کد خبر: ۷۴۹|
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
نامزد اصلح کسی است که بتواند با برنامه‌های خود، گره‌های کنونی اقتصاد کشور را باز کند، چرا که امروز مهمترین مشکلی که کشورمان با آن روبه‌روست، در اقتصاد است.
اصلح کسی است که برنامه دارد

کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در چندروز گذشته در برنامه‌های تبلیغاتی خود به تبیین دیدگاه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دولت آینده پرداختند و هر یک به شیوه‌ای در کنار انتقاد از وضع موجود، کابینه خود را آماده رفع مشکلات در حوزه‌های گوناگون معرفی کردند.

به گزارش «تابناک»، در این میان، چالش‌های اقتصادی کشور محور نقدها و تحلیل راهکارهای هشت کاندیدا بود. در این مدت همه کاندیداها، خود یا نمایندگان اقتصادی‌شان، بر لزوم برنامه مدون در این زمینه تأکید ویژه داشتند، ولی در این میان به نظر می‌رسد که بیشتر کاندیدا‌ها بدون برنامه و یا با برنامه‌ریزی ضعیف وارد این عرصه شده‌اند و تنها شمار معدودی از آنها برنامه کاملی دارد.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخاب فرد اصلح گفت: نامزد اصلح کسی است که بتواند با برنامه‌های خود، گره‌های کنونی اقتصاد کشور را باز کند؛ چرا که امروز مهم‌ترین مشکلی که کشورمان با آن روبه‌روست، در اقتصاد است.

حجت‌الاسلام سید علی محمد بزرگواری، اظهار داشت: اصولاً برای کاندیدای اصلح در انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی، صفاتی از قبیل تقوا، ایمان، اخلاق اسلامی، مردم داری، روحیه استضعاف گرایی و خدمت به مردم و محرومان شمرده شده و گفته می‌شود، که رئیس‌جمهوری اسلامی ایران باید این مقام را برای تلاش برای خدمت به مردم بخواهد، نه با هدف ریاست طلبی.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ادامه داد: اما در موقعیت فعلی با توجه به شرایطی که کشورمان دارد، نامزد اصلح کسی است که بتواند با برنامه‌های خود، گره‌های فعلی اقتصاد کشور را باز کند. چرا که امروز مهم‌ترین مشکلی که کشورمان با آن روبه‌روست، در اقتصاد است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پیام نوروزی خود سال 1392 را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کردند. انشاء‌الله به ‌زودی با برگزاری با شکوه یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و حضور مردم در صحنه، حماسه سیاسی آفریده و محقق خواهد شد.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پس از خلق حماسه سیاسی توسط مردم، باید رئیس‌جمهور منتخب با برنامه‌ریزی درست خود، حماسه اقتصادی مورد نظر مقام معظم رهبری را محقق کند.

بزرگواری گفت: امروز گره زندگی عامه مردم، ناشی از مشکلات اقتصادی از قبیل گرانی، بیکاری، تورم و... است.

وی ادامه داد: نامزد اصلح کسی است که این مشکلات را چاره کرده و از سوی دیگر، مشکلات روابط بین‌المللی کشورمان را بنا بر عزت، حکمت و مصلحت حل کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در پایان این گفت‌وگو تصریح کرد: به باور من، برنامه‌ریزی برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و تلاش در جهت بهبود روابط بین‌الملل کشورمان، ویژگی‌های مهم نامزد اصلح در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.
 

ارسال نظر