کد خبر: ۷۵|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۴
مشروح مصاحبه دکتر رضایی با روزنامه خراسان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، مشروح مصاحبه دکتر رضایی با روزنامه خراسان در ادامه آمده است:

سوالات ما از دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اگر چه با پاسخ های کوتاه وی مواجه می شد اما همین مسئله باعث شد در وقت اندکی که در اختیار داشتیم به موضوعات دیگری همچون مطرح کردن بحث مذاکره با آمریکا، وضعیت بشاراسد، سیاست های دولت در بازار ارز، مناسب بودن اوباما یا رامنی برای ایران، بازداشت مهدی و فائزه هاشمی و جوانفکر، اتفاقات اخیر بازار تهران و... نیز بپردازیم. رضایی درباره داخلی یا خارجی بودن منشا ناآرامی های اخیر بازار تهران معتقد است:

* چندی پیش رئیس جمهور و چند تن از اعضای هیئت دولت به جلسه مجمع تشخیص مصلحت آمدند و شما بعد از آن جلسه گزارشی امیدوارکننده و مثبت درباره طرح های دولت دادید. با توجه به وضع فعلی آیا دولت واقعا برنامه ای برای مقابله با تحریم ها داشته و اجرا نکرده و یا اصلاً برنامه ای نداشته است؟

- ما همیشه باید به آینده امیدوار باشیم. دلیل آن هم این است که ایران منابع و امکانات فراوانی برای حل این نوع مشکلات دارد . مشکلات و تحریم ها نمی تواند ملت ایران را زمین گیر کند. طرح ها هم معمولاً طرح های خوبی است و غالبا ایده هایی که ارائه می کنند نیز خوب است؛ اما فکر می کنم مشکلی که دولت با آن مواجه است، این است که نمی تواند این ایده ها و طرح ها را به دلیل وجود ضعف قوانین و ضعف اجرایی، عملی کند؛ لذا باید دربخش اجرایی و قانونی بازنگری جدی صورت گیرد. بالاخره مردم الان دیگر به قول و قرارها اعتماد نمی کنند و منتظر عمل هستند.

* در مصاحبه رئیس جمهور همه منتظر بودند یک برنامه مشخصی را ارائه کند ولی همه چیز دیدند جز توضیح یک برنامه مشخص. - روز چهارشنبه [ این مصاحبه در تاریخ 14/7/91انجام شده است] از رئیس جمهور سوال کردم شما چه کاری با ارز می خواهید انجام دهید که وی اطمینان داد بزودی اقدامی برای ارز انجام خواهد داد و تغییراتی در این رابطه رخ می دهد.

* در موضوع ارز مناقشه ای درباره سهم عوامل دخیل در این موضوع ایجاد شده است. رئیس جمهور برای اولین بار موضوع تحریم ها و تاثیر آن را مطرح کرد، عده ای در مجلس بحث تعمد یاعدم مدیریت دولت را مطرح می کنند ، تحلیل شما چیست؟ واقعاً این سهم هایی که مطرح می شود کدام یک غالب تر است و تا چه حد می توان برای آن ها در «به وجود آمدن این وضعیت» نقش قائل شویم؟

- هم تحریم ها و هم ضعف مدیریت کشور در موضوع ارز موثر است. هر چند منشاء اصلی آن تحریم هاست، ولی ضعف مدیریت به آن دامن زده است، عدم پیش بینی حوادث و تاخیر در مقابله موثر با آنها در تشدید شدن اوضاع ارزی موثر بوده است.

* کدامیک بیشتر موثر است؟

- با مدیریت خوب و کارآمد می توانیم تحریم های اقتصادی را تبدیل به یک فرصت بزرگ کنیم. یعنی نه تنها تحریم های اقتصادی را خنثی کنیم، بلکه اقتصاد ایران را به شکوفایی برسانیم. هرچه مدیریت کشور به سمت این مدیریت مطلوب نزدیک شود، فشار تحریم ها روی زندگی مردم کمتر می شود و نیز می تواند منجر به بهبود وضع زندگی مردم حتی بهتر از قبل تحریم ها شود. بستگی دارد که مدیریت های اجرایی کشور چقدر دارند خود را به سمت یک مدیریت کارآمد نزدیک می کنند. باید روشها تغییر کند و قوانین کشور بازنگری شود. ادبیات مسئولان نیز باید عوض شود. اگر اشتباه کردند صادقانه و با صراحت به اشتباه خود اعتراف کنند ، چون اعتماد مردم برای ما از همه چیز مهم تر است. اگر بخواهند اشتباه خودشان را بپوشانند و یا به گردن دیگری بیندازند، به سرمایه اصلی کشور که همان اعتماد مردم است آسیب می رسانند و باید از مردم کمک بخواهند. من معتقدم ادبیات و روش های دولتمردان در برخورد با مردم باید تغییر کند. مدیران بخش های اقتصادی کشور باید تقویت شوند و پاسخگو باشند. عدم پاسخگویی مسئولان، تقصیر ها و ناکارآمدی ها را به گردن نظام می اندازد. اختلافی که الان بین مجلس و دولت وجود دارد، بسیار آزاردهنده است و باید منازعات در کشور پایان یابد. ناکارآمدی و منازعات به نظر من تبدیل به پیاده نظام دشمن شده است و این ها بیشتر از تحریم ها در حال وارد کردن آسیب هستند.

* آیا در دولتمردان اراده ای برای حل این مشکل می بینید؟

یا رها کردن اوضاع مشاهده می شود؟ زیرا خیلی ها به این تحلیل اعتقاد دارند.

- الان دو نظر شکل گرفته است . برخی می گویند دولتمردان اقتصاد را رها کرده اند ، بعضی می گویند آگاهانه این کار صورت گرفته است عده ای دیگر هم می گویند که چون نمی توانند کنترل کنند به روی خود نمی آورند و کنار کشیده اند. تحلیل دیگری هم وجود دارد مبنی بر این که دولت واقعاً می خواهد مشکل را حل کند. چون در ماه های پایانی کار خود نمی خواهد با یک کارنامه شکست خورده ای دولت را تحویل دهد. من فکر می کنم که باید خوش بین بود زیرا که هیچ آدم عاقلی به خود خنجر نمی زند.

* شما کدام تحلیل را قبول دارید؟

-احتمال دوم را جدی می دانم.

* یعنی دولت می خواهد، اما توانش نمی رسد؟

- به نظر من این بیشتر باید به ذهن نزدیک باشد لذا به جای اختیارات باید توانایی های دولت را افزایش داد.

* از 3-2 سال پیش که مقدمه های تحریم ها به شکل جدید آن مطرح شده بود، آیا واقعاً این که فضای تحریم ها به این شکل شود، درسطح کلان کشور پیش بینی شده بود که بخواهند فکری دراین باره بکنند و به فکر امروز باشند؟

-فکر می کنم که مسئولین مربوطه حوادث امروز را پیش بینی نکرده بودند.

* حالا که بحث تحریم هاست. بفرمایید که صحبت سردار جعفری مبنی بر این که جنگ حتمی است را قبول دارید؟

- نیروهای مسلح وظیفه خود می دانند که دشمن را دست کم نگیرند و همیشه آماده باشند. البته آمریکا و اسرائیل بعد از جنگ عراق و ایران، تا به حال چند بار قصد حمله به ایران را داشتند ولی قدرت بازدارندگی ایران جلوی این حملات را گرفته است. اقتدار دفاعی ما که روز به روز در حال افزایش است، تا بحال جلوی چندین جنگ بعد از جنگ ایران و عراق را گرفته است و در حقیقت الان یک سپر امنیتی بالای سر ایران وجود دارد که همان قدرت بازدارندگی است. به ویژه که روز به روز برد و دقت موشک های ایران بیشتر می شود. آن روزی که این ها احساس کنند ما در پیشرفت های نظامی و توان بازدارندگی متوقف شده ایم، ممکن است موازنه قوا عوض شود و حوادثی برای کشور ما به وجود آید. بنابراین ما درپشت صحنه های یک جنگ آشکار، روی اقتدار بازدارندگی در حال مبارزه هستیم که ما چقدر می توانیم جلوی حمله را بگیریم یا در همان ساعت اولیه اگر به ما آسیب زدند، چه مقدار می توانیم به آنها آسیب وارد کنیم. هر میزان این توانایی را قبل از جنگ افزایش دهیم، می توانیم از وقوع جنگ جلوگیری کنیم.

* چشم انداز آینده را چطور می بینید؟

- 8 سال آینده حساس تر از 8 سال قبل است. هم در بعد اقتصادی و هم در بعد امنیت ملی. 8 سال آینده حساس تر است اما این به معنای آن نیست که حتماً جنگ می شود، بلکه به معنای این است که ما نباید دشمن را دست کم بگیریم.

* نتانیاهو خط قرمز را تابستان آینده گذاشته است؟

- یعنی پس از تعیین دولت بعدی. فکر می کنم تا پس از انتخابات آمریکا و انتخابات ایران اتفاقی نمی افتد. رفتار دولت آینده آمریکا و دولت آینده ایران در امنیت و اقتصاد ایران نقش دارد اگر عقلانیت به دولت آمریکا برگردد منطقه روی صلح و آرامش بیشتری خواهد دید.

* شما کدام یک از این نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را برای شرایط ایران بهتر می دانید؟

- فکر نمی کنم تفاوت خیلی زیادی داشته باشند. هرکدام سیاست هایی دارند. جمهوری خواهان در عین این که افراد خشنی هستند، ولی ثبات در اعتقاداتشان بیش از دموکرات ها است . البته حرف هایی که در انتخابات آمریکا گفته می شود، بعد از انتخابات ممکن است تغییرکند. تاکنون ما هیچ رئیس جمهوری در آمریکا ندیده ایم که دقیقا به همان حرف هایی که در انتخابات زده، عمل کرده باشد. دموکرات ها مشکلی که دارند این است که در نیروهای نظامی و امنیتی آمریکا حضور چندانی ندارند و بیشتر در بخش های اقتصادی و اجتماعی حضور دارند بعضی از قول هایی که می دهند، خیلی محکم نیست. چنان که با یاسر عرفات در واشنگتن نشست برگزار کردند. او اسلحه اش را زمین گذاشت و آن ها هم قول دادند که دو دولت تشکیل شود ، ولی جمهوری خواهان زیر توافقات کلینتون با عرفات زدند. برخی از دولت های دموکرات روی قول و قرار خود پایبند نبودند. به نظر من برای ایران تفاوت زیادی ندارند. هر کدام معایب و محاسنی دارند. ولی هر دو حزب در این که می خواهند نقشه آمریکا در منطقه دنبال شود و آن نقشه به ضرر ماست، مشترک هستند.

* حالا که موضوع آمریکا مطرح شد، آیا اولاً به نظر شما فضا برای مذاکره با آمریکا فراهم است؟ اگر فراهم نیست آیا این تحلیل را قبول دارید که نفس مطرح کردن آمادگی برای مذاکره، برای ما هزینه دارد؟

- در رابطه ایران و آمریکا پس از تحریم ها شکاف خیلی بیشتری به وجود آمد. تا قبل از تحریم ها، شکاف بین ایران و آمریکا کمتر بود. الان بعد از تحریم ها شکاف زیادی به وجود آمده است. تا آمریکایی ها به صراحت از برطرف کردن تحریم ها حرف نزنند، بعید است راهکار جدیدی به وجود آید. آمریکایی ها باید رفتار خود را اصلاح کنند نه آنکه بدتر کنند آنها به صراحت بگویند که در یک مدت کوتاه کل تحریم ها را برطرف می کنند؛ اگر بتوانند این سخن را صادقانه بگویند و ایران هم ببیند که تضمینی در این باره وجود دارد، این می تواند یک راهی باشد، ولی تا زمانی که آمریکایی ها این حرف را نزدند، هیچ ثباتی در مذاکره وجود ندارد.

* آیا مطرح کردن این موضوع در این شرایط برای ما هزینه دارد؟ - به نظر من در شرایطی که آن ها دارند تبلیغ می کنند که تحریم ها بر ایرانی ها اثر گذاشته است، هر نوع حرفی از این نوع، باعث برداشت غلط از سوی آن ها می شود. یعنی ممکن است این سخن را حمل بر این بکنند که ایرانی ها ضعیف شدند و اگر آن ها فرض کنند که ایرانی ها ضعیف شده اند، در مذاکره چیزی نصیب ایران نخواهد شد.

* به نظر شما آیا اسد رفتنی است؟ شرایط سوریه را چگونه تحلیل می کنید؟

- اسد از سقوط نجات پیدا کرد. یعنی دوبار مخالفان آقای اسد تا نزدیکی دمشق هم آمدند، حتی حومه دمشق را نیز تصرف کردند، ولی عقب زده شدند. لذا راه حل نظامی در سوریه به پایان رسیده است. اما بقای آقای اسد به کارهایی است که در ارتباط با مردم شروع کرده است. این ها باید ادامه پیدا کند. بالاخره شکاف هایی بین گروه هایی از مردم با آقای اسد وجود دارد که باید این خلاء رفع شود و دولت آقای اسد نیز دنبال این هدف است و دارد تلاش می کند که این کار انجام شود. پیشنهاد من این است که آقای اسد و مخالفین سوری با همدیگر بنشینند و بدون دخالت خارجی ها مسائل خود را حل کنند.

* وارد فضای سیاست داخلی می شویم. آیا تحلیل 3قطبی انتخابات ریاست جمهوری آینده را قبول دارید که اصلاح طلبان، اصول گرایان و دولت به رقابت خواهند پرداخت و ارزیابی تان از فضای انتخابات ریاست جمهوری آینده چیست؟

- حالا بحث درباره آرایش انتخاباتی خیلی زود است. اول باید مشکلات ارزی حل شود. الان همه مردم دنبال حل مشکلات ارز و گرانی ها هستند.

* الان بحث های جدی در این باره شروع شده است؟

- دولت آینده بسیار مهم است. موفق کردن ملت ایران طی هشت سال آینده به دولت آینده بستگی زیادی دارد.

* آیا برای اصلاح طلبان شانسی قائل هستید؟ تحلیلتان از وضعیت آن ها چیست؟

- به خود آنها بستگی دارد و اینکه چه کاری انجام دهند.

* آخرین باری که ما با شما گفت وگو داشتیم، گفتید که اصلاح طلبان به پایان رسیده اند!

- اندیشه اصلاح طلبی و اصول گرایی طی صد سال اخیر در جامعه سیاسی ایران متولد شده و قابل از بین رفتن و مرگ نیست ولی مصادیق آن که جناح ها هستند مرتب می میرند و جناح های جدیدی به جای آنها متولد می شود.

* گفتید جناح اصلاح طلبان به پایان رسیده اند و جناح اصول گرایان نفس آخر را می کشند. حالا در انتخابات ریاست جمهوری فکر می کنید انگیزه یا تصمیم ورود را دارند و خود نظام چگونه به این موضوع می نگرد؟

- به نظر من اصلاح طلبان سنتی و اصول گرایان سنتی بدون یک بازنگری کامل در خود بعید است که بتوانند به بقا ی خود ادامه دهند و نفس آخر را می کشند. لذا جامعه سیاسی ایران وارد یک فضای جدیدی شده است ، یعنی در 8سال آینده دیگر فرد و جناح از موضوعیت خارج می شود و هیچ کاری جای پیروزی ملت ایران را نمی گیرد. مثل این است که ما بازی باشگاهی را تمام کردیم، تیم ملی به جام جهانی می رود. یعنی دیگر تیم ملی مطرح است و نه باشگاه ها ؛ لذا باید وفادارترین و کارآمد ترین افراد در دولت آینده جمع شوند. اصلاً فرد و جناح در 8سال آینده از موضوعیت خارج می شود. دنبال کردن منافع فردی و جناحی خیانت به ملت ایران است .البته چون تفکر سیاسیون ما در این 20سال اخیر شکل گرفته است، خیلی دیر به این موضوع خواهند رسید. یعنی احتمالاً 3-4 سال دیگر تازه یک عده از خواب بیدار می شوند که اصلاً فضای جناحی و فردی، دیگر کارایی ندارد!

* این دیدگاه به معنای قائل بودن شما به دولت وحدت ملی است؟

- نه، من همان موقع هم گفتم که دولت وحدت ملی کارایی ندارد .

* ولی دولت ائتلافی را مطرح کردید.

- دولت ائتلافی کارآمد و متعهد را در انتخابات قبل گفتیم که با دولت وحدت ملی متفاوت است . دولت ائتلافی و کار آمد یک دولت جمعی و ارزشی است. مفاهیمی از قبیل وحدت ملی برای حل مشکل گروهی از نخبگان که سیاسی هستند مطرح می شود و گر نه قادر به حل همه مشکلات جامعه نیست.

* این دولت چه شاخصه هایی دارد.

- دغدغه اول دولت جمعی و ارزشی باید مردم و نظام بوده و حاضر به فداکاری برای نظام و مردم باشد، نمی خواهم بگویم جنگی در راه است؛ ولی شرایط حساسی در هشت سال آینده داریم و لذا باید یک دولتی در همان حدود شکل بگیرد و تحولی این گونه باید در فضای سیاسی ایران به وجود بیاید. هر نوع خودخواهی، هر نوع سهم خواهی، هر نوع از این ساز و کارهایی که در این 20ساله اخیر شکل گرفت و در یک مقاطعی پاسخگو بود و در مقاطعی نیز آسیب هایی به ما وارد کرد پاسخگو نیست این نوع ساز و کارها و رفتارها مهم ترین موانع ظهور و بروز توانایی های ملت ایران در 8سال آینده در مواجهه با دشمنان خود است. این رفتارها ممکن است مانع شکل گیری تیم های سیاسی ایران با حداکثر کارآمدی آن بشود و همه موظف هستند از این خیانت جلوگیری کنند.

* برای عملی شدن ایده تان، رایزنی با سایر نامزدهای بالقوه داشته اید؟

- بله، من با خیلی ها بحث هایم را شروع کرده ام. فکر می کنم ما باید به یک روش جدید برسیم و اصل را بر کارآمدی اداره کشور قرار دهیم. در حقیقت می خواهم این را عرض کنم که هیچ چیزی جای پیروزی ملت ما را در آینده نمی گیرد. همان طور هم که رهبر انقلاب اخیراً فرمودند ملت ایران تحت فشارها تسلیم نمی شود، پس همه باید تلاش کنند که نگذارند ملت ایران شکست بخورد ، این ادبیات در آینده افزایش پیدا خواهد کرد. یعنی دیگر بحث جناح ها و افراد روز به روز رنگ می بازد و اصلاً از موضوعیت خارج می شود. به همین دلیل افراد باید خود را با این فضای موردنیاز جامعه تطبیق دهند. جناح ها هم خود را با این فضا تطبیق دهند. افراد دنبال این نباشند که ثابت کنند از دیگران بهترند. چون مردم ما به دنبال سرباز و افراد کارآمد هستند و هر فردی که کارآمدتر است، باید جلو بیاید. آن هم نه یک یا دو ... این که می گوییم دولت جمعی و ارزشی منظور این است که هر کسی که می تواند حتی خدمت کوچکی به مردم انجام دهد باید راه او را باز بگذاریم تا به صحنه بیاید و برای او مانع تراشی نکنیم، زیرا باید اصل را بر پیروزی نظام و ملت ایران در 8سال آینده قرار دهیم.

* اگر این ایده محقق نشود، شما همچنان در انتخابات حضور پیدا خواهید کرد یا در قالب همین شکل قصد حضور دارید؟

- من هنوز در حال مطالعه و فکرو مشورت و رایزنی هستم.

* با این ایده قصد حضور در انتخابات را دارید؟

- عرض کردم.

* نظر شما در مورد گمانه زنی ها مبنی بر ورود مستقیم یا غیرمستقیم آقای هاشمی به عرصه انتخابات چیست؟

- خود ایشان تکذیب کرده اند. بعید می دانم ایشان وارد شود، عده ای دوست دارند که فضای سیاسی را نعمتی و حیدری کنند، بنابراین این حرف ها را می زنند.

* غیرمستقیم چه طور؟ یعنی گزینه هایی را ارائه کنند و در پشت پرده طراحی داشته باشند.

- نمی دانم باید از خودشان بپرسید.

* تحلیلتان راجع به بازگشت مهدی هاشمی به کشور و بازداشت های اخیر فائزه هاشمی، مهدی هاشمی و جوانفکر چیست؟

- خیلی از رفتار های قوه قضائیه از مدل خاصی تبعیت نمی کند. برنامه سیاسی ندارند.

* پیش بینی تان درباره آینده آقای احمدی نژاد چیست؟ چون وی یک بار گفته که دولت تمام نمی شود. قبل از آن اظهار داشته بود که من به دانشگاه می روم.

- تا الان تجربه نشان داده که تمام افرادی که در دولت آمده اند، بعد از دولتشان به فعالیت سیاسی خود ادامه داده اند.آقایان هاشمی و خاتمی پس از دوره ریاست جمهوری در صحنه سیاسی فعال بودند آقای احمدی نژاد و دوستانش هم فعال خواهند بود.

* اتفاقات روز چهارشنبه در بازار تهران را تا چه اندازه داخلی و تا چه اندازه سوءاستفاده می دانید و به نظر شما راه برون رفت از این مشکل چیست؟

- خوشبختانه مردم خودشان اوضاع را کنترل کردند . ملت ایران با هوش و همراه است ولی بازارها را باید به ثبات رساند و نباید فشار به مردم ادامه یابد. زیرا بی ثباتی در بازارها باعث شد که عده ای به خیابان ها بیایند و دشمنان ایران هم کمین کرده اند، تا از آنها استفاده می کنند.


در حاشیه

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در موسسه فرهنگی هنری خراسان، به مدت 2ساعت و 15دقیقه از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

او در این بازدید از شهر چاپ روزنامه خراسان بازدید کرد و مسئول چاپ رول برای وی توضیحاتی درباره دستگاه های چاپ موجود در این موسسه و امکانات آن ارائه داد.دکتر رضایی نیز سوالاتی در مورد ظرفیت چاپ دستگاه هامطرح کرد.

رضایی در ادامه در تحریریه روزنامه خراسان حضور یافت و از سرویس های مختلف تحریریه بازدید و با خبرنگاران، دبیران گروه و معاونان سردبیر روزنامه خراسان دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این بازدید با معاونان سردبیر و مسئولان روزنامه های خراسان شمالی و خراسان جنوبی که از خانواده روزنامه های خراسان هستند نیز گفت وگو کرد و از چگونگی انتشار این دو روزنامه مطلع شد.

محسن رضایی هنگام بازدید از گروه ادب و هنر گفت: یک کاری کنید ادب در کشور توسعه پیدا کند. این قدر بی ادبی زیاد نشود. بداخلاقی و بی ادبی زیاد شده است.

وی پس از دریافت ویژه نامه های فردوسی و توس گفت که فردوسی به تنهایی با یک کتاب، یک فرهنگ، تمدن و تاریخ را احیا کرد؛ اما ما هنوز در دفاع مقدس نتوانسته ایم اثری خلق کنیم که حداقل بازگوکننده 40 تا 50درصد جنگ تحمیلی باشد.

در این بازدید یکی از معاونان سردبیر از محسن رضایی پرسید که آقای دکتر شما خاطراتتان را نمی نویسید؟ که وی پاسخ داد: یک سالی است که تاریخ شفاهی را شروع کرده ام و 30-40 جلسه هم ضبط شده است.

محسن رضایی هنگام بازدید از گروه ورزش از خبرنگاران این گروه سوال کرد که مشکل پانگرفتن فوتبال خراسان چیست؟ حیف است استعداد خوبی در فوتبال خراسان وجود دارد، اما نمی دانیم چرا احیا نمی شود. یکی از خبرنگاران این گروه نیز توضیحاتی درباره وضعیت دو تیم فوتبال ابومسلم و پیام به وی ارائه داد.

محمد سعید احدیان سردبیر روزنامه خراسان نیز هنگام بازدید دکتر رضایی از بخش روزنامه خراسان جنوبی گفت: یکی از دلایل راه اندازی روزنامه های خراسان شمالی و خراسان جنوبی این بود که یکی از دغدغه هایی که رهبر انقلاب هنگام تقسیم خراسان به 3 استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، داشتند، انفکاک مردم آن استان های تقسیم شده، از امام رضا(ع) بود و یکی از اهداف ما از راه اندازی این 3 روزنامه خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی حفظ این احساس تعلق به امام رضا(ع) است .

وی همچنین از دبیر گروه گزارش درباره بیشترین آسیب های اجتماعی سوال کرد که وی پاسخ داد: بی اعتمادی مردم!!

وی در هنگام بازدید از گروه اجتماعی نیز درباره موضوعاتی که در این گروه پیگیری می شود سوال کرد و پرسید بیشتر مشکلات خانواده ها چیست که سرپرست این گروه نیز پاسخ داد که بیشتر بحث ازدواج و طلاق است. به عبارتی کاهش رشد ازدواج و افزایش رشد طلاق. وی پرسید: این موضوع از چه سالی شدت گرفته که پاسخ شنید: از سال 83!

هنگام بازدید دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از تحریریه خراسان، چند تن از خبرنگاران سوالات خود را از وی پرسیدند و رضایی در پایان بازدید ، با خراسان به گفت وگو نشست.
 

 

ارسال نظر