در جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در کرمانشاه:
کد خبر: ۱۸۸|
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توقف بی دلیل کالاهای صادراتی ایران در مرزهای رسمی، گفت: خود تحریمی بیشتر از تحریم های ناشی از بیگانگان به اقتصاد ما ضربه می زند.
خود تحریمی بیشترین ضربه را به اقتصادمی زند/توزیع پول نقد عامل تورم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از مهر، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  ظهر سه شنبه در مراسم جشن عظیم میلاد پیامبر اکرم (ص) که در ورزشگاه آزادی کرمانشاه برگزار شد ضمن تبریک این عید، گفت: کرمانشاه شهر پهلوانان بدون ادعاست. کرمانشاه شهر مردان غیرتمند، زنان شجاع و شهری با سابقه تاریخی درخشان است.

وی افزود: کرمانشاه قهرمان در سکوت مظلومانه خود حرف های زیادی برای گفتن دارد.

رضایی با اشاره به اینکه جنگ اولین و آخرین روزهای خود را در کرمانشاه سپری کرد، تصریح کرد: دشمنان قصد داشتند دیوارهای کرمانشاه را ساقط کنند اما جوانان انقلابی این شهر با دفاع جانانه خود مانع از رسیدن آنها به اهدافشان شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز خرسندی از اینکه 8 سال دفاع مقدس را در کنار مردم استان کرمانشاه گذارنده، گفت: هیچگاه خاطره دفاع جانانه این مردم که از دل و جان مایه گذاشته و به پاسداری از میهن خویش پرداخته اند از ذهن من پاک نمی شود و هر جا که از ایران سفر کرده ام به نیکی از مردم این استان یاد کرده و گفته ام که با چشم خود دیده ام که این مردم چگونه سوختند اما از یک وجب از خاک سرزمینشان نگذشتند.

وی افزود: مردم این دیار زجرها و جراحت های زیادی را متحمل شدند اما حاضر نشدند عزت ایرانی و اسلامی خود را از دست بدهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: کرمانشاه با این سابقه تاریخی که توانست رویاهای صدام و آمریکا را دفع کند هم اکنون شاهد نگرانی جوانان خود در اثر بیکاریست.

رضایی افزود: در طی تمدن ایران جنگ های زیادی به ایران اسلامی متحمل شد و در هر یک از این جنگ ها بخشی از ایران جدا شده و به دست بیگانگان افتاد اما در 8 سال دفاع مقدس مردم ایران با دل و جان در مقابل بیگانگان ایستاده و با وجود حمله دشمن برای تصاحب 5 استان از ایران حتی اجازه از دست رفتن یک وجب از این خاک را به آنان ندادند و این نتیجه تلاش های جوانان آن زمان بود و جوانان امروز نیز دنباله رو همانان هستند.

وی گفت: ایرانی اسلامی باید به این جوانان خود بها داده و مانع از محرومیت و بیکاری در بین آنان شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از اسلام به عنوان یک نمونه بارز و الگوی تمام معنا برای جهت دهی به راه و رسم زندگی جوامع اسلامی اشاره کرد و گفت: ما باید در تمام مسائل پیرو و دنباله رو اسلام بوده و از راهکارهای اسلام برای حل تمام مسائل بهره بگیریم.

رضایی افزود: همانگونه که در سالهای جنگ و پیش از آن ما از اسلام در مسائل دفاعی و امنیتی استفاده کرده و ایران را تبدیل به الگویی در جهان نمودیم باید در زندگی اقتصادی و اخلاق نیز آن را الگو قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه پیامبر مکرم اسلام (ص) خلق عظیم است گفت: با توجه به اینکه ما مسلمانیم و پیامبر ما حضرت محمد (ص) نمونه بارز اخلاق است چرا باید در اخلاق و پیاده سازی آن در جامعه ضعیف باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) توانست با ترویج اخلاقیات اسلامی، عربستان جاهل را به یک تمدن بزرگ اسلامی تبدیل کند.

رضایی گفت: اسلامی که توانست از یک شبه جزیره عقب افتاده عربستان یک تمدن بسازد چرا نتوانسته ایران را با تمدنی چندین ساله تغییر دهد.

وی گفت: ما مسلمانیم و باید از تمام راهکارهای اسلام در تمامی مباحث استفاده کرده و در حال حاضر که کشور ما با مشکلات اقتصادی روبروست اسلام را وارد اقتصاد کنیم تا بتوانیم این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تجارت بخش عظیمی از اقتصاد محسوب می شود و این بخش اقتصاد می تواند منبع میلیون ها دلار درآمد و ریشه کنی بیکاری در جامعه باشد.

رضایی با اشاره به اینکه بسیاری از کالاهای ایرانی برای گذشتن از مرزها چندین روز در مرزهای ایران توقف می کنند گفت: همین کالاها به محض ورود به دیگر کشورها از جمله عراق طی زمان کوتاهی و حدود یک ساعت ترخیص می شوند و این خود نشان دهنده خود تحریمی ما در این زمینه است.

وی افزود: خود تحریمی ما بیش از تحریم بیگانگان به ما ضربه خواهد زد و این در شان ما نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ایران یک کشور اسلامی گفت: کشوری با حکومت اسلامی باید زبانزد سایر کشورها باشد و در شان ما نیست که پول ما از ارزش پایینی برخوردار باشد. در واقع باید پول ما و اقتصاد ما باید قدرتش بیشتر از سایر کشورها بوده و هم اکنون اینگونه نیست و دلیل آن جز این نمی تواند باشد که ما با اسلام واقعی فاصله داریم.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش به بحث کشاورزی و امکانات موجود در این زمینه در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه دارای امکانات و منابع طبیعی بسیاری برای ترویج کشاورزی و گسترش آن است که در سفر مقام معظم رهبری بسیار به این مسئله تاکید شد.

وی افزود: در استان کرمانشاه با گسترش تجارت و کشاورزی می توان به میلیاردها تومان پول و ثروت دست یافت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ترویج و گسترش فرهنگ و هنر را از دیگر راه های تقویت اقتصاد در کرمانشاه و مناطق زاگرس نشین دانست.

رضایی گفت: اقوام زاگرسی مردمی بوده که همواره و در طول تاریخ نماد فرهنگ و هنرند و این مردم از توانایی ها و هنرهای زیادی برخوردارند.

وی افزود: افتخار من این است که من نیز جزو اقوام زاگرس نشینم و معتقدم که هنرهای این مردمان می تواند به منصه ظهور درآمده و منافطق زیادی را تحت پوشش قرار دهد که به دنبال آن منابع ارزی زیادی وارد کشور شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با گسترش فرهنگ و هنر در این مناطق می توان این مناطق را تبدیل به قطب فرهنگی - هنری کرده و استان کرمانشاه نیز با داشتن پتانسیل های زیادی در این زمینه خود می تواند قطب فرهنگی و هنری در غرب کشور باشد.

رضایی خاطر نشان کرد: متاسفانه هم اکنون آنگونه که باید نیست و به این مسئله پرداخته نشده و همه اینها ناشی از ضعف ما در عدم عمل به اسلام است.

وی از روز میلاد رسول اکرم (ص) به عنوان آغاز تغییر رفتار و روش ما در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: ما باید از همین امروز تصمیم بگیریم که این فاصله ها را با اسلام کم کرده و با پیروی از رفتار و گفتار رسول الله (ص) اسلام را با تمام ابعادش در ایران پیاده کنیم که در صورت تحقق این امر دیگر شاهد بیکاری و مشکلاتی از قبیل اعتیاد در جامعه نخواهیم بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، قدرتمندان، مسئولان، بانک ها و سایر دست اندرکاران را مرکز تحقق اهداف اسلام دانست و گفت: در صورتیکه اخلاقیات اسلامی در تمام ابعاد و زیرساخت های کشور پیاده شود می توانیم در اوج تحریم ها به اقتصادی پایدار برسیم.

رضایی به مردم ایران نوید داد که در آینده ای نزدیک شاهد تحقق امر خواهند بود.

وی اعتماد به جوانان را به عنوان اصلی ترین نیرو برای رسیدن به این امر دانست و گفت: اعتماد به جوانان و بهره گیری از نیروی انسانی جوان تا حد زیادی می تواند به تقویت اقتصاد کشور کمک کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مردمی کردن اقتصاد را دیگر راهکار غلبه بر تحریم ها و مشکلات اقتصادی دانست و گفت: ما باید اقتصاد را مردمی کنیم و اقتصاد مردمی، اقتصاد تورمی نیست.

رضایی گفت: پرداخت نقدی یارانه ها نه تنها اقتصاد را مردمی نکرده بلکه موجب تورم در جامعه شده است.

وی توزیع بدون پشتوانه پول در جامعه و عدم توزیع آن در بخش تولید را از مهمترین دلایل تورم در جامعه دانست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای مردمی کردن اقتصاد باید سرمایه ها در بخش تولید بکارگرفته شده و مردم دارای درآمد شوند و در صورتیکه مردم دارای درآمد باشند دیگر شاهد افزایش بی رویه و بدون دلیل قیمت ها در بازار نخواهیم بود.

رضایی ادامه داد: اگر ایران در مسیر اسلام حرکت کند و اخلاق اسلامی را در اقتصاد، فرهنگ و دیگر بخش های جامعه بکار گیرد شاهد اثرات مثبت آن بوده و دیگر نگران مشکلاتی از قبیل مشکلات اقتصادی و فرهنگی نخواهد بود.

وی گفت: ما باید خودمان را برای یک نهضت جدید آماده کنیم و آن نهضت، نهضت توانمندسازی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: با روی کارآمدن نهضت توانمندسازی همه اقشار جامعه اعم از پیر و جوان آنچنان مهارتی به دست خواهند آورد که همه چیز را به تولید می کشانند.

رضایی ابراز امیدواری کرد مردم ایران در مسیر رسول اکرم (ص) گام برداشته تا بتوانند شاهد تحقق این امر باشند.

وی در پایان با ابراز خرسندی از اینکه در کشوری زندگی می کند که در راس آن رهبری فرزانه که وجودش مالامال از دغدغه مردم است، گفت: ایرانی اسلامی دارای مردمی فداکار و جان بر کف است که همواره در راه دفاع از ارزش های خود از جان و دل می گذرند.

گفتنی است که علی رغم هشدارهای کمیته بحران استان کرمانشاه در خصوص شرایط نامساعد جوی و آلودگی های هوا و توصیه به مردم در خصوص عدم خروج از منزل، در این مراسم بیش از چهار هزار نفر از مردم غیور کرمانشاه حضور داشتند.

ارسال نظر
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
---
|
-
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
1
1
باسلام.جزوه ي طرح فدرالسم اقتصادي عاليه.سؤال:صفحه ي16گفته شده رشداقتصادي فداي توسعه شده.مگرزيربناي توسعه رشدنيست؟کدام الگوبدون رشدتوسعه پيداکزده؟
يک ايراني
|
-
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
4
10
معمار نوين اقتصاد جناب اقاي دکتر محسن رضايي باعرض سلام و ادب حضو ر شما .شعار ها ي جنا بعالي بسيار جذاب وستودني است. دولت عشق.شادي ونشاط .. وحالا دولت فرا گير جامعه اميد. خداوند شما را در اين امتحان سر بلند گر داند.
علي از شادگان
|
-
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
2
6
جناب اقاي دکتر رضايي با سلام حضرت عالي دکتراي اقتصاد و يک نظريه پرداز و پدر علم اقتصاد هستيد امروزه مردم مشکلات اقتصادي وخيمي دارند و نياز به يک پزشک ماهر اقتصادي دارند که حضرت عالي علم اقتصاد تجربه مديريتي و سياسي را داريد و هيچ بهانه اي از شما مورد قبول نيست . با ايجاد يک موج تبليغاتي صحيح و دادن را ه حل هاي سريع و منطقي در خصوص حل مشکلات مردم اقدام نماييد و با مردم به صورت عاميانه صحبت کنيد انشاالله خداوند پشت وپناه شما باشه و تمام ملت ايران فرد اصلح را به عنوان رييس جمهور کشور جمهوري اسلامي ايران انتخاب کنند.
رسول گل محمدي
|
-
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
0
9
باسلام خدمت جناب اقاي دكترمحسن رضاي من به نما يندگي ازتمام جوا نان ستاد پهنه جنوب تهران به شما عزيز خسته نباشيد عرض ميكنيم وارزوميكنيم تادر ا نتخابات بااقتدار كامل رديس جمهور شويد ودراين راه اين حقيران تمام سعي وتلاش خود را ميكنيم تا براي شما عزت وسرافرازي به ارمغان بياوريم وشمارا دراين امر خطير ياري رسا نيم تا پاي جان .به اميد پيروزي درا نتخا بات