کد خبر: ۸۲۵|
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در برنامه رادیو ورزش، گفت: من ایالت ورزشی را در کشور ایجاد خواهم کرد؛ چراکه می‌توانیم ورزش را به صورت فدرالی در بیاوریم و از امکانات به صورت قطبی استفاده کنیم.
دکتر رضایی: ایالت ورزشی در کشور ایجاد می‌کنم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس، محسن رضایی کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در برنامه «برای فردا» که از رادیو ورزش پخش ‌می‌شد در ابتدای سخنان خود در پاسخ به این سوال که مهمترین و اساسی‌ترین حوزه را در ورزش چه می‌دانید، خاطرنشان کرد:‌ من به شدت علاقمند هستم که در ورزش کشور تحول اساسی صورت گیرد. من دست سیاسیون را از ورزش کوتاه می‌کنم و ورزش را به دست ورزشکاران خواهم سپرد. من معتقدم در ورزش پیشرفت‌های نظری و عملی خوبی داشتیم اما مدیریت خوب در این حوزه وجود نداشت.

مسئله دیگر در ورزش زیرساخت‌های ماست که باعث می‌شود اقتصاد ورزشی نیز مورد بحث قرار گیرد. ما طرح و مجموعه مکتوبی درباره اقتصاد ورزشی به وجود آورده‌ایم از اینکه به چه صورت باید بخش‌های مختلف ورزشی را اداره کنیم. ما اقتصاد ورزش را مکتوب خواهیم کرد.

محسن رضایی در ادامه سخنان خود برای بهبود اخلاق در ورزش،خاطرنشان کرد: برنده اصلی در ورزش پهلوانان هستند ما باید از ورزش برای تربیت افراد استفاده کنیم. بر روحیه پهلوانی و ایثارگری و جوانمردی را در ورزشکاران به وجود بیاوریم. ما می‌خواهیم جوانان‌مان را در برابر هجمه‌های فرهنگی مصونیت بخشیم و برای این کار باید سطح اخلاق را بهبود ببخشیم. البته اگر اخلاق به سیاست برگردد به دیگر حوزه‌ها مانند ورزش نیز سرایت خواهد کرد. من سعی می‌کنم مسئولین ورزشی را از کسانی انتخاب کنم که نمره بالای اخلاق را در میادین ورزشی کسب کرده باشند. همچنین ما باید به مربیان بگوییم همانطور که فنون ورزشی را یاد می‌گیرید اخلاق ورزشی را نیز آموزش دهید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، در پاسخ به این سوال که برای توسعه ورزش‌های همگانی چه برنامه‌هایی دارید، خاطرنشان کرد: در حقوق و کارمندان ورزش کردن را یک امتیاز قرار می‌دهند و در این باره حقوقشان را افزایش خواهم داد اگر کارمندان گواهی ورزشی بیاورند درصدی حقوق به آنان اضافه خواهد شد. همچنین برای توسعه ورزش همگانی با کمک شهرداری‌ها تلاش خواهیم کرد زیرساخت‌های ورزشی را توسعه دهیم.

وی در ادامه افزود: من معتقدم قهرمانان ما نباید مشکل معیشت داشته باشند وقتی جوانان ما مشکل معیشتی را در ورزش ببینند به سراغ ما نخواهند آمد. باید در ورزش بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند و این بار را از دوش دولت بردارد تا دولت بتواند به زیرساخت‌های ورزشی بپردازد. البته ما باید به استعدادیابی نیز اهمیت بدهیم.

محسن رضایی در سخنان خود در رادیو ورزش، تصریح کرد: من کلیه باشگاه‌های دولتی اعم از استقلال و پرسپولیس را بر اساس طرحی آماده می‌کنم که به هواداران و به اصحاب ورزشی که به همان باشگاه تعلق دارند واگذار کنم البته معتقدم بخش خصوصی تنها می‌تواند 30 تا 40 درصد سهام این باشگاه‌ها را دارا شود.

وی افزود: برنامه‌های دیگر ما این است که وام‌های کم بهره را به باشگاه‌ها پرداخت کنیم و اگر این باشگاه‌ها بتوانند در بازی‌های آسیایی ورود پیدا کنند شاید کل وام را به آنان ببخشیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، در پاسخ به این سوال که نسبت به تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی چه برنامه‌ای دارید، گفت: در طرح اقتصاد ورزش عمده توجه باید به سمت زیرساخت‌ها و آموزش‌های پایه باشد همچنین باید مربیان مدارس را از حقوق و سواد به درجه مطلوبی برسانیم و من معتقدم با برنامه‌های من تحول اساسی را در حوزه ورزش شاهد خواهیم بود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، با تاکید بر اینکه عرصه ورزش عرصه مناسبی برای ایجاد نشاط و شادابی است، خاطرنشان کرد: ما اگر می‌خواهیم شادابی و نشاط را در جامعه به وجود بیاوریم باید از صحنه‌های ورزشی استفاده کنیم برای مثال ورزش‌های رزمی صحنه خوبی است که جوانان روحیه حماسی خودشان را تقویت کنند.

محسن رضایی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از اهدافش در سیاست خارجی استفاده از دیپلماسی عمومی است، تصریح کرد: بسیاری از قهرمانان ملی ما در سطح جهان شناخته شده هستند ما می‌دانیم حتی در آمریکا گروه‌های نخبه و قهرمانان ملی آنان در تصمیمات دولت اثر می‌گذارند و ما می‌توانیم از ورزشکارانمان بخواهیم در ارتباط با دیگر ورزشکارها مانند ورزشکاران آمریکا ارتباط داشته باشند و حقایق را به آنان اعلام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای توسعه ورزش تربیتی و پرورشی چیست، اظهار داشت: من معتقدم ورزش تاثیر بسزایی در سلامت روحی و جسمی خواهد داشت. با این وجود ما نباید این همه هزینه صرف دیگر حوزه‌ها برای درمان اعم از اعتیاد و دیگر مسائل انجام دهیم. اگر هزینه در ورزش را ارتقاء دهیم و بیشتر کنیم یقینا در دیگر حوزه‌ها مانند اعتیاد هزینه کمتری خواهیم کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، با تاکید بر اینکه مردم‌سالاری دینی یک جاده دوطرفه است، خاطرنشان کرد: من معتقدم نقد باید در سطح جامعه گسترش پیدا کند به همین خاطر افرادی را که انتخاب می‌کنم بر مبنای شایسته‌سالاری خواهد بود هرچند با من اختلاف داشته باشند. من به هیچ وجه منافع شخصی را بر منافع مردم ترجیح نخواهم داد.

محسن رضایی ادامه داد: الان چندین اخطار از سوی سازمان‌های بین‌المللی به فدراسیون‌های ورزشی ما داده شده است که این کار به حیثیت ورزش ما لطمه وارد می‌کند و ما نباید اعتبار بین‌المللی‌مان را از دست بدهیم. من فدراسیون‌ها را بر اساس مقررات بین‌المللی اداره می‌کنم و اجازه می‌دهم همان استانداردهایی که سازمان‌های بین‌المللی تعیین کرده‌اند در فدراسیون‌ها اعمال شود. من مجمعی از نخبگان ورزش تشکیل می‌دهم و با رای آنان مدیران فدراسیون‌ها را انتخاب خواهم کرد.

وی همچنین پیرامون عدالت ورزشی نیز اظهار داشت: در شهرهای کوچک بعضی جوانان ما فاقد امکانات لازم برای ورزش کردن هستند. البته در ورزش کم هزینه نمی‌شود اما مشکل آن است که عادلانه و درست استفاده نمی‌شود. هزینه‌های ورزشی اصولی و عادلانه خرج نمی‌شود و من تلاش می‌کنم که این اشکالات در بودجه ورزش مرتفع شود.

رضایی افزود: من تلاش می‌کنم طرح جامع ورزش در دولت قبلی تهیه شده را ابلاغ کنم تا یک نظم و مبنای جدیدی برای ورزش کشور به وجود بیاید. من همچنین دهکده‌های ورزشی را در کشور به وجود خواهم آورد و مصمم هستم میزبانی بازی‌های آسیایی را به ایران بیاورم که این فوق‌العاده برای ما مهم است.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه رادیو ورزش، با مهم خواندن انگیزه در ورزش، خاطرنشان کرد: من معتقدم در کنار تکنیک و تاکتیک ما می‌توانیم از انگیزه‌های اسلامی و انقلابی برای موفقیت‌ها استفاده کنیم. در ورزش جانبازی بدین خاطر انگیزه جانبازان ما بالا است که باعث شده در ورزش پارالمپیک نقش برجسته‌‌ای داشته باشیم.

وی افزود: البته من معتقدم بانوان ما نیز مانند آقایان به ورزش نیاز دارند. ما باید ورزش بانوان را با حفظ ارزش‌های اسلامی به سطح مطلوبی برسانیم.

محسن رضایی در پایان سخنان خود، تصریح کرد: من ایالت ورزشی به وجود خواهم آورد همانطور که ایالت اقتصادی را به وجود خواهم آورد. برای مثال مازندران می‌تواند قطب کشتی کشور شود و سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام گیرد. ما می‌توانیم ورزش را به صورت فدرالی در بیاوریم و به صورت قطبی از امکانات استفاده کنیم.

ارسال نظر
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مهدي رمضاني
|
-
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
3
3
سلام سردار
اي كاش درمناظرات به اقاياني كه از جبهه تعريف مي كردند ياد اوري مي كرديد كه شما فرمانده بوديد...
ستاد خبري
|
-
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
0
0
حمايت انجمن صنفي بازيگران سينما و تلويزيون شهر تهران

انجمن صنفي بازيگران سينما و تلويزيون شهر تهران در بيانيه اي حمايت خود را از محسن رضايي اعلام کردند. برنامه محوري و توجه ويژه محسن رضايي به حوزه فرهنگ و هنر از دلايل اين اعلام حمايت بوده است. متن اين بيانيه به شرح زير است:
برنامه ارسالي جناب آقاي دکتر رضايي مطالعه گرديد، از درايت و توجه ايشان به اهالي فرهنگ و هنر بخصوص سينما و تلويزيون متحير مانده و بر خود تکليف دانسته تا رسماً در اين خصوص به شرح ذيل اعلام نظر کنيم.
هل مسئلت ماذا عملت من اجل الانسانيه؟
آيا از خودت پرسيده اي چه خدمتي براي مردم انجام داده اي؟ ما خواهان توسعه اقتصادي و عدالت اجتماعي براي همه ملت عزيز ايران، همچنين خواهان رفاه اجتماعي و ثبات شغلي براي همه هنرمندان هستيم، لذا برنامه هاي مدون جناب آقاي دکتر محسن رضايي کانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري را مطالعه و انتخاب نموديم و بدينوسيله ضمن حمايت و پشتيباني از ايشان، تمامي نيرو و توانمان را در به ثمر رسيدن اهداف مقدس اين معمار بزرگ اقتصاد و فرهنگ اصيل ايراني اسلامي به کار خواهيم گرفت.