کد خبر: ۲۴۱۵|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دو آسیب جدی اجازه نمی‌دهد ورزش ایران جهش داشته باشد و تا زمانی که بر طرف نشود ورزش ما جهش پیدا نمی‌کند.

محسن رضایی در گفت‌وگو با  تسنیم، در خصوص اینکه سرانجام وضعیت حق پخش تلویزیونی چه خواهد شد و موضع مجمع تشخیص مصلحت نظام در این باره چیست، اظهار داشت: اخیراً وزیر ورزش نامه‌ای نوشت و از ما خواست که بحث حق پخش تلویزیونی را در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

وی اضافه کرد: هنوز جلسه‌ای برای بررسی وضعیت حق پخش تلویزیونی برگزار نکرده‌ایم اما احتمالاً تا پایان سال جاری جلسه‌ای در این خصوص می‌گذاریم تا ببینیم آیا می‌توانیم به اختلافاتی که وجود دارد ورود کنیم یا این موضوع باید به مجلس شورای اسلامی ارجاع داده و در آنجا بررسی شود و ما پس از کار مجلس در این خصوص به آن ورود و دخالت کنیم. قصد داریم ابتدا از نمایندگان صداوسیما و وزارت ورزش دعوت کنیم و صحبت‌های آنها را بشنویم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که موضع شخصی شما در خصوص مسئله حق پخش چیست و آیا همچنان معتقدید غیرقانونی است، تاکید کرد: موضع ما همان مصوبه‌ای است که اعلام کرده‌ایم و تغییر نکرده است.

رضایی در پاسخ به این پرسش که با توجه به آماده‌بودن گزارش فساد در فوتبال چرا مقاومت‌هایی صورت می‌گیرد و این گزارش در مجلس مطرح نمی‌شود و آیا انتشار این گزارش به عمر مجلس نهم می‌رسد، خاطرنشان کرد: در ورزش ما دو آسیب جدی وجود دارد. اول دخالت سیاسیون و جناح‌هاست که باید کنار گذاشته شود و دوم فساد است. فساد متاسفانه در ورزش کشور و به ویژه فوتبال بوجود آمده است. افراد زیادی هستند که در فوتبال پول‌های حاشیه‌ای زیادی می‌گیرند در حالی که به خود فوتبالیست پول زیادی نمی‌رسد.

وی ادامه داد: دخالت سیاسیون و جناح‌ها در ورزش و فساد اجازه نمی‌دهد ورزش ایران جهش داشته باشد. تا زمانی که این دو آسیب برطرف نشود ورزش ما جهش پیدا نمی‌کند بنابراین دولت و مجلس باید عزم جدی برای مبارزه با این دو موضوع داشته باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که آیا نسخه‌ای از گزارش تهیه شده از فساد در فوتبال در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته، گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم.

رضایی در مورد اینکه طرفدار چه تیم‌هایی هستید گفت: من طرفدار تیم ملی، تراکتورسازی و تیم‌های خوزستانی که در فوتبال ایران فعالیت می‌کنند، هستم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر