کد خبر: ۴۹۵۷|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا پس از ورود به استان خوزستان در مراسم آیین اختتامیه "اردوی یازده هزار نفری اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر در اردوهای راهیان امید" در خرمشهر شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا: دکتر محسن رضایی ضمن خوشامدگویی به امدادگران سراسر کشور و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این مراسم گفت: در این سرزمین سال‌ها مقاومت و رشادت و ۸ سال جنگ متفاوت از تمام جنگ های معاصر جهان رخ داد.

 

وی ادامه داد: این جنگ مابین یک ارتش کامل بعث عراقی مجهز با پشتیبانی ۳۶ کشور و تمام قدرت‌های جهان؛ با ارتش آسیب دیده و سپاه نوپای ایران که جز خدا یار و یاوری نداشتند رخ داد و بنابراین هیچ کشوری از حامیان صدام ذره ای گمان شکست صدام را نمی‌کردند و همه به اصطلاح پشت برنده جنگ ایستادند.

 

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس با یادآوری روزهای نخستین جنگ و ستون جمعیت مردم جنگ زده خرمشهر گفت: صدام به استناد همین جمعیت به جهانیان اعلام کرد که خرمشهر سقوط کرده است اما تنها ۲ سال بعد، صف عظیم ۳۰ هزار اسیر عراقی که در عملیات آزادسازی خرمشهر به اسارت درآمدند در همان جاده صف کشیدند و جهانیان را مبهوت کردند.

فداکاری‌های امدادگران هلال احمر یادآور جانفشانی‌های رزمندگان دفاع مقدس است

دکتر محسن رضایی یادآور شد: جوانانی ۲۵ تا ۲۸ ساله چون باکری‌ها و باقری‌ها با جانفشانی و رشادت، جان خود را برای اسلام و ایران فدا کردند و امروز سازمان هلال احمر به تاسی از راه و سلوک همان رزمندگان در میان میدان‌های سخت، با ایثار و فداکاری به کمک هموطنان خود می‌شتابند.

 

وی ادامه داد: پس از ۸ سال دفاع مقدس، دشمنان دیگر جرات و فکر مقابله نظامی با ایران را نمی‌کنند، اما این به معنی عدم وجود میادین ظهور و بروز استعدادهای ناب جوانان کشورمان نیست و محیط‌های انسانی و اخلاقی چون هلال احمر محل خوبی برای شکوفایی این جوانان است.

 

وی در پایان خطاب به داوطلبان هلال احمر سراسر کشور گفت: شما باید قدر این سازمان را بدانید و حضور جهادی خود در کشور را هرچه بیشتر تقویت کنید.

فداکاری‌های امدادگران هلال احمر یادآور جانفشانی‌های رزمندگان دفاع مقدس است

در پایان مراسم از امدادگران نمونه و همچنین مادر شهید والامقام محمد هادی نژاد، اولین شهید امداد و نجات مدافع حرم تقدیر و تشکر به عمل آمد و از تمثال این شهید نیز رونمایی شد.

 

گفتنیست در این مراسم علاوه بر دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، معاون اجرایی رییس جمهور، رییس کل هلال احمر کشور و استاندار خوزستان نیز حضور داشتند.

کلید واژه های مطلب: محسن رضایی ، خوزستان
ارسال نظر