کد خبر: ۲۳۴۳|
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
به گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر رضایی» محسن رفیق‌دوست در گفتگویی با خبر آنلاین اظهاراتی کرده است که گزیده اظهارات در ادامه می‌خوانید:
- فرمانده سپاه سرلشکر محسن رضایی مکاتبه‌ای را با ستاد جنگ بعد از ما کرده و نیازهایش را اعلام کرده بود. همه را هم یکجا نخواسته بود و درخواستش زمان‌بندی‌شده بود. اگر آن نیازها فراهم می‌شد ما می‌توانستیم به بغداد هم برسیم. معتقدم دولت برخلاف آنچه گفته بود می‌توانست آن امکانات را فراهم کند و اگر این اتفاق می‌افتاد قضایا خیلی فرق می‌کرد. اگر ما صدام را در بغداد شکست می‌دادیم، یک ابرقدرت در منطقه می‌شدیم. یعنی آمریکا، روسیه و ... را شکست داده بودیم. ولی دولتی‌ها رفتند پیش امام و گفتند ما نمی‌توانیم این امکانات را فراهم کنیم. من معتقدم دولتی‌ها می‌توانستند امکانات لازم را تهیه کنند. 

- شنیدم یکی دو بارشده بود که وقتی برادر محسن رضایی و شهید صیاد شیرازی طرح‌های عملیات را خدمت امام ارائه داده بودند، ایشان راهکار را عوض کرده بودند و سپاهیان هم پذیرفتند و آن راهکار هم موفق‌تر بوده است. مثلاً خاطرم هست ایشان دریکی از عملیات‌ها گفته بودند که به‌جای اینکه مستقیم حمله کنید از دو طرف حمله کنید، یعنی گازانبری و گفته بودند که دشمن را دور بزنید.
ارسال نظر