دکتر رضایی در دیدار با سفیر ایتالیا:
کد خبر: ۸۶|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۳
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با سفیر کشور ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سوابق دوستی تهران، رُم گفت: این سابقه دوستانه متقابل، سرمایه بزرگی برای دو کشور محسوب می‌شود که باید به نحو احسن از آن بهره برد.
امیدواریم ایتالیا به دور از فشارهای سیاسی با ایران همکاری کند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار افزود: مردم ایران از کشور ایتالیا ذهنیت منفی مانند برخی دیگر کشورهای اروپایی ندارند و مایلیم در چارچوب احترام متقابل و منافع مشترک به روابط توسعه دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص استفاده صلح‌آمیز ایران از انرژی هسته‌ای و تعامل با اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: گفتگوی صریح و صادقانه نقش مهمی در حل موضوعات فیمابین دارد که امیدواریم کشور ایتالیا در این زمینه به دور از فشارهای کشورهای استکباری، به پیشبرد این گفتگوها کمک کند.



دکتر محسن رضایی، با اشاره به تعاملات خوب ایران با غرب تاکنون در خصوص پرونده هسته‌ای ایران اظهار داشت: همواره زیاده‌خواهی‌های غرب در مقابل ایران چه در گذشته و حال، ادامه داشته و انتظار می‌رود که غرب با استفاده از تجارب گذشته خود، تجدید نظر جدّی کرده و سنگ بنای جدیدی را در ارتباط با ایران پایه‌گذاری نماید ایتالیا در این زمینه پیش‌گام باشد.

آلبرتو برادانینی، سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت راهبردی ایران در منطقه و جهان از نظر سیاسی و اقتصادی افزود: با توجه به بحران اقتصادی اروپا و فشارهایی که به کشورهای اروپایی وارد می‌شود، می‌توان امید داشت که روابط کشورهای اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران بهتر شده و ارتقا یابد.

سفیر ایتالیا با اشاره به اینکه روابط ایران و ایتالیا در سطح خوبی قرار دارد، افزود: امیدواریم کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ساخت دورنمایی وزین و اصولی، به یک راه‌حلی منطقی و صمیمانه در قبال ایران دست یابند.
ارسال نظر