محسن رضایی:
کد خبر: ۶۸۶|
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه می‌خواهم دولت را به تعمیرگاه ببرم، اظهارداشت: ما می‌توانیم تحریم‌های هوشمندانه را با فکر و نه با شعار خنثی کنیم و بنده حسابی که آمریکا بر روی تحریم ها باز کرده را متزلزل خواهم کرد.
تحریم‌های هوشمندانه با فکر خنثی می‌شود، نه شعار/ دولت را به تعمیرگاه می‌برم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از تسنیم، محسن رضایی امروز در سلسله نشست‌های جامعه اقتصادی کشور با نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری که در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران برگزار شد با بیان اینکه مسئله اقتصاد 30 سال ذهن من را مشغول کرده است، گفت: حدودا 24 سال به مسئله اقتصاد پرداخته‌ام و برایم حل مشکلات اقتصادی مهم است. نمی‌دانم با چه زبانی باید فریاد بکشیم که به اقتصاد کشور برسید.

وی با بیان اینکه اقتصاد در ایران صاحب ندارد، افزود: سیاست و انتخابات صاحب دارد، اما اقتصاد بدون صاحب است و از این رو من آمده‌ام تا در اولین کار اقتصاد را سروسامان دهم.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه می‌خواهم شورای عالی اقتصاد ملی را تشکیل دهم، گفت: برای یکپارچه کردن فعالیت‌های اقتصادی ما نیاز به متولیان قوی داریم. بر این اساس یکی از برنامه‌های من آن است که در صورت پیروزی در انتخابات شورای عالی، اقتصاد ملی را با حضور چهره‌های قوی و برجسته اقتصادی تشکیل دهم.

رضایی تاکید کرد: یکی از عوامل ضمانت اجرایی برنامه من، پشتوانه حقوقی است. می‌خواهم از پشتوانه‌هایی که داریم در اداره کشور استفاده کنم و به نظر رهبری، نخبگان و بخش خصوصی اهمیت می‌دهم و به دنبال آن هستم که از آسمان اقتصاد ایران باران ببارد.

وی با بیان اینکه تکیه جامعه را از مصرف به تولید برمی‌گردانم، افزود: تولید ملی را به‌طور جدی تقویت خواهم کرد و بر این باورم که باید حالت مصرف را به سمت تولید و سرمایه‌گذاری برگردانیم. الان روستاهای ما به خانه سالمندان تبدیل شده است. علت هم آن است که از شغل و درآمد خبری نیست، حال شما بیایید بهترین مدرسه را در روستاها بسازید، ولی به اشتغال و درآمد توجهی نکنید.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با طرح این پرسش که دولت از جان اقتصاد چه می‌خواهد، تصریح کرد: برخی‌ها می‌خواهند با فعالیت‌های اقتصادی فقط پز دهند در حالیکه پز دادن ما باید کم کردن بیکاری و گرانی در کشور باشد، نه اینکه بخواهیم با فعالیت‌های اقتصادی پز بدهیم. من می‌خواهم اقتصاد را به مردم برگردانم و به دنبال اقتصاد مردمی هستم. نه اینکه فقط لباس آن عوض و به شبه دولتی تبدیل شود. شبه دولتی یعنی فرار از سیاست‌های اصل 44 و این اصلا با ذائقه من سازگار نیست.

رضایی با بیان اینکه بنده با شجاعت اقتصاد را به مردم واگذار می‌کنم، اظهار داشت: الان نظامی‌ها وارد اقتصاد شده‌اند، ولی من با شجاعت تمام نحوه ورود آنها را از اقتصاد می‌گیرم.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه تحریم‌ها هوشمندانه علیه ایران صورت گرفته است، گفت: به فضل خدا ما می‌توانیم همین تحریم‌های هوشمندانه را با فکر و نه با شعار خنثی کنیم. بنده حسابی که آمریکا بر روی تحریم ها باز کرده را متزلزل خواهم کرد و استراتژی خود را استراتژی قیچی در نظر گرفته‌ام. یعنی یک لبه قیچی دیپلماسی فعال و لبه دیگر آن کارآمدی اقتصادی است.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: بنده سرنوشت ملت را به آزمایشگاهی برای دولتمردان تبدیل نخواهم کرد.

رضایی با بیان اینکه مذاکرات 1+5 چیزی جز وقت‌کشی نبوده است، افزود: آنها می‌خواهند تحریم‌ها را علیه ایران ادامه دهند، اما باید از این تحریم‌ها ناامید شوند. هرگاه ناامید شوند آنگاه خود پای میز مذاکره می‌‌آیند.

وی با بیان اینکه بنده سیاست خارجی را خوب می‌فهمم، خطاب به اعضای اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر خاطرات خود را از حافظ اسد و دیدارم با رهبران جدید چین را مطرح کنند آنگاه متوجه می‌شوید که شناخت خوبی از سیاست خارجی دارم.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا هدفمندی یارانه‌ها را دنبال خواهید کرد یا نه، افزود: پوپولیسم اقتصادی به معنای این نیست که یارانه‌ها را انجام ندهیم، بلکه باید ریل یارانه‌ها را تغییر دهیم و آن را به سمت درآمد و تولید سوق دهیم و من تمام تلاش خود را خواهم کرد که اقتصاد ایران را چند محصولی کنم.

رضایی اضافه کرد: اینکه می‌گویند 100 روزه یا دو ساله وضعیت اقتصاد را سامان می‌دهیم، با منطق اقتصاد هم‌خوانی ندارد. البته می‌توان گفت در مدت 4 سال گرانی را از دو رقمی به یک رقمی خواهیم رساند.

وی با بیان اینکه 3 دولت گذشته در حوزه اقتصاد، اشتراک نظرهای زیادی با هم داشتند، خاطرنشان کرد: این دولت‌ها در مسائل سیاسی با یکدیگر اختلاف‌نظرهای زیادی داشته‌‌اند، اما در زمینه اقتصاد با هم مشترک بوده‌اند. رشد اقتصاد در دولت هاشمی 3.2، در دولت خاتمی 3.9 و در دولت احمدی‌نژاد به 3.6 رسید. همچنین رشد سرمایه‌گذاری در هر سه دولت 6 درصد بود.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: در هر سه دولت در تیم اقتصادی اختلاف نظر وجود داشت، در حالیکه بنده اگر رئیس‌جمهور شوم، تیم اقتصادم یکسان نخواهد بود. در دوران دفاع مقدس نقدها را به‌خوبی می‌پذیرفتم و پس از آن عملیات‌ها را آغاز می‌کردم.

رضایی با بیان اینکه میز گفت‌وگو را در سراسر کشور فعال خواهم کرد، افزود: اصلا نگران آن نخواهم بود که دولت من را نقد کنند. بالاخره باید منتقدین نیز به دولت کمک کنند و بهترین راه تشکیل میز گفت‌وگوست.

وی با بیان اینکه دولت من اولین دولتی خواهد بود که 3 کارآفرین در آن حضور خواهند داشت، گفت: یک نفر از خود اتاق بازرگانی و دو نفر دیگر با مشورت شما انتخاب خواهد شد. دولت من،‌ دولت فراگیر است. البته دولت فراگیر سیاسی نیست بلکه بر توانایی و کارآمدی تاکید دارد.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری بر بهبود رابطه دولت و مردم تاکید کرد و با بیان اینکه من می‌خواهم نهاد دولت را تغییر دهم، خاطر نشان کرد: دولت را به تعمیرگاه‌ می‌بریم و از بالا به پایین آن را درست می‌کنیم. همچنین در کنار وزارتخانه‌ها اتاق فکر تشکیل می‌دهیم و ایالت‌های اقتصادی را درست خواهیم کرد. مدیریت محلی متمرکز را شکل خواهیم داد.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا معاون اول و تیم اقتصادی خود را معرفی خواهید کرد، گفت: فعلا من از نام بردن همکارانم معذورم. البته برای هر وزارتخانه 3 الی 4 نفر را کاندیدا کرده‌ام. همچنین بنا دارم از نیروهایی که در دولت‌های گذشته حضور داشتند، به همراه افراد جدید وجوانان در دولت استفاده کنم. محدودیتی برای انتخاب افراد در کابینه قائل نیستم و دست هر کسی که می‌تواند به دولت کمک کند را می‌بوسم و برایم اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل مهم نیست. ضمن آنکه از اقوام ایرانی نیز در کابینه استفاده خواهم کرد و معتقدم در بین اقوام نیروهای کارآمد نیز وجود دارد. بنده خود عامل انسجام تیمم خواهم بود و از این رو مشکلی در انسجام نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: با اطمینان می‌گویم که اژدهای 5 سر تورم را کنترل خواهیم کرد و قول می‌دهم گرانی را یک رقمی می‌کنم. البته دلم برای قدرت لک نزده و با اصرار از سپاه بیرون آمدم و هرگاه ببینم این ماشین به خوبی در دولت راه افتاده، دیگر انگیزه‌ای برای حضور نخواهم داشت.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، با طرح این پرسش که ضریب تاثیر واحد هر کار عمرانی بر درآمد، اشتغال و رفاه چقدر بوده است، گفت: این رقم در ایران پایین و در آلمان بالا است. علت آن هم این است که کشور به صورت مهندسی و نه اقتصادی اداره می‌شود.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید رئیس‌جمهور در داخل کشور نقشی ندارد، گفت: خیر، من این را قبول ندارم. البته در اختیارات ریاست جمهوری ابهاماتی وجود دارد که می‌شود آن را با تعامل مجلس اصلاح کرد.

وی آزادکردن سهام عدالت را یکی دیگر از برنامه‌های خود در انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد و گفت: من به دنبال آزادسازی سهام عدالت هستم و معتقدم حضور دولت در سهام عدالت شبه دولتی است.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خطاب به اعضای اتاق بازرگانی ایران گفت: من با سابقه‌ای که دارم، به چالش‌های سیاسی پایان و نشاط سیاسی را به کشور باز می‌گردانم و تلاش خواهم کرد تا مردم خود این تغییر و تحولات را ببینند.

رضایی با بیان اینکه صادرات را جدی خواهم گرفت، گفت: اگر شما اعضای اتاق بازرگانی طرحی برای صادرات دارید، حتما آن را به من بدهید. من می‌خواهم دلار را با قیمت بازار بخرم. می‌خواهم پول ایران تبدیل به یکی از معتبرترین پول‌های جهان شود.

وی در پایان سخنانش گفت: من می‌خواهم در عصر حاضر جبهه ‌ای تشکیل دهم تا از طریق آن تحول بزرگی را انجام دهم. این تحول را رویا نمی‌دانم و بر این باورم که این جبهه باید با تفکر، تدبیر و عقلانیت شکل بگیرد.
 

ارسال نظر
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
علي
|
-
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
0
0
باسلام برادرمحسن باتوجه به اينکه شماازلحاظ برنامه در همه زمينه ها فاصله چشمگيري با بقيه کانديداهاداريدامازطرفي کساني هستند که عده شان هم کم نيست به تيپ کانديداهانگاه ميکنند ورايشان مثلافلان کانديداست انهم به خاطرتيپش واين واقعيتي بسيارتلخ است لذاازشما خواهش ميکنم دربرنامه هاي تبليغاتيشان مخصوصادررسانه ي ملي ازلباسهايي بارنگهاي روشن استفاده کنيدتاازتمام جوانب عرصه برديگرکانديداها تنگترشود. بااميدموفقيت يااباالفضل
سيد مهدي
|
-
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
0
0
با سلام و درود برهمه دوستان عزيزم

لطفاً به اين سايت بريد و به جناب آقاي دکتر رضايي راي بديد...

http://www.nazareakhar.ir/
حجت کاشفي
|
-
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
2
2
بسمه تعالي
با سلام و ارزوي توفيق براي اقا محسن
به عنوان يک طلبه برايم سوال است که ارتباط ايشان با طلاب جوان و روحانيون در ايام انتخابات چگونه تعريف مي شود ؟ نظر روحانيان در مورد ايشان چيست ؟ ايا ملاقاتي با مراجع عظام داشته اند ؟ نظر مراجع راجع به ايشان چيست ؟