کد خبر: ۶۹۴|
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
رضایی در قزوین گفت: مَنیّت رئیس جمهور بر خلاف مردم سالاری است.
رضایی: سفر خارجی به معنای کشورداری نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از تسنیم، از قزوین، محسن رضایی دوشنبه شب در جمع مردم قزوین در سالن ورزشی شهید بابایی اظهار کرد: سالگرد رحلت امام بزرگوار را به همه تسلیت عرض می کنم، امشب شب رحلت رادمردی است که آن حادثه بزرگ را برای ایران اسلامی درست کرد و بعد از 10 سال طوفانی و پر از حوادث و همچنین دورانی پر فراز و نشیب از میان ما رفت و به ملکوت اعلاء پیوست.


وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) می فرمودند که بعد از من اجازه ندهید نااهلان و نامحرمان سر کار بیایند ولی سوال این است که آیا پس از امام به چه میزان به این شعار عمل شده است و کسانی که اهل و محرم بودند تا چه حدی در اداره کشور نقش داشتند.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بزرگانی که در سه دولت هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد بودند، افراد شایسته ای می دانیم که دلسوز کشور بودند اما آیا آنها توانستند افراد اهل و محرم را در کشور برای اداره این مملکت بیاورند و مسئولیت ها را به اهلش بدهند.


وی اضافه کرد: افرادی که مسئولیت پیدا کردند محرمیت لازم را نداشتند و الا امروز ما این مشکلات را نداشتیم؛ مشکلات امروز نشان می دهد که در عمل به بیان امام و مقام معظم رهبری کوتاهی کردیم والا امروز با این مشکلات مواجه نبودیم.


رضایی عنوان کرد: ارتباط دولت و مردم باید تنظیم شود یعنی وقتی مردم دولتمردان را انتخاب می کنند دولتمردان باید این امانت را به خوبی نگهدارند و نباید مسئولیت ها را میان دوستان و رفقای خود تقسیم کنند.

 


کاندید یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: آیا مگر مردم به دولتمردانی که انتخاب کرده چنین حقی را داده است که براساس سلیقه، دوستی، جناح، حزب و... گروه خود را سر کار بیاورد و کشور را به دست بگیرند و بعد از چهار یا هشت سال نیز کارنامه ضعیفی را ارائه کنند.


وی اعلام کرد: وقتی مردم دولتمردان را انتخاب می کنند یعنی آنها را به امانتداری قبول کرده اند و دولت و رئیس جمهور باید امین مردم باشد یعنی احساس کنند که اگر جای مردم بودند چه کسی را برای وزارتخانه هایشان انتخاب می کردند.


رضایی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور و رئیس دولت امین مردم است و نباید بگوید چون مردم مرا انتخاب کردند من هم هر کاری خواستم انجام خواهم داد؛ مردم سالاری جاده ای دو طرفه است از همین روست که ما می گوییم مردم زینت مجالس نیستند بلکه مردم ولی نعمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و صاحب کشور هستند.


وی تأکید کرد: رئیس جمهور نماینده صاحبان کشور است و ملت ایران نیز همگی سهامداران جمهوری اسلامی هستند بنابراین وقتی مردم یک نماینده ای را امین و کسی را وکیل خود انتخاب می کنند آن رئیس جمهور باید به نمایندگی از مردم کشور را اداره کند نه اینکه جناح خاصی را بیاورد و یا سلایق شخصی خود را ببیند.


کاندید یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: حضور مردم در ایران اسلامی واقعی بوده و تشریفاتی نیست ولی دولت ها باید پاسخگو باشند؛ اگرچه خیلی از کارهای انجام شده از روی دلسوزی بوده است ولی اگر روی وکیل الرعایا و امین مردم بودن کار می کردیم امروز مشکلاتمان کمتر بود.


وی گفت: امروز شرایط روستاها به گونه ای است که فرد زیر 40 سال را در روستاها نمی بینید یعنی مدرسه، جاده و ... به روستا رفته است ولی شغل نیست از این رو روستاها به خانه سالمندان تبدیل شده است.


رضایی اظهارداشت: مشکل اصلی مردم کشاورزی است، مشکل اصلی مردم تعطیلی کارخانجات است و دغدغه اصلی مردم بیکاری است چراکه جوان وقتی بیکار به خانه می رود سرش پایین است و این امر موجب می شود عزتش شکسته شود.


وی تصریح کرد: چرا وقتی یک جوان بیکار را می بینیم احساس خطری برای جامعه نمی کنیم، این حس باید در دولتمردان ما وجود داشته باشد و به وزارتخانه ها نیز برسد چراکه وقتی یک جوان بیکار می شود آینده اش روشن نیست و از بمب نیز خطرناک تر است، اگر فکر جوانان نباشیم آینده کشور از دست می رود.


 سفر خارجی به معنای کشورداری نیست


کاندید یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در ورزش و هنر بی توجهی فراوان و زیادی وجود دارد بنابراین نباید همه کار اداره کشور را سفر به خارج از کشور و استقبال از رؤسای جمهور دنیا تلقی کنیم، چرا فرهنگ و هنر ما به این صورت شده؛ مسئولان ما بدانند که سفر به خارج و ملاقات به رؤسای جمهور دنیا و استقبال از آنها کشورداری نیست.


وی اعلام کرد: سفر به خارج از کشور نیز باید برای زندگی مردم باشد بنابراین توجه به جوانان، بانوان، معلمان، کشاورزان، کارگران و... محور کار ماست چراکه می خواهیم زندگی مردم را رونق دهیم.


رضایی عنوان کرد: نباید اداره کشور را در قواره های سیاسی و امنیتی ببینیم البته فرهنگ، هنر، اقتصاد و زندگی مهم است و در این میان کسانی که در تهران هستند نباید خواب راحتی داشته باشند.


اگر یک عده از آمریکایی ها بیایند و مقداری از خاک کشورمان را بگیرند همه کشور بسیج می شود حال شهر صنعتی قزوین با این همه سرمایه گذاری تعطیل شده ولی آقایان با خیال راحت نشسته اند.


وی بیان داشت: چندبار رئیس جمهور و زرا برای این موضوع به قزوین آمده اند؛ تعطیلی صنعت یک زلزله است بنابراین کشورداری تنها سیاست، امنیت و دفاع نیست بلکه باید به زندگی مردم توجه کنیم.


کاندید یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: من 20 سال است این حرف ها را می زنم و این بار هشدار می دهم و احساس خطر می کنم که اگر به زندگی مردم توجه نکنیم خطر جدی همه ما را تهدید می کند.


وی خاطرنشان کرد: من آمده ام که بار دیگر خرمشهر سقوط نکند و از شما می خواهم آماده کار بزرگی شوید تا برای فتح المبین دیگری آماده شویم و با این ندا فقر را از کشور برداریم؛ به همه نشان خواهیم که اداره اقتصاد و صنعت به چه معناست.


رضایی افزود: ما یک خیزش و جنبش بزرگ درست می کنیم و نشان می دهیم که جوانان ایران فرشته نجات هستند از این رو اگر رئیس جمهور شوم اعلام می کنم همه منابع را از من بگیرید، هرچه ارز است از من بگیرید ولی جوانان را به من بدهید تا نشان دهم چگونه با جوانان کویرها را به بهشت تبدیل می کنیم.


وی اعلام کرد: در دفاع مقدس نیز جوان 18، 19 ساله که کسی او را نمی شناخت و حتی حمایت نیز نمی کرد وارد جبهه جنگ شد و در دفاع مقدس ساخته شد حال چه شده که 20 سال است به این جوانان اهمیت نداده و تنها به موی سر و لباس آنها گیر می دهید.


کاندید یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما در هر رشته ای متخصص بخواهیم در جوانان وجود دارد چراکه صنعتگر، دانشمند، دانشجو و ... جوان داریم بنابراین آمده ایم تا با خیزش در جوانان یک جان و روح تازه و انگیزه ای نو در کشور درست کنیم و همه تحریم ها را خنثی و فقر و بیکاری را از بین ببریم و مانند خرمشهر کشور را آزاد کنیم.


وی تأکید کرد: هر مشورتی لازم بود در این سال ها به دولتمردان هر سه دولت دادم ولی وقتی دیدم مشکلات حل نمی شود با امید به خدا و جوانان و با دست پر از برنامه وارد شدم و مثل کسانی نیستم که طی یکی دو سال اخیر فهمیده باشند اقتصاد به چه معناست.


رضایی اعلام کرد: مگر می شود با سرنوشت ملت بازی کرد بنابراین باید مسئولانه با سرنوشت ملت برخورد کنیم یعنی نمی توانیم اجازه یک خطای دیگر را بدهیم مگر ایران محل آزمایش دولتمردان ناپخته است.


وی اظهارداشت: ما فرصتی نداریم و یک دقیقه نیز اهمیت دارد البته امروز دستمان پر است و یک دل و آبرویی که می خواهیم به ملت ایران تقدیم کنیم برنامه ای است که برای حل مشکلات داریم که با این برنامه کشور از مشکلات عبور داده  می‌شود.


کاندید یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآورشد: خودمان را آماده پیروزی بزگ کنیم و بدانید که کوتاه هم نمی آییم، اگر دیروز با تفنگ خود حماسه ای آفریدیم امروز با قلم و فکرمان این حماسه آفریده می‌شود.

 

ارسال نظر