کد خبر: ۲۵۲۹|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
ایران یکی از قهرمانان خود را از دست داده است. قهرمانی از جنس شهید باکری و خرازی. تلاش شهید کاظمی در جهت انجام وظیفه سرکوب گروهک پژاک در کردستان همانند تلاش وی در کربلای5 بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از خبر شهادت شهید احمد کاظمی در خصوص ویژگی های بارز آن شهید گرانقدر چنین گفت:

ایران یکی از قهرمانان خود را از دست داده است. قهرمانی از جنس شهید باکری و خرازی. تلاش شهید کاظمی در جهت انجام وظیفه سرکوب گروهک پژاک در کردستان همانند تلاش وی در کربلای5 بود. شهید کاظمی چند روز پیش به من می‌گفت که قبلاً کردهای خودمان علیه ما اقدام می‌کردند، اکنون امریکا و اسراییل در کردستان فتنه می‌کنند. خدا شهید کاظمی را با شهید خرازی و شهید باکری محشور کند. این چند سال اخیر هر بار من شهید کاظمی را می‌دیدم حرف شهادت را می‌زد. در هیچ کسی این همه اشتیاق شهادت ندیده‌ام. او آن قدر باب شهادت را کوفت تا این در باز شد. احمد کاظمی یکی از عوامل اصلی پیروزی کربلای5 بود. یادم می‌آید در جلسه تصمیم‌گیری برای عملیات کربلای5 بودیم که آقای هاشمی گفت چون تصمیم‌گیری سخت است رای‌گیری می‌کنیم. من گفتم بهتر است آقایان بروند بیرون تا ما یعنی من و آقای هاشمی  تصمیم بگیریم. سپس در اهواز من به ارزیابی شرایط پرداختم. مهم‌ترین عامل پیروزی در کربلای5 اتصال کانال ماهی به نهر اروند بود. سخت‌ترین بخش کار را به لشکر8 نجف داده بودیم. شاید بیشترین درگیری‌ها از منطقه احمد کاظمی بود. بارها جبهه دست به دست شد اما نقاطی که کاظمی بود حفظ شد. بیشتر شبانه‌روز عملیات گلوله‌باران بود. جای احمد امروز خالی است. امام بدون تردید نظرش ادامه جنگ بود و طرح یک عملیات را قبول نداشت. امام اهل ابهام نبود و چند پهلو حرف نمی‌زد. اعتقادش این بود که صدام باید سقوط کند. اما دولت بر اساس هر عملیات به ما بودجه می‌داد و بودجه برای سقوط صدام داده نمی‌شد. آرزوی امام این بود که صدام سقوط کند اما با تصمیم‌های مسئولان مخالفت نمی‌کرد. امام همیشه تابع منطق بود اما آرمان‌هایش را رها نمی‌کرد.
    ‌ما فاو را هم گرفتیم اما جنگ تمام نشد. جنگ را کربلای5 تمام کرد. درباره فاو دنیا تردید داشت و خیال می‌کرد تصادفی بود اما کربلای5 اثبات کرد که برتری با ماست لذا از آن به بعد پیشنهاد صلح به ایران شد. کربلای5 به دنیا ثابت کرد که ایران وارد فاز جدیدی شده. این مسئله باعث صدور قطعنامه 598 شد. دنیا فهمید باید خودش جنگ را تمام کند نه ایران، چون عواقب ادامه جنگ از کنترل آنها خارج می‌شد.

ارسال نظر