالاری یک جاده دوطرفه است، اذعان کرد: دولتمردان ایران نباید فکر کنند که جاده یکطرفه است، نباید فکر کنند که مردم برای رای دادن، راهپیمایی و تایید کردن خوب هستند، اما جایی که نوبت به مردم می‎رسد و مسئولان باید پاسخگو باشند و به وعده‎هایشان عمل کنند، می‎بینیم که یا جاده بسته است و یا جاده باریک است.

رضایی با تاکید بر اینکه از مهمترین وظایفی که بر عهده دارم این است که رابطه دولت با مردم را درست کنم و افزود: این رابطه باید واقعا دوطرفه باشد همان طور که مردم در انتخابات، راهپیمایی‎ها، دفاع از نظام و وطن‎شان کم نمی‎گذارند با همان رویکرد نیز مسئولان باید عمل کنند.

وی اضافه کرد: مسئولان باید با تمام قدرت و توان‎شان حتی اگر خودشان توان ندارند از دیگران کمک بگیرند و با کمک کارشناسان، مشکلات مردم را حل کنند و نگویند چون مردم به ما رای دادند پس ما دارای ویژگی خاصی بودیم و مردم ما را کشف کردند و هرچه ما بگوییم مردم باید عمل کنند و یا هرکاری کردیم کفایت می‎کند که البته نباید اینطور باشد.

با شیوه اداری و مدیریتی نمی‎توان مشکلات کشور را حل کرد

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مسئولان نظام اسلامی اظهار داشت: درست است که مردم شما را کشف و انتخاب می‎کنند اما وقتی شما نیز به قدرت رسیدید باید پاسخگو باشید و به وعده‎هایی که می‎دهید عمل کنید.

رضایی بیان داشت: ما غصه چه چیزی را داریم که برخی‎ها زانوی غم بغل گرفتند و می‎گویند نمی‎شود گرانی‎ها و بیکاری را در جامعه حل کرد، به فضل پروردگار در سالهای آینده و امسال خواهیم دید که چگونه اژدهای گرانی و بیکاری را در دست خواهیم گرفت و آن را مهار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه با شیوه اداری و مدیریتی نمی‎توان مشکلات کشور را حل کرد، افزود: معلوم است که نمی‎توان با شیوه اداری، وضع گرانی و بیکاری را حل کرد، ما می‎خواهیم همین وضع را تغییر دهیم و در ابتدا رابطه دولت و مردم را دوباره تعریف کنیم.

اگر نظارت دولت بود اختلاس 3 هزار میلیاردی، پارتی‎بازی و رشوه‎خواری در مملکت نداشتیم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در مردمسالاری دینی، هم مشارکت مردم و هم پاسخگویی مسئولان وجود دارد، اذعان کرد: در حوزه‎های اقتصادی و فرهنگی نیز باید همین کار را کنیم و آن را به دست مردم بسپاریم.

رضایی اضافه کرد: در حوزه‎های اقتصادی و فرهنگی، دولت باید حمایت، هدایت و نظارت داشته باشد، اگر نظارت‎های دولت بود 3 هزار میلیارد و فسادهایی چون پارتی‎بازی و رشوه‎خواری در این مملکت شکل نمی‎گرفت.

وی بیان داشت: اگر نظم، انضباط و اقتدار باشد و حضور دولتمردان و نظارت حاکم باشد شاهد مفاسد اقتصادی در کشور نخواهیم بود، ما حرفمان این است که دولت باید وظایف خودش را انجام دهد و از مردم حمایت و پشتیبانی کند.

قلبم در گلستان می‎تپد

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه همه ما با یکدیگر عضو بزرگ خانواده جمهوری اسلامی هستیم، در خصوص وقفه چند ساعته خود به گلستان خاطرنشان کرد: در مسیر که می‎آمدیم در وسط راه هواپیما نقص فنی پیدا کرد و به فرودگاه مهرآباد برگشتیم دوستان گفتند چه کنیم، بنده نیز گفتم قلب من در گلستان می‎تپد و در مهرآباد نمی‎توانم بمانم.

رضایی با بیان اینکه همه جای ایران گلستان نیست و گلستان هم ایران است، تاکید کرد: رادار هواپیما دچار نقص فنی شده بود که پس از حدود نیم ساعت مسئله حل شد تا خوشبختانه به وعده‎ای که به مردم گلستان دادم هرچند با تاخیر عمل کنم.

دکتر رضایی اظهار داشت: اگر مسائل سیاسی، امنیتی و دفاعی در کشور دارای صاحب است و توانسته ایران را به کشوری قدرتمند تبدیل کند باید در زمینه اقتصادی نیز به کشوری صاحب‎نام تبدیل شود.

وی تشکیل ایالت‎های اقتصادی در ایران را یک اولویت مهم خواند و افزود: ایجاد ایالت‎های اقتصادی برای این است که ایران در حوزه اقتصاد صاحب پیدا کند.

اقتصاد، اشتغال، رسیدگی به کشاورزی و صنعت در ایران صاحب ندارد

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری؛ حادثه تلخ طلای سفید گلستان را غم‎انگیز خواند و تصریح کرد: این طلای سفید همانند موجود زنده‎ای بیش از 10 الی 20 سال آرام آرام، جان از بدنش جدا شد اما کسی دردش را مداوا نکرد.

رضایی دلیل بی‎توجهی به طلای سفید را در نداشتن صاحب در حوزه اقتصاد بیان کرد و افزود: سیاست، امنیت و دفاع در ایران صاحب دارد اما اقتصاد، اشتغال، رسیدگی به کشاورزی و صنعت در ایران صاحب ندارد.

وی با بیان اینکه تولید و ارزش از پژوهش آغاز می‎شود، ابراز داشت: تولید باید با آموزش، بازرگانی و صادرات عجین شود که متاسفانه همه این زنجیره‎ها در ایران قطع شده، چنانکه تولید دانش در کشور صورت می‎گیرد اما به خارج از کشور صادر شده و با فناوری گران دوباره به کشور باز می‎گردد.

باید در یک بسیج گسترده مبادرت به تولید ثروت، درآمد و اشتغال کنیم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری؛ ایجاد خیزش عمومی در کشور را از دیگر اولویت‎های دولت خود خواند و گفت: در این خیزش بانوان، جوانان، زارعان، کارگران، معلمان و همه و همه باید در یک بسیج گسترده مبادرت به تولید ثروت، درآمد و اشتغال کنند.

رضایی با بیان اینکه 5 میلیون کسب و کار خانگی ایجاد خواهم کرد افزود: یارانه سبز را به کشاورزان می‎دهم تا کشاورزی از حالت سنتی به شکل مدرن و پیشرفته تبدیل شود.

وی یادآور شد: متوسط تولید کشاورزی فعلی در کشور با توجه به اینکه سنتی است به طور متوسط در ابتدای برنامه سوم در هر هکتار 5 تن بوده و اکنون این میزان به 4.5 تن رسیده است که 500 تن عقب‎نشینی را نشان می‎دهد.

جلوی تحریم‎های بیشتر را خواهیم گرفت

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بهره‎وری خاک، کشت و آب در کشور بسیار پایین و هزینه‎ها بالا رفته است، اذعان کرد: با وجود این شرایط اما درآمد کشاورزان، معلمان، بازنشستگان و کارگران فرقی نکرده است لذا قدرت خرید مردم پایین آمده و هزینه‎های تولید بالا و گرانی‎ها نیز افسار گسیخته شده است.

رضایی ابراز داشت: ماشین اقتصادی ایران همانند ماشینی است که در سرازیری افتاده و ترمز آن بریده است و هر روز پایین‎تر می‎رود که باید جلوی آن را بگیریم.

وی در خصوص سیاست خارجی گفت: آمریکایی‎ها و اروپایی‎ها در این مذاکرات، ایران را بازی می‎دهند و مرتبا وقت کشی می‎کنند، تحریم‎های اقتصادی را افزایش داده‎اند، لذا دیگر اجازه نمی‎دهیم که زمان بگذرد و کاری خواهیم کرد که مذاکرات به نتیجه برسد و جلوی تحریم‎های بیشتر را خواهیم گرفت.

سیاست فعلی خارجی ایران را تغییر می‎دهم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم تحریم‎ها 3 الی 4 یا 5 سال دیگر به طول بیانجامد، خاطرنشان کرد: این تحریم‎ها را باید در جایی قطع کنیم که برنامه این کار را آماده کردم و جزییات آن را ابتدا به تصویب مقام معظم رهبری خواهم رساند و بعد که پشتوانه کار را محکم کردیم انشاالله در سطح دیپلماسی راه می‎افتیم.

رضایی به مردم اطمینان داد که وضع فعلی سیاست خارجی ایران را تغییر می‎دهد و گفت: چنانچه سیاست خارجی فعال، کارآمد و موثر شود، ایران به عنوان یک بازیگر منطقه‎ای و بین‎المللی نقش بیشتری در آینده پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص فرهنگ بیان داشت: ما اگر ارتباط دولت با مردم را حفظ کنیم، برنامه‎های اقتصادی را برای شغل و کاهش گرانی عمل کنیم همچنین سیاست خارجی را به خوبی پیش ببریم اما در فرهنگ تغییری نکنیم زیبنده کشور اسلامی ایران نیست.

باید فرهنگ کار، تلاش و اخلاق را به سیاست برگردانیم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید فرهنگ کار، تلاش و اخلاق را به سیاست برگردانیم، ابراز داشت: اگر دولتمردان ما اخلاق را رعایت کنند ،جامعه خود به خود فرهنگی می‎شود.

رضایی افزود: اگر دولتمردان تواضع و ادب داشته باشند و مسائل انسانی را رعایت کنند و به خاطر مسائل جزئی دست به یقه نشوند و به جای آن، روی مسایل شخصی، فقر، گرانی و بیکاری دعوا کنند آن وقت مشکلات کشور برطرف خواهد شد.

وی متذکر شد: اگر روابط دولتمردان و کارگزاران را با مردم خوب کنیم و اعتماد مردم را جلب و با آنها با صداقت رفتار کنیم یقینا فرهنگ درست می‎شود.

کشور ایران دارای منابع فرهنگی است

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اذعان کرد: اگر اخلاق، صداقت و اخلاص در سیاست تقویت شود و برای خودمان و یا حزب و باندهای گروهی خود کار نکنیم و خدمت به مردم را اولویت قرار دهیم مطمئن باشید با یک هزینه کم، یک اثر فرهنگی بسیار بزرگ در کشور می‎توان درست کرد.

رضایی افزود: مهمترین کار فرهنگی دولتم از اینجا شروع می‎شود که هم رفتار خودم و هم دولتی‎هایی که با بنده کار می‎کنند همچنین تیم اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خود را اخلاقی می‎کنم تا بتوانیم یک اثر فرهنگی در کشور ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه کشور و استان‎های ما منابع فرهنگی هستند، اذعان کرد: استان گلستان تابلویی از ایران است و همه اقوام ایرانی در این استان با وحدت و همدلی زندگی می‎کنند لذا درصددم فرهنگ اقوام را تقویت کنم.

فقر، گرانی و بیکاری را از اشغال خرمشهر کمتر نمی‎دانم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: عده‎ای بر بنده خرده می‎گیرند چرا همیشه از اقوام ایرانی صحبت می‎کنید، اخیرا شخصی مقاله‎ای نوشته بود که آقای محسن رضایی دستش را که بلند می‎کند مانند دست بزرگ عشایری است من افتخار می‎کنم دستم دست اقوام ایرانی است.

رضایی بیان داشت: دست من یکبار دیگر دراز شده تا به کمک مردم و برای مردم به نظام اسلامی خدمت کنم.

وی با تاکید بر اینکه بنده فقر، گرانی و بیکاری را از اشغال خرمشهر کمتر نمی‎دانم، متذکر شد: اگر آزادی خرمشهر مقدس بود، بیرون کردن فقر، بیکاری، گرانی و عقب‎ماندگی نیز از این کشور مقدس است.
 

ارسال نظر